Richard Branson parla di fusione di VS come unico modo per sopravvivere


Seaking

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Interessante intervista a Sir Richard Branson che parla apertamente di fusione di VS con un altro vettore come unica strada per la sopravvivenza nel medio lungo termine.

Nell'articolo dice chiaramente che gli piacerebbe tanto fare questa cosa con BMI, che però è saldamente nelle mani di LH.
Quanto a SQ, pare che la stessa abbia intenzione di vendere il suo 49% di partecipazione azionaria in VS.

In ultimo spara qualche cartuccia contro BA (They are shooting themselves in the foot)

Sarà interessante vedere come andrà a finire la caccia del partner perfetto per l'ottima VS.

http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/transport/article7135583.ece
 
Il nosro commercial director commentava oggi come il giornalista abbia un po' riscritto a modo suo quello che Richard ha dichiarato ad ACC (soprattutto sull'argomento fusione), in occasione del lancio della nuova rotta LON-ACC
Poi chi vivra' vedra' :D
 
Il nosro commercial director commentava oggi come il giornalista abbia un po' riscritto a modo suo quello che Richard ha dichiarato ad ACC (soprattutto sull'argomento fusione), in occasione del lancio della nuova rotta LON-ACC
Poi chi vivra' vedra' :D

Proprio te aspettavo... :D :D :D

Quindi l'articolo ha un po' esagerato il concetto espresso da RB? Comunque in uno scenario a medio-lungo, non vedo facili alternative alla fusione per nessuno.
 
In effetti, io da sempre penso che BD ha bisogno di VS, cosi come VS ha bisogno di BD.

Il network congiunto sarebbe davvero altamente competitivo.
 
From The Times

May 25, 2010

Merging Virgin ‘may be only way to survive’

Sir Richard Branson has spoken of merging Virgin Atlantic with another airline to keep it big enough to compete with rival carriers.

As Virgin launched a new route into Ghana, Sir Richard said that the airline might not be able to remain independent as the pace of consolidation in the industry picks up.

A number of airlines are in merger talks. British Airways is merging with Iberia, the Spanish flag carrier, and is also close to agreeing an alliance with American Airlines.

Continental and United, the American carriers, are negotiating a merger that will create the world’s largest airline, while Lufthansa has taken control of bmi.

Sir Richard said: “If it becomes impossible for us to remain an independent airline and survive, we may come to a situation where we have to consolidate.”

Virgin Atlantic is 49 per cent-owned by Singapore Airlines, which is understood to want to sell its stake, raising the possibility of a deal with another carrier in the future. Sir Richard’s preference would be a deal with bmi but this appears to be off the agenda while Lufthansa restructures the British carrier.

In the meantime, Sir Richard plans to continue his opposition to the BA and American Airlines alliance and has threatened legal action if regulators in Europe and the United States give it the go ahead, as they have indicated they will. “We may have to resort to the courts to overturn the regulatory approval for this alliance,” he said. In the short term, however, Virgin is benefiting from difficulties at BA, which suffered the first of 15 days of industrial action yesterday. Virgin’s passenger numbers in business class are up 10 per cent since BA cabin crew voted for industrial action in March and it has experienced a similar boost in economy class.

Load factors, a measure of how full each aircraft flies, are expected to be nearly 90 per cent in economy during May and June as passengers seek to avoid the risk that their BA flight might be grounded.

Sir Richard said: “They are shooting themselves in the foot. A lot of BA travellers who have never travelled with us are trying Virgin Atlantic. I think they have done long-term damage to their business, as well as short-term harm from the cost of the strikes.”

Sir Richard also said that Virgin Atlantic would increasingly concentrate on expanding leisure flights. About 30 per cent of its business is leisure from airports such as Gatwick, Manchester and Glasgow to Orlando or the Caribbean but this is expected to grow to near-parity.

This is due to a shortage of landing slots at Heathrow — a situation that is unlikely to change after the coalition Government ruled out a third runway for the airport.

The Virgin founder also criticised a proposal to change air passenger duty from a per person calculation to per plane. He said this would push transfer passengers to other European airports, making it harder for British airlines to operate long-haul services.
 
Sir Richard Branson che parla apertamente di fusione di VS con un altro vettore come unica strada per la sopravvivenza nel medio lungo termine
Io e altre decine di forumisti l' avevamo capito molti anni fa.
VS si basava molto sul defunto Bermuda II e sul relativo divieto ad una JV fra BA e AA.

Ora che è stata scartata la terza pista a LHR, i relativi slot in mano a VS valgono di più, quindi si può andare sul mercato.
 
LH si è trovata costratta a comprare BMI per una clausola contrattuale ma non sa cosa farsene tanto è vero che finora la sta smantellando poco a poco, tanto vale venderla in blocco a Virgin e avendo in dote un grande numero di slot a LHR potrebbe spuntare una bella cifra.
 
tanto è vero che finora la sta smantellando poco a poco, .

Tanto è vero, quanto è falso.

LH non sta smantellando un bel nulla, semplicemente sta utilizzando determinati aa/mm per feederare dall'UK verso i suoi hubs/focus cities in Germania, oltre che per operare determinati segmenti del suo network (es. MXP-LHR) che comunque non sono semplici wet-lease ma veri e propri code-sharing.
 
LH non sta smantellando un bel nulla, semplicemente sta utilizzando determinati aa/mm per feederare dall'UK verso i suoi hubs/focus cities in Germania, oltre che per operare determinati segmenti del suo network (es. MXP-LHR) che comunque non sono semplici wet-lease ma veri e propri code-sharing.

Anche la nuova GVA-LHR 6x daily è operata con aerei BMI