Ryanair sull'oceano atlantico molto presto?


francesco1974

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4 Dicembre 2005
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TORINO.
Ryanair could launch direct flights to Niagara Falls. The Irish carrier held talks with tourism authority representatives last week.

The talks between Ryanair and the Niagara Frontier Transportation Authority (NFTA) took place in Dublin last Friday, the Irish Examiner discloses. The meeting was conducted at the request of the NFTA.

Gregory Stamm, the NFTA's chairman, is enthusiastic about the possibility of direct flights from Ireland for those wishing to holiday near Niagara Falls: "We've got our fingers crossed because they [Ryanair] are a big player over there and landing them would open a lot of doors for us. There's no question there's a market on both ends for these charters. It's more a matter of how this would fit into Ryanair's expansion plans."

It is understood that this is the second time the NFTA has looked into the possibility of flights to Niagara Falls from Ireland. The authority previously held talks with a US travel company.

Ryanair's chief executive, Michael O'Leary has already indicated that he is looking for planes to operate a transatlantic service. He said that any such service would be operated by a Ryanair subsidiary, although he would still be involved in operations.

A transatlantic Ryanair offshoot would require between 50 and 60 long haul aircraft. These would be based at airports in up to 10 European cities, including London and Dublin.

This story was brought to you by holidaylettings.co.uk, the UK's No.1 for holiday homes worldwide

http://www.holidaylettings.co.uk/tr...s-over-flights-to-niagara-falls/a-3-145-1532/
 
Niagara Falls?!?
Sapevo che FR voleva fare qualcosa sul lungo raggio (mentre facevo ricerche per la tesi, era uscita fuori RyanAtlantic, che doveva operare con i 787 mi pare su NY La Guardia), ma Niagara Falls mi lascia perplesso....
 
Niagara Falls?!?
Sapevo che FR voleva fare qualcosa sul lungo raggio (mentre facevo ricerche per la tesi, era uscita fuori RyanAtlantic, che doveva operare con i 787 mi pare su NY La Guardia), ma Niagara Falls mi lascia perplesso....

Niagara Falls sono a 1 ora da Toronto che se non erro è uno degli aeroporti più cari del mondo, tant'è che molte compagnie aeree hanno cancellato in passato i propri voli.
 
Mah... mlt presto quando?? :D:D

Ma queste rotte con ke aereo verranno operate ??(se csì sarà...) E poi la destinazione nn mi sembra delle più allettanti... d'accordo le cascate del Niagara ma.... fare un collegamento LC per JFK o simili nooo???

Siete sicuri che stano pensando al 787?? Nn è ke magari si serva di aeromobili in leasing da altre compagnie, quali 767 o 747...??

Andrea.
 
fare un collegamento LC per JFK o simili nooo???

Il diretto A/R DUB-JFK di DL costa (per le date 3-11 febbraio) €330. Il diretto A/R DUB-EWR di CO - stesse date - è venduto a €340. Ho trovato persino una stranissima tariffa di US: DUB-LHR-PHL-IAD-EWR con ritorno EWR-PIT-PHL-DUB a €284.56. Siamo proprio sicuri che si possano praticare tariffe tanto più basse? Va bene che è bassa stagione, ma veramente c'è spazio per una presenza low-cost su queste rotte? Altri esempi, da LON: LGW-PHL-LGA-PHL-LGW a €273. DL, AA, e CO partono tutte (dirette) da LHR per JFK o EWR a €279.

L'autorità del turismo di Niagara Falls sicuramente è disposta a pagare per avere il volo diretto, il comune di New York non ne ha bisogno.

Secondo me la destinazione non stupisce. E' il modello low-co transatlantico che mi lascia perplesso.
- Su voli di diverse ore (produttivi per definizione) è difficile incrementare la produttività delle macchine: svanisce uno dei vantaggi competitivi di FR rispetto alla concorrenza.
- Con le operazioni transatlantiche diviene necessario il night-stop del crew. Non tanto per i costi degli alberghi, quanto per la logistica che c'è alle spalle, mi sembra che il modello low-cost (personale ridotto al minimo) non sia facilmente applicabile: dietro a ogni trasferta ci sono uffici che si occupano di tutta la logistica.
- Infine, le operazioni intercontinentali sono difficili da sostenere come point-to-point, a meno di puntare su mercati del trasporto aereo molto sviluppati (ma anche già presidiatissimi). Un hub complicherebbe ulteriormente la logistica, a meno di costringere i passeggeri a comprare due biglietti separati, uno per raggiungere DUB e uno per il transatlantico. Il vettore scaricherebbe così sul passeggero molti eventuali inconvenienti di viaggio. Ma i prezzi dovrebbero essere straordinariamente bassi per mantenere una clientela a queste condizioni.

O'Leary continua - e forse ha ragione - a credere nella propria visione del futuro del trasporto aereo: che le persone si sposteranno per la necessità delle comunità (paganti) di spostare persone (attirare turisti, affari, ecc.). Ammesso che uno scenario del genere si concretizzi, ci vorranno ancora molti anni. Per il momento una low-co transatlantica potrebbe essere solo stagionale: voli EU-USA in estate, EU-destinazioni calde in inverno. Oppure potrebbero esistere delle specie di "publicharter": voli charterizzati dalle città/comunità di destinazione per portare turisti e spennarli in loco.
 
ci sono, senza esagerare, una dozzina di aeroporti internazionali tra l'area del new jersey vicina a NY e la penisola di long island (servita da eccellenti collegamenti ferroviari su Jamaica Station).. non vedo perchè fissarsi su JFK e simili, vedo bene uno a caso tra tutti quegli aeroporti a 2 ore di treno dal queens o staten island o east rutherford
 
Niagara Falls sono a 1 ora da Toronto che se non erro è uno degli aeroporti più cari del mondo, tant'è che molte compagnie aeree hanno cancellato in passato i propri voli.

