Philippine Airlines annuncia aperture su YYZ, NYC, FCO e CDG entro Febbraio 2013


Mah... Le rotte per l'Europa sono tutte sopra i 10.000 km, quindi piuttosto costose da operare non stop, costi che sarà difficile ricaricare sui biglietti vista la concorrenza delle mediorientali.
La rotta per YYZ invece mi sembra follia pura. Sono 13.220 km, distanza che volata non-stop imporrebbe l'imbarco di moltissimo carburante. Cosa che tra l'altro obbligherebbe ad un carico merci molto limitato nel volo eastbound e praticamente nullo in direzione opposta. Oltre ad un prezzo del biglietto di conseguenza.

ottima osservazione.
Aggiungo che il traffico Italia-Filippine è prettamente etnico cioè composto di persone con cittadinanza filippina che vive grossa parte dell'anno in Italia e torna a casa un paio di mesi. La maggior parte delle compagnie dedicano a questo tipo di traffico tariffe veramente stracciate con possibilità di avere un franchigia bagaglio aggiuntiva rispetto a quelle concesse ai normali passeggeri.
Essendo un traffico che guarda al risparmio per principio l'idea di avere un volo diretto è buona cosa purchè costi MOLTO poco... la vedo dura.
 
Sono stato nelle filippine due volte negli ultimi sei mesi e a onesto parere il piu' grave problema attualmente e' la sicurezza aereoportuale. PAL ha un volo sul nord america (Las Vegas se non mi sbaglio) e se va bene agli americani non vedo perche' non dovrebbe andare bene per gli europei, a livello di strutture, procedure, manutenzione (parlo dal punto di vista di un passeggero ovviamente) mi e' parso tutto altamente professionale se non in alcuni casi migliore di molte major europee (parlo di Cebu Pacific, anche Airphil express molto buona come compagnia). PAL ha una customer base notevole e le Filippine sono in super espansione in questo particolare momento a livello di business con l'europa, tra l'altro mi ricordo che sulla rivista di bordo si festeggiava quest'anno qualche anniversario particolare con un messaggio del CEO della compagnia che puntava un sacco sul lungo raggio e sulla immediata espansione di nuove rotte intercontinentali. vi era anche qualche cosa a riguardo della flotta che fra un paio d'anni sara' la piu' giovane della regione (potrei sbagliarmi su questo punto pero'). Insomma le tre philippine che ho provato hanno fatto un ottima impressione a parte ovviamente la security (ad eccezione di Manila dove security wise sono super allerta data anche l'alta instabilita' socio politica della regione metropolitana di Manila stessa). A breve se riesco faccio un TR per le due lc che ho provato..
 
PAL ha un volo sul nord america (Las Vegas se non mi sbaglio)

PAL vola a Las Vegas ma anche a San Francisco, Los Angeles, Honolulu in USA nonché Vancouver in Canada.
E giustamente se può volare in paesi evoluti come USA e Canada non dovrebbe essere impossibile dimostrare l'affidabilità per i cieli comunitari.
 
Philippine Airlines sigla un’importante commessa per aeromobili Airbus
La compagnia aerea sceglie l’A321 e l’A330 all’interno del suo programma di rinnovo della flotta


Philippine Airlines (PAL) ha siglato con Airbus un ordine fermo per 34 A321ceo, 10 A321neo e 10 A330-300. L’acquisto di questi aeromobili rientra in un considerevole programma di modernizzazione della flotta all’interno della compagnia, che prevede le consegne a partire dal 2013.

Gli aeromobili A321 a corridoio singolo permetteranno alla compagnia di migliorare la propria offerta sulle rotte nazionali e regionali, così come di sostenere alleanze con i vettori partner. Gli A330 widebody saranno operati sulle tratte regionali a più elevata richiesta e sul lungo raggio verso il Medio Oriente e l’Australia. PAL annuncerà in seguito la scelta dei motori per questi aeromobili.

L’A321 è il modello più grande della Famiglia A320, la più venduta al mondo, con ad oggi un costo operativo per posto senza rivali. Questi costi saranno ulteriormente ridotti con l’arrivo della nuova opzione di motorizzazione (NEO) che consentirà di ridurre del 15% i consumi di carburante. A oggi, la Famiglia A320 ha registrato ordini per oltre 8.500 aeromobili, di cui quasi 5.200 già consegnati a oltre 365 clienti e operatori nel mondo.

