A rischio la base Ryanair di Bournemouth


SkySurfer

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6 Novembre 2005
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Sono giorni decisivi e concitati per la sopravvivenza della base Ryanair di Bournemouth, nel Dorset, aperta nell'Aprile del 2008.

La compagnia irlandese non ha difatti ancora messo in vendita un singolo volo da BOH e si rifiuta di fare qualsiasi commento a riguardo.

Bournemouth è anche base per i vettori charter Thomson Airways e Palmair (Astraeus).
 
E' sempre il solito problema dei finanziamenti oppure questa volta centrano pure i bassi LF di questa base nei mesi invernali?
 
Mi sa che è un poco presto. Da queste parti dicono che fino la fine di Luglio e probabilemente fino il ferragosto, non sapremo i piani x la winter.
 
Mi sa che è un poco presto. Da queste parti dicono che fino la fine di Luglio e probabilemente fino il ferragosto, non sapremo i piani x la winter.

Certo, sono il primo a dirlo.

Ma il dato (quasi) di fatto è che la base di BOH è a rischio chiusura o downgrade (da 2 a 1) per la W10/11.

I rapporti tra MAG e FR si sono sempre più deteriorati, speriamo non tocchi anche ad EMA.
 
I rapporti tra MAG e FR si sono sempre più deteriorati, speriamo non tocchi anche ad EMA.
Nooooo, per favore, se n'e' gia' andata easyjet, lasciatemi almeno ryan :D
Che in ogni caso riduce drasticamente la sua presenza per la W10/11. Ora ha 7 aerei di base ad EMA, da fine ottobre, stando all'orario attuale, riducono a 4 (-1 rispetto a W09/10, -2 rispetto a W08/09). Fra i tagli al momento non risulta prenotabile la EMA-BGY, per me un grosso colpo...:(
 
Nooooo, per favore, se n'e' gia' andata easyjet, lasciatemi almeno ryan :D
Che in ogni caso riduce drasticamente la sua presenza per la W10/11. Ora ha 7 aerei di base ad EMA, da fine ottobre, stando all'orario attuale, riducono a 4 (-1 rispetto a W09/10, -2 rispetto a W08/09). Fra i tagli al momento non risulta prenotabile la EMA-BGY, per me un grosso colpo...:(

Non sono nemmeno in vendita BGY-BRS e BGY-PIK.

Solo STN e LPL verso l'UK.

Negli ultimi 2 anni, BGY ha perso parecchie rotte di linea verso UK : MAN, BOH, LTN, EDI, BFS, NCL, BHX.
Non vorrei ora fosse anche il turno di EMA e BRS (già cmq ridotte di frequenze rispetto al passato, cosi come STN). Staremo a vedere a Settembre.
 
Non sono nemmeno in vendita BGY-BRS e BGY-PIK.

Solo STN e LPL verso l'UK.

Negli ultimi 2 anni, BGY ha perso parecchie rotte di linea verso UK : MAN, BOH, LTN, EDI, BFS, NCL, BHX.
Non vorrei ora fosse anche il turno di EMA e BRS (già cmq ridotte di frequenze rispetto al passato, cosi come STN). Staremo a vedere a Settembre.
Chi operava le BGY-BFS e BGY-EDI? Jet2.com?
BHX con BMIBaby non ha resistito nemmeno un misero 2x per un inverno, ma tutti gli altri voli li ho visti sempre pieni!! Addirittura una volta su un BGY-BRS c'era un'intera squadra di calcio di ragazzi sedicenni di liverpool che non avendo trovato posto sul volo diretto per LPL avevano viaggiato su BRS e da li' proseguivano con un pullmann noleggiato.
Spero che Ryan "rinsavisca" entro Settembre...;)
 
Chi operava le BGY-BFS e BGY-EDI? Jet2.com?

Negli ultimi anni....BGY-UK :

Cancellati...

BFS = Jet2
EDI = Jet2
MAN = prima Jet2, poi Ryanair
BHX = Bmibaby
BOH = Ryanair
LTN = Ryanair
NCL = Ryanair

BFS opera tuttavia ora come full-charter estivo, sempre con Jet2.

STN ridotto
BRS ridotto, non ancora in vendita per la W10/11
LPL ridotto
EMA ridotto, non ancora in vendita per la W10/11
PIK ridotto, non ancora in vendita per la W10/11

Voli charter invernali da LGW, MAN, BHX, BFS cancellati o trasferiti altrove.

Non è un bel quadretto...sempre meno britannici in arrivo in zona!
 
ma è vero che tanti inglesi facevano spesa al centro commerciale di orio o è una leggenda metr...?
 
ma è vero che tanti inglesi facevano spesa al centro commerciale di orio o è una leggenda metr...?

E' vero molti ai tempo del rapporto Sterlina-Euro piu' conveninete agli inglesi, facevano il daytrip di shopping all' Orio Center ora non è piu' molto conveniente.
 
