Ethiopian in Star Alliance


AirFrance777

Utente Registrato
23 Febbraio 2010
447
1
Paris [LFPG]
Ethiopian Set to Connect to Star Alliance This Week


The carrier expects to be incorporated into the network by the end of 2011

Ethiopian Airlines is to become a future member of Star Alliance, a network of 28 airlines, as of Wednesday, September 29, 2010.

High officials from Star Alliance network and chief executive officers (CEOs) of some of the member airlines of the network are expected to attend the ceremony to be held on Wednesday at the Sheraton Addis to officially announce the acceptance of Ethiopian as a member, sources told Fortune.

Over the past couple of years, the airline had indicated its interest to join the network but only applied for membership early this year.

The announcement would make Ethiopian Airlines the third African airline to join Star Alliance, the biggest network of airlines, joining South African Airlines (SAA) and Egypt Air. The alliance was established in 1997, by five airlines: Air Canada, Lufthansa, Scandinavian Airlines Systems, Thai Airways International, and United Airlines.

Star Alliance member airlines have code sharing agreements which is a practice of multiple airlines selling seats on the same flights giving passengers more departure times to choose from on a given route and easier connecting and transferring between flights.

Ethiopian Airlines already has a code sharing agreement with around a third of the 28 member airlines of the network. It signed an agreement with Scandinavian Airlines Systems in March 2010, and with SAA in early September, bringing the total number of airlines in the alliance it has code sharing agreements with to 10.

After the announcement on Wednesday, it is expected to take from one year to a year and a half for Ethiopian to be integrated into the network, these sources told Fortune.

Currently, Aegean Airlines, a Greek carrier, and Air India, soon to become the 29th and 30th members of the alliance, are undergoing the integration process with Ethiopian Airlines expected to become the 31st before the end of 2011, according to sources.

Jaan Albrecht, CEO of Star Alliances Services Management GmbH since 2001, is expected to make the announcement of the acceptance of Ethiopian to the alliance which Hussien Massoud (Eng), CEO of Egypt Air, is confirmed to attend.

Star Alliance network reported revenues of 156.8 billion dollars in June 2010, flying 627.52 million passengers on 4,027 aircraft. The inclusion of Ethiopian Airlines which flies to 59 destinations, 38 of which are in Africa, is expected to give the alliance a major boost in its coverage of the continent, according to industry experts. Ethiopian took the contract to manage and operate ASKY, a West African community based airline, in which it is a major shareholder with 25pc of the total shares.

The national carrier, which currently has 41 aircraft in its fleet and 50 more on order, was ranked the number one profitable airline in Africa in 2008/09 with a registered profit of 128 million dollars.

Girma Wake, the outgoing CEO of Ethiopian is to see a major achievement by the airline before he leaves his post at the end of this year.


da http://www.addisfortune.com
 
Nulla di nuovo, visti i forti legami con LH era scontato un suo ingresso prima o poi; per SA un forte incremento in Africa dell'Ovest
 

Certo che implementa tutto una rete in Africa est (e non solo); io invece mi riferivo proprio all'ovest; i collegamenti diretti che ha già Ethiopian con l'Africa dell'Ovest, ora poco coperti dall'alleanza, solo Brussel Airlines per ora ma con pochi collegamenti; in più c'è ASKY la piccola di Ethiopian che ha una vasta rete in quella zone.
 
Ennesima Star che non verrà mai a MXP per sviluppare il fantomatico hub star ma rimarrà rintanata a FCO, come Adria, United, Us Airways, Air Canada, Croatia Airlines...

Beh, veramente Ethiopian ha il proprio hub europeo a Roma...:):)

è una delle compagnie extraeuropee maggiormente presenti, soprattutto in relazione alla % di voli complessivi:)
 
non è mica detto (idem per le altre) :)

per ora US ha eliminato il volo da Philadelfia, mentre ha potenziato FCO con il volo da Charlotte (una delle prime destinazioni europee aggiunte dal nuovo hub di US..):)

se davvero volessero fare l'hub *A a MXP, aveva senso aprirlo là, o no?:)


PS: non si torni con il solito discorso dei turisti americani a roma.....
 
per ora US ha eliminato il volo da Philadelfia, mentre ha potenziato FCO con il volo da Charlotte (una delle prime destinazioni europee aggiunte dal nuovo hub di US..):)

se davvero volessero fare l'hub *A a MXP, aveva senso aprirlo là, o no?:)


PS: non si torni con il solito discorso dei turisti americani a roma.....

un volo che durante la winter scende a 3xw, poi è daily nella settimana di natale per poi chiudere fino a marzo e poi daily a maggio lo chiamo turistico :cool:

comunque mica ho detto che ora tornano...in futuro chi impedisce a quelle di aprire MXP se si creano le condizioni per proseguire e non solo per i vacanzieri? :)
 
un volo che durante la winter scende a 3xw, poi è daily nella settimana di natale per poi chiudere fino a marzo e poi daily a maggio lo chiamo turistico :cool:

comunque mica ho detto che ora tornano...in futuro chi impedisce a quelle di aprire MXP se si creano le condizioni per proseguire e non solo per i vacanzieri? :)

guarda, io mi auguro che aprano il volo anche a MXP.
anzi, mi auguro che riaprano subito il PHI, che mi sembra più importante......il problema è che sono più quelli che chiudono che quelli che aprono (per fortuna ora Delhi :)).

nonostante l'abbandono di AZ, hanno eliminato voli verso il NAmerica soprattutto gli *A( US, United da Washington, AC)
 
Secondo il mio punto di vista contadino la Ethiopian con quale ho volato otto volte lo meritta di piu, ma molto di piu della Egyptair di essere parte della Star Alliance

Anche se statale e l'unica realta di succeso in quel continente insieme con Kenya AW
 
Flotta e network nei piani di sviluppo Ethiopian Airlines

Due nuovi scali e oltre 50 nuovi aerei: queste le novità di punta per la prossima stagione di Ethiopian Airlines, i cui piani prevedono un aumento di capacità di passeggeri in volo dall'Italia. "Annunceremo a breve l'apertura di due nuovi scali su Maputo in Mozambico e Bangui, nella Repubblica centrafricana - spiega HenockcWoubishet, regional director Italy and Southern Europe -. Si tratta di una novità che piacerà di certo al mercato italiano: i voli decolleranno da Fiumicino verso Addis Abeba, da cui partiranno le coincidenze. Inoltre, i nuovi aerei in arrivo ci consentiranno di crescere ancora nel mercato italiano: da qui ai prossimi anni è previsto un aumento di almeno 50 aeromobili, con l'inclusione anche di Airbus e Boeing".

http://www.ttgitalia.com/pagine/Flo...Dettaglio001,IT,264757,Trasporti001-news.aspx