A oggi l’A330 è uno degli aeromobili widebody in servizio più ampiamente utilizzati nel mondo. Airbus ha registrato oltre 1.200 ordini per le diverse versioni dell’aeromobile, con circa 900 aeromobili attualmente in servizio nel mondo presso 90 operatori. In aggiunta alla versione passeggeri e cargo, l’A330 è disponibile anche nelle varianti per il trasporto VIP e militare / per il rifornimento in volo.

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Per ulteriori informazioni
Patrick Trancu
TT&A, Milano
Tel 025845701 / 335230789
Email : patrick@tta.it
Susie Crowley
Tel: +33 (0) 5 6719 01 13
 
Ultima modifica:
scusate ma il mio collega con la moglie filippina che dice di volare a manila dall'italia con philippine airlines cosa si è fumato? Non vedo italia nel network internazionale. forse ha qualche CS dall'italia con scalo a FRA o CDG?
 
scusate ma il mio collega con la moglie filippina che dice di volare a manila dall'italia con philippine airlines cosa si è fumato? Non vedo italia nel network internazionale. forse ha qualche CS dall'italia con scalo a FRA o CDG?
Non dovrebbe esserci nessun CS tra PAL e le compagnie europee. Il tuo amico o si è sbagliato, oppure ha preso un volo PAL ad una certa distanza dall'Italia (Medio Oriente).
 
Chissà che l'ordinativo made in Tolosa faciliti la riapertura ai cieli comunitari per PAL
 
Philippine Airlines starting 16JAN13 is cancelling Las Vegas operation, where it currently operates Manila – Vancouver – Las Vegas sector 4 times a week, on board Airbus A340-300 aircraft.

As a result of the changes, Manila – Vancouver will be 4 weekly, Vancouver – Manila 7 weekly (3 of 7 weekly from Toronto).

Winter 2012/13 schedule:

PR106 MNL1630 – 1220YVR1350 – 1640LAS 343 x135
PR107 LAS1750 – 2040YVR2255 – 0530+2MNL 343 x135
 
Aggiornamenti....il nuovo volo per Toronto in poche settimane passerà da 3 a 4 e poi a daily!

Philippine Airlines to Increase Toronto Service to Daily from mid-Jan 2013
by JL

Update at 0700GMT 01DEC12

Philippine Airlines starting 17JAN13 is increasing operation on Toronto service, where it launched the operation yesterday (30NOV12). From 17JAN13, the airline will increase from 3 weekly to daily.

Operational routing and schedule:


Manila – Vancouver – Toronto vv
PR116 MNL1430 – 1030YVR1230 – 1930YYZ 77W x357
PR117 YYZ2130 – 2325YVR0125+1 – 0740+2MNL 77W x357

Manila – Toronto – Vancouver – Manila
PR118 MNL1500 – 1700YYZ 77W 357
PR119 YYZ1935 – 2130YVR2330 – 0545+2MNL 77W 357


Il presidente e COO di PAL, in occasione del lancio del nuovo volo canadese, dice che attende che il paese (Filippine) torni a essere in 'categoria' superiore da parte della FAA.
Una volta fatto questo passo saranno pronti a volare a New York, Parigi, Roma e Londra.


Upon elevation to category 1: PAL plans new routes to US, Europe


MANILA, Philippines - National flag carrier Philippine Airlines (PAL), a joint venture between taipan Lucio Tan and diversified conglomerate San Miguel Corp. (SMC), is looking at flying at major cities in the US and European countries once the ban on the domestic airline is lifted by the US Federal Aviation Authority (FAA).

PAL president and chief operating officer Ramon S. Ang told reporters on the sidelines of the Manila-Toronto send-off ceremony at the Ninoy Aquino International Airport 2 that the airline is patiently awaiting the lifting of the Category 2 status imposed by the FAA on the Civil Aviation Authority of the Philippines (CAAP).

“If Category 2 is lifted by FAA, we hope to fly to New York of course as well as major cities in Europe like London, Paris, and Rome. But we still have to patiently wait for the lifting of Category 2,” Ang stressed.

The US FAA in 2008 slapped the Category 2 status on Manila due to failure to comply with safety issued preventing Philippine carriers led by PAL from expanding or mounting more flights to the US.

PAL is in talks with Cayman Airways and the government of Cayman Islands for possible joint venture arrangements to skirt the ban on domestic airlines and service the lucrative US routes.

Ang earlier confirmed ongoing talks with Cayman Airways and the Cayman Islands government.
Business ( Article MRec ), pagematch: 1, sectionmatch: 1

Cayman Airways was established and started operations in 1968. It was formed following the Cayman Government’s purchase of 51 percent of Cayman Brac Airways from LACSA (the Costa Rican flag carrier) and became wholly government owned in December 1977.