Ma sono anche a 45 minuti da Buffalo Niagara international airport (stato di NY). Un aeroporto molto funzionale che fino ad un paio di anni fa, servito solo da major, faceva pochi passeggeri e che oggi è un frequentatissimo scalo low cost.

Detto questo sono comunque molto scettico sui voli intercontinentali di Ryan e credo che si tratti della solita sparata di MOL in cerca di visibilità...
 
in ogni caso vi faccio notare che un conto è MOL che ci mette la faccia in prima persona con aerei in livrea FR che fanno rotte transatlantiche, un altro conto è creare una sussidiaria scorporata dalla casa madre che può bellamente fare tariffe di certo non stracciate. Vi ricordo che già adesso con Aer Lingus si vola da Shannon e Dublino per JFK con ottimi prezzi in bassa stagione, voli sui quali si può fare transito sugli scali irlandesi partendo tranquillamente da Roma e MXP
 
Ryanair sull'intercontinentale?

Sarà vero o bufala giornalistica?

RYANAIR IN TALKS WITH NFTA ABOUT NIAGARA FALLS-IRELAND FLIGHTS
By Sharon Linstedt
News Business Reporter

A year after plans for charter flights between Niagara Falls and Shannon, Ireland fell through, the Niagara Frontier Transportation Authority is exploring a fresh option for direct trips to the Emerald Isle.

NFTA aviation chief William Vanacek is in Dublin, Ireland, today for meetings with Ryanair Holdings about establishing charter service between the Niagara Falls International Airport and Dublin Airport.

"The really encouraging thing is that they sought us out and wanted to talk," said NFTA Chairman Gregory Stamm. "We've got our fingers crossed because they are a big player over there and landing them would open a lot of doors for us. It would really put the Niagara Falls airport on the map."

Ryanair is a low-cost flier whose current route map is built on more than 700 short-haul and point-to-point routes linking Ireland, the United Kingdom and Europe.

Late last year the airline confirmed it is considering the addition of transatlantic flights to its budget arsenal by the end of 2009. Flights to Boston, New York City, San Francisco, Los Angeles, and multiple Florida destinations were listed as among the routes under discussion.

In 2007, the NFTA began discussions with Kenny Tours, a Maryland-based travel company about charter flights between Niagara Falls and Shannon, Ireland. Those flights, priced as low as $799 round-trip, were to start last summer, but hit a snag with Kenny was unable to secure aircraft to make the trips.

Kenny had predicted the Niagara Falls/Ireland connection would be a big hit due to high interest from Western New York and Southern Ontario residents for charter travel to Ireland. The tour company also anticipated strong demand on the part of Irish tourists to visit Niagara Falls.

The NFTA has been actively pursuing both domestic and international air carrier to build business at the Niagara Falls airport. A new $30 million passenger terminal at NFIA is slated to debut in July.

http://www.buffalonews.com/258/story/544482.html
 
Anche su USAToday ne parlano:

Report: Ryanair considers Niagara Falls-Dublin flights
Niagara Falls may become one of the first North American destinations for European discount giant Ryanair, according to a report in The Buffalo News. The Niagara Frontier Transportation Authority (NFTA) has been discussing the possibility of charter flights between Dublin and Niagara Falls International, the paper says. "The really encouraging thing is that they sought us out and wanted to talk," NFTA Chairman Gregory Stamm tells the News. "We've got our fingers crossed because they are a big player over there and landing them would open a lot of doors for us."

The report comes as Ryanair has talked publicly over the past year or so about the possibility of setting up a stand-alone trans-Atlantic carrier that would fly to "secondary" U.S. airports like Providence (for Boston), Long Island MacArthur (for New York) or Oakland (for San Francisco).

As for the Niagara Falls International Airport, it is not to be confused with the Buffalo Niagara International Airport that's just 20 miles away. The Niagara Falls airport currently has only one regularly scheduled carrier -- South Carolina-based public charter company Direct Air. But the airport is in the midst of building a $30 million passenger terminal and is seeking to add airlines that would draw fliers not only from Buffalo and western New York, but from Canada as well. Buffalo's airport, for example, already pulls a substantial percentage of its customers from across the border, where downtown Toronto is just about a 110-mile drive.

A previous charter operator had planned Dublin-Niagara Falls flights in 2007, but that apparently fell through when that company was unable to secure aircraft for the flights, according to the News. As for the newest proposal, the NFTA's Stamm tells the News: "There's no question there's a market on both ends for these charters. It's more a matter of how this would fit into Ryanair's expansion plans."

http://www.usatoday.com/travel/flights/item.aspx?type=blog&ak=61227426.blog&csp=34
 
Ma un dublino-Niagara Falls lo potrebbero fare anche con i 737-800 che utilizzano ora? Da Shannon penso proprio di si.
Naturalmente il volo non sarebbe dei più comodi però se il prezzo fosse adeguato...