Is Ryanair about to take flight from Bournemouth Airport?
8:21am Wednesday 7th July 2010

By Katie Clark

SPECULATION is building over Ryanair’s commitment to Bournemouth Airport following a memo from the airline calling all Bournemouth-based staff to a meeting tomorrow.

All pilots and cabin crew staff working for the low-cost airline at Bournemouth Airport have been told to attend the meeting in the crew room tomorrow afternoon along with members of Ryanair’s agency crew.

According to the memo, which was sent to staff yesterday, the meeting is regarding an “important announcement” on the Bournemouth base.

The memo informs staff that Ryanair’s director of flight and ground operations, David O’Brien will be attending along with Peter Bellew, general manager of flight operations and personnel manager Darrell Hughes.

In recent weeks passengers have struggled to book winter flights with the airline for dates after the end of October, as Ryanair’s winter timetables from Bournemouth have not been uploaded to their website.

Despite the schedules for most other UK destinations available a spokesperson for the airline insisted they were still finalising the routes.

But with the news cabin crew and pilots will face the airline’s top bosses on Thursday, one staff member, who wanted to remain anonymous said: “The visit of a person from Ryanair head office is usually not very good news.”

But Stephen McNamara, head of communications at Ryanair said: “While we do not comment on rumour or speculation it is not unusual for us to call these meetings at our bases.

“We discuss what is going on in the market and aviation environment.

“Where our timetables are concerned we are still finalising many of our timetables and are only just beginning to confirm routes.

“As we do not engage with unions we have our people travel to our bases regularly and there would be nothing unusual in this.”

No one was available to comment from Bournemouth Airport, which has recently undergone a £45million investment programme.

An airport insider added: “For a big name such as Ryanair to possibly withdraw some or all of their services from the airport after they have just gone through a multi-million transformation, could have widespread consequences.

“It is quite unprecedented. Although we do not know what they will be announcing, meetings such as these are not usually called to announce new routes.”

Work on the new arrivals terminal at the Manchester Airport Group owned-airport is due to start any day, the second phase of the biggest investment programme Dorset has ever seen.

It is understood the airline, which has two Boeing 737-800 aircraft based at the airport, could employ up to 50 people at Bournemouth Airport.

Last week Ryanair announced they would be slashing their winter capacity at all UK airports except Leeds Bradford and Edinburgh by 16 per cent.

(Bournemouth Echo)
 
di sicuro quando ci sono questi meeting non è buon segno,diranno che se chiudono la base lo staff deve dare preferenza per andare in altre basi...
 
Pare che Ryanair abbia annunciato la sospensione di TUTTI i voli dalla base di Bournemouth, a far data data dal 1 Novembre, sino almeno al 1° Febbraio.

La base chiuderà dunque almeno per 3 mesi.
 
News Release
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16.07.10
Bournemouth winter schedule announcedRYANAIR TO SWITCH BOURNEMOUTH TO SEASONAL BASE

FLIGHTS TO OPERATE FEB-OCT DUE TO £11 TOURIST TAX

Ryanair, the world’s favourite airline, today (15th July) confirmed that its Bournemouth base will operate on a nine month seasonal schedule as the UK Govt’s £11 tourist tax prevents its operations from the airport being economically viable during the winter months of November, December and January. Ryanair called on the Govt to axe the tax to allow Britain to return to tourism growth.

Ryanair’s Bournemouth flights will temporarily cease at the end of October and resume on 1st February, as part of Ryanair’s spring schedule which is now available for booking on www.ryanair.com .

Ryanair’s decision to move to a seasonal nine month base operation at Bournemouth will be reviewed next summer when, based on market conditions and UK APD costs, it may return to a 12 month base operation at the airport. Ryanair has a long term and committed relationship to growing traffic at Bournemouth Airport and will review this temporary change subject to any change in APD.

Bournemouth Spring Routes

Alicante
Gran Canaria
Barcelona (Girona)
Lanzarote
Faro
Malaga
Fuerteventura
Tenerife

Ryanair’s Stephen McNamara said;

“We very much regret temporarily ceasing our operations at Bournemouth airport during November, December and January. However, the UK Govt’s £11 tourist tax makes it economically unviable for Ryanair to operate our low fares flights from Bournemouth during this period.

These flights and passengers would not be lost to Bournemouth if the Govt adopted the policies of the Dutch and Belgian Govt’s and axed their £11 tourist tax in order to increase tourism.

Ryanair, with the lowest costs and guaranteed lowest fares in Europe, is the only airline capable of retaining year round international tourism and business links for Bournemouth. However, these require low access costs, particularly through the low yielding winter months and in the absence of a commitment from the UK Govt to axe its £11 tourist tax Ryanair has no alternative but to temporarily cease these routes and develop its business elsewhere.

Ryanair will return to Bournemouth from the 1st February and flights for our spring schedule are available for booking on www.ryanair.com today.”