Transavia France diventa la low cost Transavia Dèveloppement?


MrMav

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15 Ottobre 2013
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http://www.lefigaro.fr/flash-eco/20...ac-menace-de-creer-une-nouvelle-transavia.php

Sintesi in inglese

The CEO of Air France / KLM, Alexandre de Juniac, threatened the pilots to create a sister company of Transavia if they refused to sign the agreement with the management.
In case the pilots refuse to sign the management proposals, "we will create a sister company "Transavia Development" in France, to develop our activity in the "low cost" market, with the new aircraft due to arrive within months "he has said.
According to him, the low cost market is "the only growth market" of aviation. "In Europe, low cost now accounts for nearly 50% of traffic. On the low price segment with quality service, Transavia can become one of the largest in Europe," said Alexander Juniac. Regarding the pilots' strike, the CEO of the company estimated its cost at 500 million euros.
 
http://www.lefigaro.fr/flash-eco/20...ac-menace-de-creer-une-nouvelle-transavia.php

Sintesi in inglese

The CEO of Air France / KLM, Alexandre de Juniac, threatened the pilots to create a sister company of Transavia if they refused to sign the agreement with the management.
In case the pilots refuse to sign the management proposals, "we will create a sister company "Transavia Development" in France, to develop our activity in the "low cost" market, with the new aircraft due to arrive within months "he has said.
According to him, the low cost market is "the only growth market" of aviation. "In Europe, low cost now accounts for nearly 50% of traffic. On the low price segment with quality service, Transavia can become one of the largest in Europe," said Alexander Juniac. Regarding the pilots' strike, the CEO of the company estimated its cost at 500 million euros.
Sarebbe da ridere, ADJ non ha alternative se nn ridurre i costi, ma voglio vedere se i sindacati non tornano allo sciopero ad oltranza se li aggira così...
 
Credo adotteranno lo stesso metodo che ha usato Iberia. Aveva proposto al personale di volo di passare a Vueling che doveva iniziare a servire le rotte europee di federaggio da MAD al posto della mainline per ridurre i costi, ma hanno rifiutato. A questo punto hanno creato Iberia Express con personale in gran parte nuovo assunto con contratti meno costosi.
 
Ho l'impressione anche io che il sindacato francese non sarà molto tenero con questa operazione. Anche assumere personale nuovo, licenziando al contempo nella mainline potrebbe non risultare apprezzato da un sindacato che ha già fatto capire di essere pronto al fallimento pur di non modificare lo status quo
 
Credo adotteranno lo stesso metodo che ha usato Iberia. Aveva proposto al personale di volo di passare a Vueling che doveva iniziare a servire le rotte europee di federaggio da MAD al posto della mainline per ridurre i costi, ma hanno rifiutato. A questo punto hanno creato Iberia Express con personale in gran parte nuovo assunto con contratti meno costosi.
Cesare l'idea di ADJ è chiara, vanno a vedere fin dove il Sindacato dei piloti francesi è disposto a tirare la corda. In fondo i conti sono sul piatto, AF con questa mossa (se verrà attuata) ammette di non riuscire ad essere competitiva senza sostituire l'attività di corto-medi raggio no hub con una divisione low cost, i sindacati dei piloti sanno quanta cassa si brucia con lo sciopero ad oltranza, a occhio considerato 500 milioni in 15 giorni e 4 miliardi in cassa (con lo scorso bilancio), l'effetto bis e perdita esponenziale sulle prenotazioni direi che teoricamente ci sono 3-4 mesi di cassa in caso di sciopero ad oltranza. Questo numero teorico in realtà ci dice gli effetti potenzialmente catastrofici su AF-KLM e che quindi se partiranno con un piano come quello anticipato da ADJ hanno già pronte le alternative e lo scopo è di mettere con le spalle al muro il sindacato forti anche di un appoggio governativo che mi sa che presto si paleserà.
 
Air France trova l'accordo con i piloti, scongiurati nuovi scioperi

Accordo in arrivo tra Air France e i propri piloti.

La lunga disputa legata allo sviluppo di Transavia come braccio low cost della compagnia, che aveva portato allo sciopero di due settimane costato al vettore mezzo miliardo di euro, arriva dunque al termine, scongiurando quindi nuovi stop.

Per la firma definitiva bisognerà attendere la metà di novembre, ma già ieri l'intesa di massima è stata raggiunta. Nel dettaglio, i piloti di Air France che passeranno sotto la bandiera Transavia saranno a tutti gli effetti dipendenti della nuova compagnia, ma potranno continuare a mantenere il tipo di contratto sin qui avuto. Un passaggio fondamentale che fa venire meno la causa scatenante della lunga protesta. TTG

Come faranno a fare una low cost mantenendo gli stessi costi del personale? Si comincia in salita per la "nuova" Transavia.
 
