United mette il 777 sulla Malpensa-New York e apre FCO-ORD e VCE-EWR


East End Ave

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su e giu' sull'atlantico...
Posto qui, sperando che next on the list ci sia magari FCO!

The Dreamliner's headed for ORD
We’re planning to bring some of our state-of-the-art, fuel-efficient Boeing 787 Dreamliners to ORD next March, just in time for summer flying.
Initially, we expect to fly the 787-9 and -10 variants out of ORD, and plan to add the -8 model to the schedule down the road. You’ll likely see the aircraft operate on flights to FRA, MUC (Munich) and BRU (Brussels) to begin with as the 787s will replace existing Boeing 777 flying in certain markets. As we get deeper into the summer of 2020, we anticipate transitioning additional routes to 787 service.
Excitement is building among our customers, too, who will enjoy the added comforts that the 787 offers, like a smoother, quieter ride and the latest cabin amenities.
 

DusCgn

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.
Alcuni u/g di aeromobile la prossima estate.
Tornano il 777 su MXP e il 764 su VCE al posto del 764 e 763 rispettivamente


United Airlines during the weekend of 18JAN20’s schedule update filed aircraft changes for Newark – Milan Malpensa route, for summer 2020 season. From Newark, service will be operated 3-class 777-200ER, from 20MAY20 to 30SEP20 (except 04JUN20 – 17JUN20), replacing 767-400ER.

This adjustment was not highlighted in yesterday’s report on Airlineroute.

UA019 EWR1910 – 0910+1MXP 777 D
UA018 MXP1100 – 1355EWR 777 D

[...]

Newark – Venice 04JUN20 – 30SEP20 767-400ER replaces -300, 1 daily

Quindi ricapitolando

EWR-FCO 772
EWR-MXP 772
EWR-NAP 763
EWR-PMO 763
EWR-VCE 764

ORD-FCO 763

IAD-FCO 772
 

East End Ave

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su e giu' sull'atlantico...
Alcuni u/g di aeromobile la prossima estate.
Tornano il 777 su MXP e il 764 su VCE al posto del 764 e 763 rispettivamente

Quindi ricapitolando

EWR-FCO 772
EWR-MXP 772
EWR-NAP 763
EWR-PMO 763
EWR-VCE 764

ORD-FCO 763

IAD-FCO 772
...prevista per il 2021 la graduale introduzione del Dreamliner... ;)

764 no polaris se non sbaglio, anche se è un prodotto che non mi dispiace, in ogni caso lo vedo come un downgrade
purtroppo e' cosi; su VCE upgrade capacity/downgrade hard product di J. La rotazione aeromobili in retrofit e' molto impegnativa in alta stagione e spostando il 764 da MXP a VCE si ottimizza il prodotto Polaris su MXP col 772, dove e' certamente piu' targeted.

La situazione retrofit (Polaris+Premium Y) ad oggi e' questa:
19/19 773
9/9 781 (altri 5 in arrivo)
35/51 772 (100% w/in 2020)
25/38 763 (as above)
0/12 788 (as above)
0/25 789 (100% w/in 2021)
0/16 764 (as above)

la media di retrofit release e' di 1 ac ogni 10 giorni

ps: in attesa della prossima apertura della Polaris Lounge a IAD, inizio invece a dubitare che si proceda per quella programmata a HKG...
 
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