Non sapevo che ET avesse anche un settore cargo.
Non ho visto nessun aereo cargo ad ADD questo agosto...
il 747 è in leasing, ma ha una sua divisione cargo con un bel miscuglio di aerei 75F, M1F e 77F, fino a qualche tempo fa operava dei voli da VBS
Peccato non averli visti...ha anche gli MD11
Ma un 77L non ce la fa ad operare non-stop un ADD-YYZ o un ADD-IAD? Potevano prendere i 77W a questo punto.
Esatto. Ci sono molte molte rotte piu' lunghe della ADD-YYZ, ma l' altitudine penalizza tantissimo il range e ADD e' a 7700 ft, piú di 2300 m, sul livello del mare. Mi domando se con un quadrimotore (magari un 345) le cose sarebbero state diverse. Io credo di si, ma probabilmente per Ethiopian e' piu' conveniente operare il 777 e fare uno scalo tecnico (solo outbound) che operare senza scalo un aereo molto meno efficiente. E' un fatto comunque che in aeroporti Hot and High i quadrimotore rendano meglio, si pensi alla scelta di South African Airways di operare una flotta di WB quasi unicamente composta da 340 (342, 343 e 346) a cui solo da poco ha affiancato alcuni 330.Se intendi l'autonomia, il 77L vola più lontano del 77W.
Teoricamente sarebbe in grado di coprire la distanza ( se pensi che quelli di EK coprono la DXB-LAX che è ben più lunga ), se non fosse per l'altitudine dell'aeroporto di partenza, ben 7000 ft![]()
Ethiopian Airlines to Launch Toronto Service from July 2012
Ethiopian Airlines starting 16JUL12 is launching service to Addis Ababa – Toronto route, on board Boeing 777-200LR aircraft twice a week. Toronto is Ethiopian’s 2nd North American destination, and is the first East African carrier to operate service to Canada.
Reservation begins today (17MAY12) with following schedule:
ET502 ADD2230 – 0340+1FCO0440+1 – 0740+1YYZ 77L 15
ET503 YYZ1015 – 0715+1ADD 77L 26
Outbound flight operates via Rome as technical stop.
Vuoi dire che non porta pax su FCO?
Tra l'altro è in contemporanea con il IAD che opera tutti i giorni.
ADD-IAD atterra a FCO alle 03.25 e riparte alle 04.25
ADD-YYZ atterra a FCO alle 03.40 e riparte alle 04.40
Se non ricordo male a FCO ET ha anche base crew.
Esatto. Ci sono molte molte rotte piu' lunghe della ADD-YYZ, ma l' altitudine penalizza tantissimo il range e ADD e' a 7700 ft, piú di 2300 m, sul livello del mare. Mi domando se con un quadrimotore (magari un 345) le cose sarebbero state diverse. Io credo di si, ma probabilmente per Ethiopian e' piu' conveniente operare il 777 e fare uno scalo tecnico (solo outbound) che operare senza scalo un aereo molto meno efficiente. E' un fatto comunque che in aeroporti Hot and High i quadrimotore rendano meglio, si pensi alla scelta di South African Airways di operare una flotta di WB quasi unicamente composta da 340 (342, 343 e 346) a cui solo da poco ha affiancato alcuni 330.
Con i 346 riesce ad arrivare ad ATL e JFK non stop e lo stesso fa Delta con il suo ATL-JNB operato con 77L. Direi che il problema altitudine e' esponenziale perche' il 77L riesce a fare JNB-ATL che sono 8439 mi e non ADD-YYZ che sono 7154 mi. JNB sono 5558 ft (1694m) a.s.l. Non so la componente cargo, magari ethiopian fa scalo perche'preferisce caricare al massimo l' aereo (incluso belly) e non avendo concorrenti sulla rotta ha passeggeri meno demanding.mi pare che pure SAA deve fare scalo a Dakar o a CapoVerde nei voli JNB-Stati Uniti, mentre il ritorno è diretto![]()
Con i 346 riesce ad arrivare ad ATL e JFK non stop e lo stesso fa Delta con il suo ATL-JNB operato con 77L. Direi che il problema altitudine e' esponenziale perche' il 77L riesce a fare JNB-ATL che sono 8439 mi e non ADD-YYZ che sono 7154 mi. JNB sono 5558 ft (1694m) a.s.l. Non so la componente cargo, magari ethiopian fa scalo perche'preferisce caricare al massimo l' aereo (incluso belly) e non avendo concorrenti sulla rotta ha passeggeri meno demanding.
