Spin-off di British Airways per i servizi all-business da London City


FlyKing

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14 Aprile 2011
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Scorporo da parte di BA mainline delle operazioni LCY-JFK in A318 all-business. La gestione di questi servizi verra affidata alla nuova sussidiaria BA limited, operante sotto COA diverso (ICAO - BAT, callsign - Gherkin)

A to operate premium A318s under new subsidiary

British Airways is establishing a new subsidiary through which to operate its premium transatlantic services from London City, a decision which appears linked to possible additional financing.

The new subsidiary, British Airways Limited, is securing its own air operator's certificate and operating licence. It will operate the two Airbus A318s in the fleet under a wet-lease arrangement with British Airways.

BA is reluctant to discuss the decision but says: "We are in the process of exploring a variety of options related to potential new sources of finance."

The new subsidiary has emerged from a previous company established under the name Acoperco on 14 March.

In the same month the UK Civil Aviation Authority disclosed that the company had formally applied for operating and route licences.

Acoperco subsequently changed its name on 17 May to British Airways Limited and appointed BA's chief executive Keith Williams and chief financial officer Nicholas Swift as directors, according to the company's regulatory documents.

BA has informed the US Department of Transportation that it is deleting the A318s from its own air operating certificate and transferring them to the new certificate of British Airways Limited. It had sought US clearance for the change by 11 June.

It has also sought clearance for British Airways Limited to codeshare with Oneworld partners Iberia - BA's corporate sister - and American Airlines on the 32-seat A318 routes.

British Airways Limited had been the name of a company formed in the 1930s which was eventually absorbed into BA predecessor British Overseas Airways Corporation.

http://www.flightglobal.com/news/articles/ba-to-operate-premium-a318s-under-new-subsidiary-372970/
 
Per chi fosse piu' pratico di me in finanza potrebbe spiegare che vantaggi potrebbero avere?
BA is reluctant to discuss the decision but says: "We are in the process of exploring a variety of options related to potential new sources of finance."
 
L'obbiettivo di questo spin off è dunque quello di vendere questa divisione che opera il LCY-JFK all business?

Non credo, ho letto non molto tempo fa che il LCY-JFK è l'unico dei servizi all-business che genera profitti, contrariamente ai suoi precedenti (Silverjet, MaxJet, l'avion, eos, etc).
 
Uno dei vantaggi potrebbe essere quello di non avere gli equipaggi di questo servizio assunti con (oneroso) contratto BA ma con uno molto piu' snello e flessibile. Non so, faccio supposizioni.
Potrebbe essere un nuovo tentativo di introdurre condizioni di lavoro meno vantaggiose per alcuni equipaggi della famiglia BA, per poi magari utilizzarli come leva nelle trattative sindacali.

Credo si tratti di vantaggi collaterali di questo tipo, perche' il business model dei voli LCY-JFK e' davvero molto particolare e difficilmente espandibile ad altre rotte e ad altre realta'.
 
Uno dei vantaggi potrebbe essere quello di non avere gli equipaggi di questo servizio assunti con (oneroso) contratto BA ma con uno molto piu' snello e flessibile. Non so, faccio supposizioni.
Potrebbe essere un nuovo tentativo di introdurre condizioni di lavoro meno vantaggiose per alcuni equipaggi della famiglia BA, per poi magari utilizzarli come leva nelle trattative sindacali.

Credo si tratti di vantaggi collaterali di questo tipo, perche' il business model dei voli LCY-JFK e' davvero molto particolare e difficilmente espandibile ad altre rotte e ad altre realta'.

Se fosse cosi' basterebbe passare la rotta a Mixed Fleet. Credo si tratti di un progetto finanziario piu' che di gestione.