Sciopero piloti Lufthansa


AZ209

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Londra.
Lo sciopero verra' ripetuto anche nella giornata di domani:


Lufthansa Pilots To Strike Again On Thursday

December 3, 2014

Lufthansa pilots said they would strike again on Thursday on long-haul and cargo flights, after a two-day stoppage on Monday and Tuesday stranded thousands of people.
The Vereinigung Cockpit union said in a statement that short and medium-haul flights and those of budget carrier Germanwings would not be affected by the action on Thursday.
The strike, the ninth this year, forced Lufthansa to cancel close to half of its scheduled flights for Monday and Tuesday, affecting about 150,000 passengers.
Vereinigung Cockpit (VC), representing about 5,400 Lufthansa pilots, is fighting to retain a scheme allowing pilots to retire at 55 and still receive up to 60 percent of their pay before pension payments start at 65.
"We cannot keep doing this for the next year or two, we need to sit down and find a solution," Lufthansa spokeswoman Barbara Schaedler told Reuters.
Pilots however showed no sign of backing down, with VC board member Joerg Handwerg saying it could continue its walkouts into next year.
Lufthansa has said it would not accept a demand that new pilots, as well as those already with the company, should be able to retire at 55.
Under European Union law, pilots may legally fly until they are 65 but many airlines offer early retirement options.
According to VC, pilots at British Airways can take early retirement from 55, and pilots at KLM can stop work at 56.
The industrial action has already wiped EUR€160 million (USD$200 million) off Lufthansa's operating profit and the airline lowered its profit guidance for 2015 for a second time in October, increasing pressure to find an end to the dispute.
Lufthansa said it would be able to operate all scheduled cargo flights on Tuesday despite the strike.

(Reuters)
 

MalboroLi

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Mi sto iniziando a rompere le pa**e...abbiamo dovuto riproteggere qualcosa come 6000 persone (incluso me)
 

gbon

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A, A
A proposito di riprotezioni, una domanda (spero non OT).
Mia figlia aveva un itinerario FCO - Monaco - Basilea totalmente Lufthansa, ma con biglietto Swiss.
Le arriva l'SMS di annullamento volo, senza riprotezione. Vedo su Miles & More, ma non prende il PNR; chiamo Lufthansa, ma ci sono ancora problemi di PNR; chiamo Swiss e a quel punto il codice funziona.
A questo punto chiedo la soluzione più logica: datemi un Fiumicino - Zurigo - Basilea con Swiss, con il primo pezzo in aereo e il secondo in treno. Mi sembra ottimo per me (Swiss non sciopera) e anche per Swiss, che ha tanti diretti Roma Zurigo.
Invece sembra non sia possibile: il routing è Roma-Monaco-Basilea, e non si può cambiare. Non è strano?
 

Farfallina

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A proposito di riprotezioni, una domanda (spero non OT).
Mia figlia aveva un itinerario FCO - Monaco - Basilea totalmente Lufthansa, ma con biglietto Swiss.
Le arriva l'SMS di annullamento volo, senza riprotezione. Vedo su Miles & More, ma non prende il PNR; chiamo Lufthansa, ma ci sono ancora problemi di PNR; chiamo Swiss e a quel punto il codice funziona.
A questo punto chiedo la soluzione più logica: datemi un Fiumicino - Zurigo - Basilea con Swiss, con il primo pezzo in aereo e il secondo in treno. Mi sembra ottimo per me (Swiss non sciopera) e anche per Swiss, che ha tanti diretti Roma Zurigo.
Invece sembra non sia possibile: il routing è Roma-Monaco-Basilea, e non si può cambiare. Non è strano?
So tedeschi... non chiedergli di essere troppo flessibili, non ci riescono proprio. ;)
 

Cesare.Caldi

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N/D
Mia figlia aveva un itinerario FCO - Monaco - Basilea totalmente Lufthansa, ma con biglietto Swiss.
Le arriva l'SMS di annullamento volo, senza riprotezione. Vedo su Miles & More, ma non prende il PNR; chiamo Lufthansa, ma ci sono ancora problemi di PNR; chiamo Swiss e a quel punto il codice funziona.
Una soluzione può essere comprare un FCO-BSL con Easyjet e farsi rimborsare da LH.
 
Ultima modifica:

bombatutto

Bannato
2 Ottobre 2011
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Kay Kratky, membro del CdA Lufthansa, ha dichiarato ieri sera che il costo totale degli scioperi di quest'anno ammonta a circa €200milioni.
Ha inoltre aggiunto che i piloti LH guadagnano tra il 30 ed il 50 per cento in piu' della concorrenza e che l'azienda dovra' affrontare e risolvere questa discrepanza nel lungo periodo.
http://www.bloomberg.com/news/2014-...d-as-strike-costs-approach-eu200-million.html
pare che una delegazione di LH sia andata a chiedere consigli alla segreteria di Lupi. :D
 

bombatutto

Bannato
2 Ottobre 2011
2,919
0
pare che una delegazione di LH sia andata a chiedere consigli alla segreteria di Lupi. :D
si conclude con un nulla di fatto l'incontro fra la delegazione LH e la segreteria Lupi. Fonti ben informate riferiscono che all'uscita il capodelegazione abbia pronunciato le parole "non ci sono piu' i ministri di una volta", riferendosi al predecessore del governo passato. :D
 

MalboroLi

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19 Novembre 2009
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Pare che in LH abbiano dato ascolto al buon Caldi:
Dear Mr. MalboroLi



A turbulent and eventful year is drawing to a close; a year in which we have invested like no other airline in the quality of our product and in which we were awarded a 5‑star rating for our First Class. However, in many respects it has also been a difficult year. Lufthansa is currently in the middle of an industrial dispute, which has resulted in strikes and flight cancellations.

During the strike days we did everything we could to reduce the impact on your travel plans to a minimum. Despite our best efforts, the quality and reliability of our service has not always been what you have come to expect of Lufthansa. On behalf of the Lufthansa Board, I would like to apologize for any inconvenience this may have caused you.
Over and above our public statements about the strikes, it is important to me that you understand our position. Lufthansa management is conducting negotiations with the necessary single-mindedness because the long-term competitiveness of our business is at stake. Only in this way will we be able to continue to invest in our product, in our quality and in precisely those services that you expect from us.

Rest assured that we are doing everything in our power to reach a solution as quickly and as expediently as possible.

I am, of course, aware that you may not have been able to take the flights with Lufthansa in 2014 that you planned. Consequently it is possible that your status qualification has been compromised. I therefore want to take this opportunity to award you a one-time credit of 10,000 status miles for the year 2014.
My sincerest thanks for your loyalty to Lufthansa, season’s greetings and my very best wishes for a happy and successful 2015.


Yours sincerely,

Jens Bischof
CCO &
Member of the Passenger Airline Board
Lufthansa German Airlines