Air Canada torna su Toronto City airport


dreamliner

Il Gascoigne dei Tripreportisti
Utente Registrato
5 Ottobre 2007
6,046
6
0
Victoria BC
Air Canada will resume flights from the Billy Bishop Toronto City Airport in February, the country's biggest airline said on Monday, initially offering service to Montreal.
Air Canada said it will offer passengers up to 15 daily non-stop flights from the airport, which is located on an island minutes from Toronto's downtown core, to Trudeau Airport in Montreal.
Flights will be operated by Sky Regional Airlines, which was chosen following a competitive bid process, Air Canada said in a statement.
Air Canada flew out of the Toronto city airport until 2006 using its regional carrier Jazz Air.
Porter Airlines, a small, privately owned regional carrier, currently has a monopoly on flights out of the airport, which has become popular with business passengers because of its proximity to the business district. Toronto's main Pearson Airport can be a 45-minute drive from the city centre.
Air Canada said it is in talks with the airport terminal owner, City Centre Terminal Corporation, about an agreement to lease terminal facilities.
Flights will be operated with Bombardier Q400 turboprop aircraft. Air Canada intends to lease five of the planes.
Air Canada lost a court bid this summer against the Toronto Port Authority, the federal agency that owns and operates the island airport, and Porter Airlines to get additional flying slots at Billy Bishop.
The TPA announced in June that Porter had secured 44 of 90 new slots, Air Canada 30 and US-based Continental Airlines 16. Air Canada had argued in court that the allocation process was flawed.
(Reuters)

.
 
Almeno hanno scelto il partner, anche se a meno di un mese dall'inizio delle operazioni non hanno ancora messo in vendita i voli. Probabilmente perché non hanno ancora raggiunto un accordo per l'affitto dei gate.

Che voli opera CO da YTZ?

Per ora nessuno. Immagino che siano stati assegnati gli slot ad AC e CO perché sono le uniche due compagnie aeree che operano (da YYZ) sulle stesse destinazioni servite da Porter da YTZ ed hanno espresso interesse ad operare da YTZ.
Westjet immagino non sia interessata agli slot perché non ha aerei che potrebbero operare da YTZ. AA evidentemente ha altre prioritá.
 
Almeno hanno scelto il partner, anche se a meno di un mese dall'inizio delle operazioni non hanno ancora messo in vendita i voli. Probabilmente perché non hanno ancora raggiunto un accordo per l'affitto dei gate.

Per affitto del gate intendi quella strana consuetudine che hanno in nordamerica le compagnie di utilizzare uno specifico gate di imbarco ad uso dedicato ed esclusivo? I gate non potrebbero venire assegnati di volta in volta dall' aeroporto e utilizzati da piu' compagnie in orari diversi come accade in Europa?
 
Per affitto del gate intendi quella strana consuetudine che hanno in nordamerica le compagnie di utilizzare uno specifico gate di imbarco ad uso dedicato ed esclusivo? I gate non potrebbero venire assegnati di volta in volta dall' aeroporto e utilizzati da piu' compagnie in orari diversi come accade in Europa?
In certi aeroporti è così, come in Europa, in altri no.
Secondo te c'è un modo giusto ed uno sbagliato o vanno bene entambi ?