Qualche dettaglio in piu' dell' accordo raggiunto:


Air France (AF, Paris CDG) has reached a provisional agreement with its largest pilot unions, Syndicat National des Pilotes de Ligne (SNPL France ALPA) and Syndicat des Pilotes d'Air France (SPAF), concerning the carrier's future plans for budget subsidiary, Transavia France (TO, Paris Orly).

Air France said last week that following intensive talks between company and union representatives, the framework for its planned budget regional European operations had been ironed out.

Among the most notable parts of the agreement are:

The limit of Transavia France's fleet will be extended from the current fourteen, as demanded by Air France pilots on the carrier's creation in 2007, to forty with effect from summer next year. Extending this limit will however require Air France, SPAF, and SNPL consensus.

Concerning the sensitive issue of pay grades and disparity between Air France and Transavia pilots, it was agreed that pilots flying for Transavia France are to be employed under Transavia France operating and remuneration conditions "to ensure the company’s competitiveness and its development as a complement to the Air France network".

"Two co-existing contracts (Transavia France and Air France) will be implemented for Air France pilots flying for Transavia France; These terms will provide pilots with dynamic and integrated career development, including a single seniority list, in response to high expectations on the part of pilots," a statement read.

In terms of pay, Transavia's salaries will be higher in a pilot's early career averaging EUR76'000 per annum gross for a beginner copilot, against EUR75'000 for one at Air France. However, the inequality is reversed later on with Transavia captains earning between EUR139'000 and EUR160'000 as compared to between EUR155'000 and EUR196'000 for a medium-haul Air France captain.

Air France management also agreed to drop a controversial clause from its pre-September strike announcement to the effect that Transavia, alongside Transavia Airlines (HV, Amsterdam), would establish European bases using foreign subsidiaries. Pilots had expressed "grave concerns" about such a move which, they claimed, could lead to outsourcing.

Air France and Transavia will remain separate, individual operations with Transavia forbidden from operating out of Paris CDG and from offering long haul services. In addition, the agreement will allow for the duplication of services on 25 routes, with Air France operating from Paris CDG and Transavia from Paris Orly. The routes, however, are only guaranteed on condition Air France does not have to reduce frequencies on its existing operations. This applies mostly to European flights as well as to Algier, Casablanca Int'l, and Moscow.

In the event that management and pilots reach another impasse resulting in a strike, no additional Air France flights with be operated on Transavia aircraft using AF flight numbers and vice versa. In effect, no Air France flight cancelled as a result of a strike can be offset by a Transavia flight.

Lastly, no other company in the Air France-KLM Royal Dutch Airlines stable, other than Air France and Transvia, may operate aircraft with 110+ seats from France. This in effect places a cap on the development of Air France's HOP! (A5, Paris Orly) subsidiary.

The provisional accord is subject to ratification by the pilots at AGMs due to be held later next month.

ch-aviation
 
Air France, accordo per una Transavia "ridimensionata"

La low cost avrà una flotta di 40 aerei, che sommati ai 35 della filiale olandese difficilmente potranno consentirle di essere davvero concorrenziale con i big low cost, easyJet e Ryanair in primis

Due settimane di sciopero, 500 milioni di euro persi, migliaia di passeggeri coinvolti, tutto per nulla? Questo si chiede la stampa francese dopo la notizia dell’accordo tra Air France e il sindacato piloti sullo sviluppo di Transavia.

Il progetto Transavia Europe è stato abbandonato, nel piano Perform 2020 Alexandre de Juniac puntava su 100 aerei nella flotta Transavia da qui al 2017, i piloti hanno accettato di farne volare 40. Ma questi, sommati ai 35 della filiale olandese, portano ad un numero ben lontano da quello delle flotte dei grandi concorrenti low cost.

Dagli oltre 200 di easyjet, che ne ha ordinati altri 135, ai 300 di Ryanair, in attesa di un altro centinaio, ben si capisce che i numeri di Transavia pongono il vettore su altri livelli.

Sul fronte contrattuale non ci sarà un contratto unico per i piloti, come voleva il sindacato; i piloti Af che vorranno volontariamente integrare la filiale low cost lavoreranno alle condizioni di Transavia (700 ore di volo contro le 480 di Air France) ma con un contratto Air France. Restano i premi che riceveranno i piloti che faranno questa scelta.

Il nuovo accordo vedrà Transavia impegnata su una ventina di rotte europee in più, su cui Af conta di recuperare terreno e reddittività, ma code share con la sua filiale sono vietati.

