Air Canada aprirà una LCC nel 2013 con nuovi voli anche sull'Europa


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Londra.
Air Canada confirms LCC plans; launch slated for 2013

Air Canada (AC) executive VP and CFO Michael Rousseau told investors Wednesday the Montreal-based airline will launch a subsidiary low-cost carrier (LCC) next year with a branding announcement to come “within a couple of weeks.”

Speaking to a CIBC World Markets conference in Montreal, available via webcast, Rousseau said the labor peace achieved by AC earlier this year with the help of government intervention (ATW Daily News, Aug. 8) enables it to launch an LCC that eventually will have a fleet of 50 aircraft. “We’re working a lot on developing a low-cost carrier,” he said. “We are currently developing those plans.”
He said the LCC within “several years” will operate 20 Boeing 767s and 30 Airbus A319s, including 20 A319s sourced from AC’s current mainline fleet. The LCC will be focused on transatlantic, US leisure and Caribbean routes.
“There are markets we do not currently fly transatlantic that … we believe we can be very successful at [using reconfigured 767s],” he said, explaining that the LCC’s 767s will have 20% more seats than AC’s 767s. Higher capacity aircraft are “where about half the cost difference comes between low-cost carriers and mainline carriers,” he said.
While the LCC (ATW Daily News, April 14, 2011) will operate new transatlantic routes for AC, some of its current US and Caribbean routes “will flip to the LCC,” Rousseau said. Further details on the LCC will be revealed shortly, he added, but noted it has been decided “the model will be 100%-owned, separate leadership.”

http://atwonline.com/airline-finance-data/news/air-canada-confirms-lcc-plans-launch-slated-2013-0919
http://www.canada.com/business/all/...+carrier+plans+launch+2013/7265940/story.html
 
Già adesso BCN, DUB e ATH (e da quest'anno mi sembra anche MAD) sono operati con gli ultimi 767 in configurazione vecchia (gli unici a non essere stati riconfigurati con nuovi allestimenti, ptv etc)......venduti all economy per intenderci anche se presentano una business class anni 90.

AC già in passato ebbe una filiale lowcost, vediamo se avranno maggior fortuna.


Certo sarà un piacere volare su un 767 a 280 pax per l'Europa.
 
Dubito un prodotto high density sul Canada possa andar bene per MXP che non ha grandi volumi per questo mercato.

Piuttosto credo più facile pensare a vari voli estivi, in Italia penso che possa vedere se si tratta di destinazioni nuove VCE, aeroporto dove tra l'altro un paio d'estati fa AC mainline aveva già chiesto slot mostrando quindi un certo grado di interessamento.

I 787 AC intanto slittano ancora, dal 2013 adesso si passa al 2014 (notizia di ieri).
 
Sarebbe una gran bella notizia avere almeno uno stagionale per YYZ da NAP, ma se dovessi andare a naso, immagino che UK e Spagna (leisure, apt della costa Sud dove non vola AC) saranno i mercati su cui si concentreranno.
 
Praticamente attaccano la nicchia di Air Transat.

La cosa che fa pensare è che annunciano 50 aerei, 20 B763 e 30 A319 di cui solo 10 A319 provenienti da Air Canada.
 
Credo che VCE possa essere una destinazione interessante ( magari per un anno intero poiché Air Transat non opera in inverno e secondo me ci sarebbe un buon traffico di passeggere ).
 
Notizia falsa

I sindacati l'avevano bocciato gia al inizio del mega sciopero di due messi fa.

Anche se AD di Air Canada insiste del appertura della LCC la non apertura del la nuova low cost e stato il punto crucciale
 
Mah, sarebbe piu' utile ai canadesi una low-cost nazionale. Per un London Ontario (YXU)-Toronto-Sault Saint Marie ho speso 1500 dollari!!
 
Notizia falsa

I sindacati l'avevano bocciato gia al inizio del mega sciopero di due messi fa.

