Lufthansa non è interessata a comprare SAS


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Il Gascoigne dei Tripreportisti
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Victoria BC
February 4, 2011 Lufthansa denied its European sales director said the German airline would be interested in buying Scandinavian rival SAS if its owners put the loss-making carrier up for sale.
Finnish newspaper Kauppalehti had cited Karsten Benz, chief of European sales and marketing at Lufthansa, as saying it would "surely" be interested in buying SAS if it was for sale.
"The newspaper report is wrong. Karsten Benz did not make the statements quoted there," Lufthansa spokesman Andreas Bartels said in Frankfurt on Friday.
The idea of a takeover by Lufthansa has been a recurring theme as SAS, half-owned by Denmark, Norway and Sweden, struggles with losses after a series of costly restructurings.
Norway and Denmark said last month they would consider selling their stakes.
SAS shares have lost about half their value over the past year but rose 15 percent on December 23 after a report that Lufthansa planned a takeover.
A person close to Lufthansa said at the time there were no talks between SAS and the German carrier.
Lufthansa chief executive Wolfgang Mayrhuber said on October 28 it would refrain from major acquisitions until it had integrated and turned around recent buys.
(Reuters)
 
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Ci credo che non è interessata...

SAS reports $335 million 2010 loss
By Aaron Karp | February 10, 2011

SAS Group incurred a net loss of SEK2.22 billion ($335.4 million) for 2010, narrowed from a SEK2.95 billion deficit in 2009, but swung to a SEK47 million fourth-quarter profit, turned around from a SEK1.3 billion net loss in the prior-year period.

"The year 2010 was an eventful one in which we tackled several major challenges, both expected and unexpected," President and CEO Rickard Gustafson said. He cited "substantial nonrecurring items that were charged to earnings" including the European Commission's SEK660 million air cargo price-fixing fine (ATW Daily News, Nov. 10), NOK160 million ($27.8 million) the group was ordered to pay to Norwegian Air Shuttle in a corporate espionage case (ATW Daily News, Oct. 1) and about SEK700 million in lost revenue owing to last April's volcanic ash crisis in Europe.

He claimed that "favorable conditions are in place" absent "unexpected events" to allow SAS to "achieve positive income before tax for the full-year 2011."

SAS Group's full-year revenue declined 9.3% year-over-year to SEK40.72 billion and operating loss narrowed 37% to SEK3.08 billion. Full-year consolidated traffic rose 1.9% to 25.71 billion RPKs on a 2.6% drop in capacity to 34.66 billion ASKs, producing a load factor of 74.2%, up 3.3 points.

ATWonline
 
ci mancava solo SAS poi LH sarebbe stata padrona di 3/4 delle compagnie europee, alla faccia della concorrenza.
Non che abbia antipatie, tutt'altro,ma se si vuole essere obiettivi, l'Europa ha già chiuso entrambi gli occhi in favore di LH. Tutte le compagnie tedesche ad esclusione di airberlin+austrian,swiss,sn brussells,LHI,airdolomiti,germanwings, ne dimentico qualcuna??!
 
ci mancava solo SAS poi LH sarebbe stata padrona di 3/4 delle compagnie europee, alla faccia della concorrenza.
Non che abbia antipatie, tutt'altro,ma se si vuole essere obiettivi, l'Europa ha già chiuso entrambi gli occhi in favore di LH. Tutte le compagnie tedesche ad esclusione di airberlin+austrian,swiss,sn brussells,LHI,airdolomiti,germanwings, ne dimentico qualcuna??!

BMI
 
A mio avviso SAS soffre in parte gli stessi problemi di diverse compagnie (tra cui sicuramente AZ):

- forte presenza di operatori globali che risucchiano passeggeri dagli scali scandinavi per convogliarli nei loro grandi hubs
- altrettanto massiccia presenza di compagnie low-cost
- flotta e voli di lungo raggio limitati
 
Norwegian gli ha strappato parecchia clientela e inoltre il livello di servizio è inferiore alla concorrenza.
Comunque un pensierino all'acquisto LH secondo me lo farebbe, se anzichè comprarla ora aspettasse il cadavere lungo il fiume.
 
Se fossi Az farei da avvoltoio. Aprendo le famose rotte per
*Copenhagen-Kastrup

*Stoccolma-Arlanda

*Oslo-Gardermoen
 
A mio avviso SAS soffre in parte gli stessi problemi di diverse compagnie (tra cui sicuramente AZ):

- forte presenza di operatori globali che risucchiano passeggeri dagli scali scandinavi per convogliarli nei loro grandi hubs
- altrettanto massiccia presenza di compagnie low-cost
- flotta e voli di lungo raggio limitati

Sono d'accordo. Aggiungerei:

-popolazione non molto numerosa e soprattutto molto dispersa
-posizione geografica del principale hub un po' decentrata
-Norwegian che gli sta letteralmente fotocopiando il network, ma è molto più efficiente di SAS