Per l’inverno Trasavia opererà il 56% in più di rotte. La compagnia da Parigi Orly raggiungerà nove new entry: Istanbul, Tel Aviv, Budapest, Madrid, Malaga, Barcellona, Atene, Pisa e Praga. Guidaviaggi
 
Transavia France Adds New Routes in S15

Transavia France in Summer 2015 season is introducing 6 new routes, including 5 from Paris Orly. Planned schedule as follow.

eff 12APR15 Nantes – Madrid 3 weekly
TO3976 NTE1835 – 2020MAD 73H 247
TO3977 MAD2100 – 2245NTE 73H 247

eff 09MAY15 Paris Orly – Thessaloniki 3 weekly
TO3580 ORY0700 – 1050SKG 73H 6
TO3580 ORY1540 – 1930SKG 73H 24

TO3581 SKG1135 – 1335ORY 73H 6
TO3581 SKG2015 – 2215ORY 73H 24

eff 01JUN15 Paris Orly – Dublin 1 daily
TO3860 ORY0630 – 0720DUB 73H 6
TO3860 ORY1820 – 1910DUB 73H x6

TO3861 DUB0805 – 1050ORY 73H 6
TO3861 DUB1955 – 2240ORY 73H 7
TO3861 DUB1955 – 2245ORY 73H x67

eff 01JUN15 Paris Orly – Valencia 1 daily
TO3164 ORY1250 – 1450VLC 73H D
TO3165 VLC1535 – 1735ORY 73H D

eff 02JUL15 Paris Orly – Tirana 3 weekly
TO3790 ORY0650 – 0930TIA 73H 24
TO3790 ORY1630 – 1910TIA 73H 7

TO3791 TIA1015 – 1255ORY 73H 24
TO3791 TIA1955 – 2235ORY 73H 7

eff 04SEP15 Paris Orly – Munich 1 daily
TO3874 ORY1830 – 2000MUC 73H 7
TO3874 ORY1855 – 2025MUC 73H x7

TO3875 MUC2110 – 2240ORY 73H D

airlineroute
 
Scelta intermedia alla LH che però si è già accorta che Germanwings non ha costi da low cost (quasi doppi vedendo le tabelle CAPA) ma opera solo un risparmio rispetto alla mainline. Così però ADJ ottiene il punto di dividere i piloti allegerendo la mainline (Transavia possono anche farla fallire con scioperi ad oltranza...) e aprendosi a future rimodulazione degli accordi.
 
Wednesday 3 December 2014




Air France welcomes the positive outcome of the consultation with all its pilots on the draft development agreement for Transavia France.

With a very high participation rate, 53% of Air France pilots approved the agreement, reaching 60% for members of the majority union SNPL.

This result will be approved by the Union Council of the SNPL (National Union of Airline Pilots), which will meet tomorrow Thursday, December 4.

To date, more than 200 Air France pilots have volunteered to fill the 72 positions available at Transavia France.

"We welcome the positive outcome of this consultation which puts an end to a period of uncertainty. The majority of pilots have chosen to accompany us in our growth strategy on the low-cost market with Transavia" declared Frédéric Gagey, Chairman and CEO of Air France.

Thanks to this agreement, Transavia’s rapid development plan in France will continue:

• Strong growth in summer 2015: 21 aircraft operated compared with 16 in summer 2014, making Transavia the leading low-cost airline at Paris-Orly from summer 2015.
• A target of 37 Boeing 737 by 2019.

Integrated career management for pilots at Air France and Transavia will be introduced, including a joint seniority list.

This development meets the pilots’ high expectations and enables overstaffing at Air France to be more easily managed by organizing secondments to Transavia France.

corporate air france website
 
Transavia Announce Order for Up to 20 Next-Generation 737-800s

Order for 17 737s with options for three additional airplanes


SEATTLE, Feb. 12, 2015 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE:BA] and Transavia Company, a wholly owned subsidiary of the Air France KLM Group, today announced an order for 17 Next-Generation 737-800s, including options for three additional airplanes. The order, valued at $1.6 billion at current list prices, was previously booked and attributed to an unidentified customer on the Boeing Orders & Deliveries website.
The order will significantly support the growth of Transavia's operations from France and the Netherlands. The airline currently has a combined all-Boeing fleet of 45 Next-Generation 737s.
"We have grown to become one of the leading low cost carriers in France and the Netherlands by effectively utilizing the unrivalled economics and unmatched reliability of the Next-Generation 737," said Bram Graber, CEO, Transavia Company. "This latest order will provide us with a solid platform to grow our business, while offering our passengers outstanding value and comfort."
"Through its growing Dutch and French operations, Transavia has provided European holiday makers with exceptional value due to the efficiencies it has been able to harness from its fleet of Next-Generation 737s," said Todd Nelp, vice president of European Sales, Boeing Commercial Airplanes. "Transavia has been operating 737s since the mid-1970s and it is a testament to the outstanding qualities of the 737 family that four decades of this airplane will remain the backbone of its fleet in the years to come."

boeing