After 15 years, the Philippines is again linked with the North American East Coast with the launch of direct Manila-Toronto flights by PAL last Nov. 30, benefitting more than 200,000 Filipinos living in greater Toronto who plan to spend the coming Christmas holidays.

The flights from Toronto every Wednesday, Friday and Sunday would arrive in Manila before six in the morning with enough time connecting to 32 domestic and 26 international destinations.

From Manila, passengers can connect to any of PAL’s five daily flights to Hong Kong, thrice daily to Singapore, twice a day to Bangkok and Seoul, once a day to Ho Chi Minh, twice a week to Bali, and many more regional routes.

Starting Jan. 16, PAL said the Toronto flights would increase to four times a week with stop-overs at Vancouver. On March 10, the service would become daily, with the addition of three non-stop flights every week.

PAL is utilizing its new, long-range Boeing 777-300ER, which seats 42 in Mabuhay Class (business) and 328 in Fiesta Class (economy), on the 15-hour, non-stop flight to Toronto.

The luxurious wide-body jet is especially designed for such inter-continental journeys. Its two GE 90-115BL engines - the largest and most powerful ever built - can readily cover the 13,230 kilometers between the two cities non-stop.

The new service kicks off the peak Christmas travel season, one of the busiest periods in the Philippine travel calendar.

The Ontario capital would be PAL’s first foray to the East Coast of North America in 15 years. Toronto is now PAL’s 27th international destination and 46th overall.

PAL is in the midst of a massive refleeting program where it intends to acquire 100 new aircraft. It has purchased 65 Airbus aircraft in two separate contracts valued close to $10 billion.

Ang said the airline is still in talks with Airbus and Boeing for the acquisition of the remaining 35 aircraft.
http://www.philstar.com/business/20...ion-category-1-pal-plans-new-routes-us-europe

Quello però che non capisco è......se PR non può volare a NY perchè può farlo a LAS, LAX, SFO, HNL pur essendo sempre Stati Uniti? E poi anche il Canada (YVR e adesso YYZ) che li accetta non è certo il Congo, quindi immagino che anche loro siano esigenti quanto a requisiti tecnici.
 
PAL sta lavorando a una revoca ad hoc per il ban in Europa. Se verrà accolta partiranno con i già noti voli in Europa.
Inoltre prevedono di volare in Cambogia, Turchia e Kuwait sempre nel 2013.


PAL eager to fly to London, Paris, Rome, Cambodia, Turkey, Kuwait

MANILA, Philippines - Legacy carrier Philippine Airlines (PAL) is seeking an exemption to the ban which prevents local carriers from landing in European airports as it plans to launch new international routes.

PAL said it is looking to launch new international routes to Cambodia, Turkey and Kuwait in 2013, and has already filed application with the Civil Aeronautics Board (CAB) for the allocation entitlements. Separate hearings are expected over the first two months of next year.

“In the case of Europe, the airlines can actually work out an exemption and unlike in the U.S. it’s the country that is banned therefore the airline is affected. We are an ISO (International Organization for Standardization) certified airline by IATA (International Air Transport Association), therefore we can use that to leverage an airline exemption and we are working on that,” said PAL vice president for marketing support, Felix Cruz.

The Philippines has been on the Category 2 list since 2008 as a result of deficiencies identified in the Universal Safety Oversight Audit program of the International Civil Aviation Organization. The downgrade happened after a safety audit conducted in November 2007 found a total of 23 deficiencies in the Philippines’ air industry regulations.

The European Union (EU) also raised significant safety concerns that resulted in the banning of Philippine carriers from landing in European airports. This ban has been in place since 2010.

“In the case of U.S. they are strictly following that but in Europe you can prove yourself as an airline because we are maintained by Lufthansa Technik which is a German and a European company. Our pilots are actually licensed by our civil aviation,” added Cruz.

Boeing or Airbus?

If PAL’s request is granted it will deploy its new Boeing 777 to London, Paris and Rome, said the PAL official. The airline is scheduled to take delivery of two more new long-range Boeing 777-300ER in April and November in 2013. This comes as part of an aggressive international expansion plan.

A visiting British official recently said the United Kingdom will help the Philippines overcome the European ban. When UK Member of Parliament Hugo Swire also announced on December 11 that a new bilateral air service agreement between his government and the Philippines' has been sealed, he cited PAL's purchase of Airbus aircraft, which have some parts made in the UK.

PAL recently mounted flights to Toronto, Canada and will soon fly to Darwin, Australia. The airline is also looking into launching flights to the United States and other destinations in Europe, but it can’t due to its present Category 2 status. - Rappler.com