British Airways chiude Belgrado


DusCgn

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Ultimo volo il 30 novembre


British Airways dumps Belgrade
Bye bye Belgrade


After a decade of continual service, British Airways will cancel its daily flights from London Heathrow to Belgrade on November 30. In a press release issued by the airline yesterday, it says that British Airways can no longer operate the service because it is unprofitable. “We thank all passengers that have flown with us and have shown their support”, the press release reads. All passengers that have bought tickets for travel after November 30 will be given alternative arrangements.

So what went wrong? In the past several months British Airways has been struggling against its direct competitor on the route – Jat Airways. Jat operates daily flights to Heathrow and has managed to lure away British Airways’ main customer base on the route – transit passengers. Thanks to a new agreement with the Dutch KLM, Jat has managed to pinch away transit passengers to the United States and Canada from other airlines (primarily British Airways) and re-route them via Amsterdam. This August, Jat carried over 7.000 passengers on the Belgrade – London – Belgrade route. Its average cabin load factor stood at an impressive 82%, with an average of 110 passengers per flight. The route was made more successful by the fact that there were a significant number of business class passengers. Furthermore, the national carrier of the United Kingdom was hit by low cost competition from Wizz Air, which operates flights from London Luton.

British Airways is not the only airline bidding farewell to Belgrade this winter. It joins Greece’s Aegean Airlines which will end services soon. For the first time in almost a decade Jat will have no competition on the London Heathrow or Athens route. Latvia’s airBaltic will terminate its services from Riga to Belgrade this winter as well.

Meanwhile, without much fuss and advertising, Turkish airline Borajet launched two weekly flights between Turkey’s fourth largest city, Bursa, and Skopje on Thursday. The airline operates exclusively within Turkey with Skopje being its first international destination. All flight details can be found here.

http://exyuaviation.blogspot.com/2010/09/british-airways-dumps-belgrade.html
 
Strano che BA non riesca a reggere un volo per Belgrado con tutte le connessioni che può offrire da LHR. Brutta botta per BEG che con le altre chiusure elencate sopra è sempre piu' isoltato. Urge un opensky con la Serbia.
 
mi sa' che la' ci sia una crisi che morde, inoltre la Serbia non offre nessun "tourist appeal " come la Croatia,o la Slovenia!
Qindi il Traffico si riduce al Business e Etnico..entrambi ugualmente scarsi penso!
 
Strano che BA non riesca a reggere un volo per Belgrado con tutte le connessioni che può offrire da LHR. Brutta botta per BEG che con le altre chiusure elencate sopra è sempre piu' isoltato. Urge un opensky con la Serbia.

Va via BA ma rimangono tante altre compagnie di rete che con uno scalo possono collegare la Serbia a un network esteso.

Aeroflot
Air France
Alitalia
Austrian
CSA
LOT
Lufthansa
Malev
Swiss
Tarom
Turkish

ed altre più piccole come Adria, Montenegro, B&H, Aerosvit...
JAT inoltre ha diversi codeshare con altri vettori.
 
aprissero napoli che urge collegamento con Londra Heathrow

ed io ancora non riesco a capire il trigiornaliero che BA ha tutto l'anno sulla NAP-LGW.

Non si puo parlare di PTP visto che easyjet si prende tutta questa fetta di traffico con i suoi altrettanti trigiornalieri annuali su stansted e gatwick..Forse molte persone sono ancora disposte a trasferirsi da gatwick a heathrow per una connessione..
 
ed io ancora non riesco a capire il trigiornaliero che BA ha tutto l'anno sulla NAP-LGW.

Non si puo parlare di PTP visto che easyjet si prende tutta questa fetta di traffico con i suoi altrettanti trigiornalieri annuali su stansted e gatwick..Forse molte persone sono ancora disposte a trasferirsi da gatwick a heathrow per una connessione..

Invece secondo me si tratta proprio di p2p: il mercato di Londra é abbastanza grande da sostenere U2 e BA.
 
si..ma un'offerta di circa mille posti al giorno tutto l'anno da napoli per londra con la vicina fiumicino e le orde di napoletani che ogni giorno vanno a prendere ryanair a ciampino mi sembrano un tantino esagerati per sostenere il solo ptp .... non credi??
 
.....Bhe'... potrebbe approfittarne WIZZ con la sua nuova base e fare un bel volo x Stansted o Luton.....

Tiz