Cambi al vertice per Iberia e Vueling


masdip

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NEW IBERIA AND VUELING CHIEF EXECUTIVES

International Airlines Group (IAG) announces that Javier Sánchez-Prieto, currently Vueling chairman and chief executive, has been appointed chairman and chief executive of Iberia. Marco Sansavini, currently Iberia chief commercial officer, has been appointed chairman and chief executive of Vueling.
Both Javier and Marco will take up their new roles in late March when IAG’s chief executive Willie Walsh stands down to be replaced by Luis Gallego, currently Iberia chairman and chief executive.
Willie Walsh said: “I’d like to congratulate Javier and Marco on their new roles and am absolutely confident that they are the right people to lead Iberia and Vueling. Both have worked in the Group for several years and have fantastic track records, proving once again that we have extremely talented people internally that we are able to promote to our top jobs.”
Luis Gallego said: “Both Javier and Marco have considerable knowledge and experience of the Spanish and international markets. I’m delighted that they will be part of my team when I take up my new role and I’m confident they will continue to develop their airlines’ successful strategies”.
Javier has led Vueling for the past three years. He was previously strategic planning and finance director at Iberia between 2013-16 where he was instrumental in achieving the airline’s financial turnaround. Javier was Iberia Express’ chief financial officer when it was formed in 2012 before which he spent several years working at the Uralita Group and at Air Nostrum.
Marco has been Iberia’s chief commercial officer for seven years where he has led the airline’s commercial and brand transformation. Previously he worked in senior commercial and strategic roles in Alitalia and Air France-KLM.
Javier Sánchez-Prieto said: “It’s a great honour to have been asked to lead Iberia. The airline has undertaken an outstanding transformation and my objective is to ensure it goes from strength to strength.”
Marco Sansavini said: “In the past seven years I’ve had a unique opportunity to work side by side with a great team under Luis’ leadership. I’m delighted to accept the role at Vueling and look forward to continue developing its successful business model in the future”.

https://www.iairgroup.com/~/media/Files/I/IAG/press-releases/english/2020/IAG.pdf
 

Flyflyfly

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Che non abbia deciso lui di togliere gli aerei da Roma? Un italiano ai vertici della compagnia spagnola. Pro o contro per le due basi italiani?
 

13900

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La nazionalità dubito c'entri molto. Conta dove si fanno i soldi.
 

Flyflyfly

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Giusto il tuo pensiero. Allora probabilmente visto che un ceo non si cambia in 20 minuti potrebbe essere stato lui stesso a voler togliere aerei su Roma per il profitto.
 

13900

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Giusto il tuo pensiero. Allora probabilmente visto che un ceo non si cambia in 20 minuti potrebbe essere stato lui stesso a voler togliere aerei su Roma per il profitto.
Sansavini era in Iberia. Che c'entra lui con chiudere Roma, cosa che hanno fatto tempo fa se non erro? La decisione l'avranno presa quelli a capo di Vueling all'epoca.
 

AZ209

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Londra.
Che non abbia deciso lui di togliere gli aerei da Roma? Un italiano ai vertici della compagnia spagnola. Pro o contro per le due basi italiani?
Giusto il tuo pensiero. Allora probabilmente visto che un ceo non si cambia in 20 minuti potrebbe essere stato lui stesso a voler togliere aerei su Roma per il profitto.
Sansavini non c'entra nulla con la riduzione su FCO. Quella e' stata una decisione fatta a monte dello spostare le macchine laddove pensano di fare piu' soldi.
La strategia di espansione di Vueling su FCO sul nazionale e su certe rotte europee era propedeutica a quello che pensavano tutti, ovvero l'imminente ridimensionamento dell'indebitata Alitalia. Dal momento che hanno capito che AZ non la schioda nessuno hanno deciso di evitare di continuare a competere. Tutto qua.