A380 EK engine shut down


Batavia

Utente Registrato
13 Aprile 2010
521
32
da avherald risulta che un 380 emirates ha avuto lo spegnimento di un motore sopra la germania(volo manchester-dubai) e ha continuato il volo fino a dubai
 
da avherald

Incident: Emirates A388 over Germany on Nov 18th 2010, engine shut down in flight


By Simon Hradecky, created Friday, Nov 19th 2010 16:24Z, last updated Friday, Nov 19th 2010 20:32Z

An Emirates Airlines Airbus A380-800, registration A6-EDI performing flight EK-18 from Manchester,EN (UK) to Dubai (United Arab Emirates), was enroute at FL390 overhead Germany about 100nm southwest of Berlin,

when the aircraft descended to FL280 and continued the flight to Dubai,

where the airplane landed safely with one engine (GP7270) shut down about an hour behind schedule despite an on time departure.

Listeners on frequency of Kuwait and Dubai reported, that the aircraft arrived in Dubai with one engine inoperative.

Emirates Airlines said: "Emirates flight EK18, on 18th November,

encountered a number two fuel tank pump failure enroute to Dubai.

This had no impact on the safe operation of the flight, and the aircraft continued to Dubai, landing safely one hour behind schedule. The safety of our passengers and crew is of paramount importance and will not be compromised."


da aviation herald
 
''...encountered a number two fuel tank pump failure enroute to Dubai.''

Tra l'altro i motori c'entrano meno di niente nel problema riscontrato dall'aeromobile!
 
sarebbe bello sapere cosa diche il QRH del 380... secondo me continuare per 6 ore con un motore spento non è il massimo....
 
Sono inconvenienti che succedono niente di grave, però strano che capiti il guasto a una pomba del carburante di un aereo probabilmente nuovissimo entrato in servizio forse qualche mese fa.
 
Sono inconvenienti che succedono niente di grave, però strano che capiti il guasto a una pomba del carburante di un aereo probabilmente nuovissimo entrato in servizio forse qualche mese fa.
I guasti capitano anche all'inizio della vita operativa ed è normale che sia così.

"EDI" ha già più di un anno. (First flight date 15/10/2009)
 
Già con 3 motori si vola ancora bene, purtroppo sono inconvenienti che possono capitare anche ad inizio della operatività di un aeromobile!!!!!!