Anche se AD di Air Canada insiste del appertura della LCC la non apertura del la nuova low cost e stato il punto crucciale

Quindi quando Rousseau dice "the labor peace achieved by AC earlier this year with the help of government intervention (ATW Daily News, Aug. 8) enables it to launch an LCC that eventually will have a fleet of 50 aircraft"​ e' una balla?
 
Anche dopo l'accordo lui ha cominciato a dire che non si tirera dal idea di avere una LCC

Cmq la storia canadese ha fatto vedere che anche chiamate LCC ( vedi Tango e Zip) i prezzi non cambierano tanto per i pax

Il monopolio fa comodissimo a Air Canada. Niente cambiera, prima di tutto perche non ce mercato. Dove voi andare con 33 millioni di gente e coste a 6000km di distanza
 
Anche dopo l'accordo lui ha cominciato a dire che non si tirera dal idea di avere una LCC

Cmq la storia canadese ha fatto vedere che anche chiamate LCC ( vedi Tango e Zip) i prezzi non cambierano tanto per i pax

Il monopolio fa comodissimo a Air Canada. Niente cambiera, prima di tutto perche non ce mercato. Dove voi andare con 33 millioni di gente e coste a 6000km di distanza

Non è possibile pensare a WestJet sul lungo raggio un giorno?
 
Non è possibile pensare a WestJet sul lungo raggio un giorno?

Io non ho informazione.

Intanto l'aquisto dei D8-400 tempo fa e voci al interno mi dicono che con dei vicini come USA le rotte intercontinentali non sono apetibili per WestJet e concordo

Victoria-Halifax 1200Cad. Perche andare al estero?
 
Io non ho informazione.

Intanto l'aquisto dei D8-400 tempo fa e voci al interno mi dicono che con dei vicini come USA le rotte intercontinentali non sono apetibili per WestJet e concordo

Victoria-Halifax 1200Cad. Perche andare al estero?

beh sicuramente il Canada non ha una conformazione geografica e demografica facile, non è sicuramente il paese dov'è più semplice sviluppare molta concorrenza interna.
 
Prime conferme

Air Canada Rallies Amid Debut Plans for Low-Cost Carrier

Air Canada (AC/A) rallied amid plans to start flights on its low-cost carrier in June, with routes to holiday destinations in Europe and the Caribbean.

The new unit of Canada’s largest airline will begin operations with four planes and may expand to as many as 50, the Montreal-based company said today in a statement. The segment will be combined with the company’s tour-operator, Air Canada Vacations, to form a new “integrated leisure group.”


The move into low-cost travel follows a July decision by a government arbitrator that allowed implementation of cost-saving steps in new employees’ pension plans and the startup of the new unit. Air Canada had the highest cost to fly one seat a mile among North American airlines for the past three years, according to data compiled by Bloomberg Industries.


Air Canada’s widely traded Class B stock rose 3.1 percent to C$1.35 today in Toronto, the highest close since Feb. 6. The stock has gained 36 percent this year.

Last month, Air Canada announced plans to hire 200 flight attendants and pilots in the next year at the new leisure carrier and more than 900 additional employees at the main airline.

Airline Brand


Half of the cost savings compared with Air Canada’s mainline will come from an increase in the number of seats on each aircraft, while work rules and wage rates will account for the other half, Chief Financial Officer Michael Rousseau said Sept. 19 at an investor conference in Montreal.

It will take “several years” for the low-cost unit’s fleet to reach 50 aircraft, he said.

“There are markets that we do not currently fly in transatlantic, that we believe using the Air Canada brand, the Air Canada strength, we can be very, very successful at,” he said.

Michael Friisdahl will lead the new leisure group, Air Canada said. Friisdahl, who has more than 25 years of experience in the international leisure-travel industry, previously served as chief executive officer of Thomas Cook Group Plc (TCG)’s North American unit.

http://www.bloomberg.com/news/2012-...w-cost-airline-will-start-flying-in-june.html
 
Certo che visti gli yield postati da Greco in un altro thread almeno per i collegamenti con l'Italia non so quanto mercato ci sia.
Ho dei dubbi anche sul rafforzare la posizione Air Canada Vacations come VITO, "speriamo nessuno si faccia male" (F3).