American Airlines chiude Bruxelles-Chicago


DusCgn

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Era operativa dal 1989!
United che è subentrata solo dalla S10 rimarrà in solitaria a 'godersi' il lavoro di 23 anni di American.
Nel 2010 dopo tanti anni era stata chiusa anche la Chicago-Francoforte, sempre di AA.



American plans to stop Chicago-Brussels flights after 22½ years
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Terry Maxon/Reporter

tmaxon@dallasnews.com | Bio

3:51 PM on Fri., Sep. 16, 2011 | Permalink

American Airlines plans to stop its daily flight between Chicago's O'Hare International Airport and Brussels, Belgium, on Nov. 6.

American spokesman Jim Faulkner said Friday that it was a variety of factors that led to the decision.

"High oil prices, a weakened global economy and reduced travel demand have all affected the route's performance, making it unsustainable in the long term," Faulkner said.

He noted that American would continue to serve Brussels with its daily flight from New York's Kennedy International Airport.

American began service to Brussels from Chicago and New York in May 1989. The carrier discontinued the New York-Brussels flight in October 1997, then resumed it in May 2004.

American also launched Dallas/Fort Worth-Brussels service in April 1993, but stopped those flights after five months.

American's treasurer, Beverly Goulet, told the Deutsche Bank transportation conference on Tuesday that American would fly about 0.5 percent less capacity in the fourth quarter than it previously had planned.

For reference, American's daily Boeing 767-300ER round trip between Chicago and Brussels would generate around 56.16 million available seat miles in a 30-day month, or about 0.46 percent of the 12.31 billion ASMS flown by American last November. However, there are other schedule changes underway as well.

The cancellation of the Chicago-Brussels flight isn't expected to have an impact on American's job numbers in Chicago, and it'll ease any shortage of pilots caused by an unusually high number of retirements at the end of August.

http://aviationblog.dallasnews.com/archives/2011/09/american-plans-to-stop-chicago.html
 
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Anche il MXP-ORD è stato chiuso da diversi anni, non capisco queste decisioni di AA....non credo siano rotte poco redditizie CHICAGO è un'aeroporto importatnte per gli USA o sbaglio??
 
Anche il MXP-ORD è stato chiuso da diversi anni, non capisco queste decisioni di AA....non credo siano rotte poco redditizie CHICAGO è un'aeroporto importatnte per gli USA o sbaglio??
Se solo per la winter chiudono i collegamenti ben tre compagnie (AZ, AF, AA), evidentemente qualche conto non torna.
 
Effettivamente nell' ultimo periodo ci sono stato diverse chiusure di voli per ord. É un hub diverso dagli altri in quanto ha ben 2 hub carrier aa e united che in sostanza operano due network fotocopia facendosi concorrenza sfrenata, é normale che ogni tanto qualche rotta salti. A vostra conoscenza ci sono altri hub con due hub carrier basati?
 
Effettivamente nell' ultimo periodo ci sono stato diverse chiusure di voli per ord. É un hub diverso dagli altri in quanto ha ben 2 hub carrier aa e united che in sostanza operano due network fotocopia facendosi concorrenza sfrenata, é normale che ogni tanto qualche rotta salti. A vostra conoscenza ci sono altri hub con due hub carrier basati?
NRT e ICN sono i primi che mi vengono in mente.