Ethiopian, the Fastest Growing Airline in Africa, to Launch Flights to Toronto - 18 May, 2012
Ethiopian Airlines, by far the fastest growing airline in Africa, is pleased to announce new flights from Addis Ababa to Toronto. The first flight will operate on 16 July 2012.
This new flight will be the only regularly scheduled non-stop flights from Toronto to the African continent. The flight will be operated with Ethiopian’s brand new and ultra-modern B777-200LR aircraft, configured with 34 seats in Ethiopian’s luxurious Cloud Nine business class and 287 seats in economy class.
The new flight will operate twice a week with the following schedule:
ET502 22:30 from
Addis Ababa 07:40 to
Toronto Mon/Fri Rome 16 July, 2012
ET503 10:15 from
Toronto 07:15 to
Addis Ababa Tue/Sat Nonstop 17 July, 2012
Ethiopian was unable to start with more than 2 flights per week due to bilateral limitations, but plans to immediately increase the frequency once approval is obtained. Mr. Tewolde GebreMariam, CEO of Ethiopian Airlines said, "It has been our vision to connect Toronto with our hub, Addis, and to the rest of the world. Now, Ethiopian is committed to start services to the exciting market of Toronto twice a week, introducing a new route between Africa and Canada. By adding Toronto to our network, Ethiopian reinforces the ties between Canada and Ethiopia enhancing trade and investment."
Toronto will be Ethiopian’s 67th international destination, and second in the Americas. With this new flight, Toronto will be connected to dozens of cities in Africa via Ethiopian’s hub at Addis Ababa, including Johannesburg, Nairobi, Dar es Salaam, Kigali, Lusaka, Bujumbura, the Seychelles, Douala, Kinshasa, and Harare.
Passengers traveling from cities such as Montreal, Edmonton, Calgary, Vancouver, Boston, Los Angeles, Minneapolis, and San Francisco will find convenient connections via Toronto using Ethiopian’s partner Air Canada on the new flight. As Ethiopian is a member of the Star Alliance, members of Air Canada’s Aeroplan program will be able to earn miles on this and any flight operated by Ethiopian Airlines.
About Ethiopian
Ethiopian Airlines, the fastest growing airline in Africa, made its maiden international flight to Cairo in 1946 and now the Airline provides dependable services to 65 international destinations spanning four continents.
Ethiopian is proud to be a Star Alliance Member. The Star Alliance network is the leading global airline network offering customers convenient worldwide reach and a smoother travel experience. The Star Alliance network offers more than 20,000 daily flights to 1,293 airports in 190 countries.
Ethiopian is a multi-award winner for its commitment and contributions towards the development and growth of the African aviation industry and in recognition of its distinguished long-haul operations enhanced by the introduction of new routes and products. Recently, Ethiopian won Gold in the African Airline of the Year 2011/2012 Awards organized by the African Aviation News Portal. Ethiopian also received the 2011 AFRAA award for being consistently profitable over the years and has won the "AFRICAN CARGO AIRLINE OF THE YEAR 2011 Award” for its excellence in air cargo. Ethiopian also won the NEPAD Transport Infrastructure Excellence Awards 2009 and "the Airline of the Year 2009 Award" from the African Airlines Association (AFRAA).
With its acquisition of and firm orders for several new modern fleet, the airline is well positioned to pursue aggressively the implementation of its 2025 strategic plan to become the leading aviation group in Africa.
For more information about this press release, please contact:
Manager PR & Publications
Ethiopian Airlines
Tel: (+251-11) 517-89-07, (+251-11) 517-81-65
Fax: (+251-11) 661-14-74
E-mail: publicrelations@ethiopianairlines.com
Sarei curioso di sapere il L/F su quei voli!