Delta Air Lines presenta la Delta Economy Comfort


ZannaIT88

Utente Registrato
7 Maggio 2009
1,893
0
0
Relax, Stretch Out & Get Comfortable

Economy-Comfort-Headrest.jpg


Being over 6′ tall I understand what it means to enjoy a few extra inches of legroom in Economy Class on a long-haul flight. Scoring a seat at the emergency exit can sometimes feel like you’ve won the lottery!

That’s why today I’m excited to announce the introduction of “Economy Comfort,” a new section of seats in the front of the Economy cabin on our long-haul intercontinental fleet (that’s all 747-400, 757-200 ETOPS, 767-300ER, 767-400ER, 777 and A330 aircraft in the fleet—a total of 169 planes). Now instead of hoping for a seat with extra legroom, you can snag an Economy Comfort seat for a few extra dollars.

What does Economy Comfort offer?

Priority Boarding in Zone 2 if you are not already Sky Priority eligible.
4 inches of additional legroom—many seats at the bulkhead and exit rows offer even more legroom.
50% more recline.
Free spirits and specialty cocktails, in addition to free beer and wine currently offered in international Economy.
In-Seat Power on all 757-200 ETOPS, 767-300ER, 767-400ER, 777 and A330 aircraft that feature personal video. Power will be installed at all Economy Comfort seats over the next two years.
Free HBO, coming later this summer.
What does Economy Comfort cost?

Diamond and Platinum Medallion members (and their travel companions on the same reservation) and customers who purchase a full-fare Economy ticket can book these seats for free. Gold and Silver Medallions will receive a 50% and 25% discount, respectively, on the applicable published Economy Comfort seat fee. And for everyone else who has purchased an international Economy ticket on Delta, the cost is $80-$160 per segment (the price will vary by market) for access to an Economy Comfort seat.

And just where did the name “Economy Comfort” originate? Our friends (and Joint Venture partner) at KLM launched a similar product in 2009, also called “Economy Comfort.” And one of our ongoing goals is to align our products and services with our partners. With that in mind…voilà, Economy Comfort!

We’d love to hear your thoughts on this new product.

Have a great week!

Chris B.

Sr. Product Manager

Customer Experience Planning & Development

Economy Comfort seating will be offered on Delta’s Boeing 747, 757, 767 777 and Airbus A330 aircraft flying long-haul intercontinental routes between the U.S. and Europe, Asia, Africa, Australia, the Middle East and South America (Lima, Brasilia, Rio de Janeiro, São Paulo, Buenos Aires and Santiago only). Economy Comfort seating is limited and may not be available on all flights. The Economy Comfort Medallion travel companion benefit is applicable for up to eight companions traveling on the same reservation as the Medallion member. Group reservations are not applicable. For companions of Gold and Silver Medallion members, fees apply per seat. All SkyMiles program rules apply to SkyMiles program membership, miles, offers, mile accrual, mile redemption and travel benefits, respectively. To review the rules, please visit Membership Guide & Program Rules.
 
Il prezzo per l'upgrade da Y a Y+ è davvero molto conveniente, e ci sono tante possibilità di upgrade gratuito. Che AZ prenda esempio da DL per la politica tariffaria della Y+ anche se i sedili sono ancora da scoprire, per poterli paragonare.
 
Il prezzo per l'upgrade da Y a Y+ è davvero molto conveniente, e ci sono tante possibilità di upgrade gratuito. Che AZ prenda esempio da DL per la politica tariffaria della Y+ anche se i sedili sono ancora da scoprire, per poterli paragonare.
I sedili AZ come quelli AF paiono superiori a quelli di DL che vengono paragonati a quelli di KL.

Considerate che una differenza (si parla di Usa e spesso il rapporto nella tariffe delle fee è 1$ = 1€) di 80-160$ a tratta su un volo A/R Usa/Europa sono da 160$ a 320$, non è poco...
Non ci dice poi su che tariffe è possibile fare l'upgrade, non è detto che sia possibile sulla super offerta scontatissima.

La politica della JV è abbastanza chiara, AF e AZ hanno cabine separate ed un prodotto dedicato e superiore a KL (e mi sa DL che cita KL come esempio giustificandone il nome di Economy Confort) e ha una tariffazione propria slegata dalla Economy e fra l'altro si può trovare anche con plus di prezzo limitate rispetto alla economy, KL e probabilmente DL hanno semplicemente un maggiore pitch (DL parla di 4" contro i 6" di AF e AZ che hanno anche sedili più ampi) e allora offrono semplicemente il prodotto con una fee come fa anche AF con i sedili con maggiore spazio.
 
Non ci dice poi su che tariffe è possibile fare l'upgrade, non è detto che sia possibile sulla super offerta scontatissima.
Veramente lo dice. L'upgrade da Y a Y+ è gratuito se si è prenotato in Y a full fare. E' gratuito per i soci medallion delle categorie elencate. In generale (everyone else who has purchased an international Economy ticket on Delta) l'upgrade da Y a Y+ è da 80 a 160 $ a tratta, che ripeto, non è affatto tanto. Loro paragonano la Y+ a KLM solo per il nome, perchè è lo stesso.

Vista così non è comunque una bufala come la Y+ di UA che sui tre voli ceh ho preso. Sedili, pitch e catering uguale a quelli di Y, cambiava il colore del poggiatesta.
 
Veramente lo dice. L'upgrade da Y a Y+ è gratuito se si è prenotato in Y a full fare. E' gratuito per i soci medallion delle categorie elencate. In generale (everyone else who has purchased an international Economy ticket on Delta) l'upgrade da Y a Y+ è da 80 a 160 $ a tratta, che ripeto, non è affatto tanto. Loro paragonano la Y+ a KLM solo per il nome, perchè è lo stesso.

Vista così non è comunque una bufala come la Y+ di UA che sui tre voli ceh ho preso. Sedili, pitch e catering uguale a quelli di Y, cambiava il colore del poggiatesta.
Da dire tutti all'esplicitare le tariffe ammesse c'è differenza, poi come dicevo da come descrivono il prodotto sembra simile a quello KL, attenzione dicono che il nome è uguale perchè si sono ispirati a KL che ha proposto lo scorso anno un prodotto simile. cit. Our friends (and Joint Venture partner) at KLM launched a similar product in 2009, also called “Economy Comfort.”

Se sarà un prodotto simile a quello KL allora il prezzo è allineato alla fascia bassa del prezzo delle fee pubblicizzata...
 
Alitalia ha dei sedili di Premium Economy più larghi rispetto all'economy (2-4-2 in Y, 2-3-2 in Y+).
Delta invece sembra che usi gli stessi sedili di Economy, solo con più pitch (spazio per le gambe) e un maggiore recline.
Pur sempre economy rimane però!
 
Alitalia ha dei sedili di Premium Economy più larghi rispetto all'economy (2-4-2 in Y, 2-3-2 in Y+).
Delta invece sembra che usi gli stessi sedili di Economy, solo con più pitch (spazio per le gambe) e un maggiore recline.
Pur sempre economy rimane però!
Infatti... all'interno della JV atlantica avremo due tipi di prodotto, AF ed AZ con sedili e cabina dedicati, DL e KL con normali sedili di economy ma un pitch maggiore rispetto alla economy normale ma inferiore al prodotto AZ ed AF.
In sede di JV poi i prezzi sono decisi con una politica tariffaria dedicata per AZ e AF, mentre KL e DL avranno supplementi alle normali tariffe di economy.
 
Il concetto è che DL non ha voluto creare una "3^ (AZ) o 4^(AF) classe".
Probabilmente lo ritiene uno strumento pericoloso e considera molto piu' "revenue maker" (secondo DL ovviamente) il concetto di KL.
KL dice solamente "le prime file della economy sono un po' piu' larghe....se sei top FF le hai subito se invece non lo sei, ma le vorresti...beh paghi un piccolo supplemento".
DL farà copia incolla di tale concetto: quindi sei in economica e resti in economica ma ti do quel po di spazio in piu' se sei disposto a pagare quel po' in piu'. Aggiunge inoltre alcuni benefit (imbarco zone 2, bevande free in piu' e quando sarà disponibile la HBO for free)
Io personalmente credo che l'approccio DL sia OK per una compagnia americana e che si guardi piu' a KLM che ad AF e' dettato dallo strettisimo rapporto che il merge con NW ha portato in dote.
Last but not least...attenzione ci vorranno due anni per avere il tutto a regime.
 
riporto degli estratti da ATW online che danno ulteriori info:

...Delta said that customers who have purchased an international economy class ticket will be able to buy up to Economy Comfort for an additional fee of $80-$160 one-way through its website, kiosks and call centers beginning in May for travel this summer.
come KL...si puo' fare via delta.com oppure kiosk....quindi non via agenzia viaggio
....Separately, DL also announced plans to install 34 horizontal flat-bed BusinessElite seats with direct-aisle access in each of its 32 A330 aircraft by 2013. DL said it plans to offer full flat-bed seating in BusinessElite on all international widebody flights on more than 150 aircraft by 2013.The new A330 seat, manufactured by Weber Aircraft, “will be 81.7 in. long and 20.5 in. wide and will feature a 120-volt universal power outlet, USB port, personal LED reading lamp and a 15.4-in. personal video monitor with instant access to 250 new and classic movies, premium programming from HBO and Showtime, other television programming, video games and more than 4,000 digital music tracks,” DL said.