Thread Ryanair dal 25/09


kenyaprince

Amministratore AC
Staff Forum
20 Giugno 2008
29,947
547
VCE-TSF
Ryanair reduces passenger forecast, maintains interest in EI
Friday September 25, 2009

Ryanair yesterday said it now expects to carry 66 million passengers this year rather than 67 million owing to its cuts at London Stansted (ATWOnline, July 22) and Dublin (ATWOnline, June 18). At yesterday's annual general meeting in Dublin, CEO Michael O'Leary maintained the full-year guidance of an adjusted net profit at the lower end of the €200-€300 million ($295.8-$443.7 million) range (ATWOnline, July 28) and said average fares in 2009 will wind up about 20% lower than 2008.

O'Leary also said Ryanair is prepared to increase its investment in struggling Irish flag carrier Aer Lingus, although a third bid for EI is "highly unlikely." He said, "I do think Aer Lingus will need a major reorganization," according to Reuters and RTE (see story above). "They will come back to the existing shareholders which would be the government, the trade unions and Ryanair, presumably to raise some more money. We'd be happy to invest more money in Aer Lingus," in which it holds about 29%. "I can't foresee circumstances in which we would be interested in bidding again, but you never say never," he said. "I don't believe Aer Lingus has a future as a standalone independent airline." He also said Ryanair is 3-4 years away from being able to launch a long-haul subsidiary. "While the market or orders for short-haul aircraft has collapsed for both Boeing and Airbus, the long-haul order book has held up," he said.
 
Fregatura FR

Approfitto di questo thread 9che cade a fagiolo) per postare una email ricevuta ora da FR.
Premetto che essa fa seguito ad una mia richiesta di rimborso online a causa di un cambio d'orario di un volo da me prenotato in precedenza. Di seguito l'email di conferma dell'accettazione di rimborso sotto forma di voucher da utilizzare per la prenotazione di nuovi voli. La cosa che non mi e' piaciuta e che dunque sottolineo, e' che il "voucher" puo' essere utilizzato SOLO se si prenota un nuovo volo tramite call center (a pagamento) e NON tramite sito (leggasi punto 7).... Questa per me chiamasi FREGATURA... Di seguito il testo completo:

Without Prejudice

Via XXXXX
Citta'
CAP
Italy


Our Ref: XXXXXX

Dear Customer,

Following your recent application for a Ryanair Travel Credit.

We confirm that Ryanair has created a Ryanair Travel Credit for Unknown in respect of flight confirmation number XXXXXX.

Travel Credit - Conditions of Use:

1. Ryanair Travel Credits are valid for six months from date of issue (180 days). Flight bookings must be made using the credit within six months (180 days) of the issue date, after which the Travel Credit becomes void. However, travel can take place up to 12 months from the date of issue.
2. The validity of Ryanair Travel credits cannot be extended.
3. This Travel Credit can be used as part or complete payment against a future Ryanair flight(s) including the fare, taxes, fees and charges
4. Travel Credits can be used to book flights for any named person.
5. Travel Credits are 100% non-refundable.
6. Please note that Travel Credits cannot be used for payment of Car Hire, Insurance or Hotel Accommodation.
7. Web fares/discounts are available when redeeming your Travel Credit.
but can only be used when making a reservation through the Ryanair call centre on the following number:

N.B. Unfortunately, this Travel Credit cannot be used as payment through our website www.ryanair.com

+ 353 1 248 0856

To redeem the Travel Credit you should quote your confirmation number ICFSHN and provide your unique password (see below).

Your password is the same as the above confirmation number ICFSHN.

We apologise for any inconvenience caused by this matter.

Yours sincerely,


Ryanair Customer Services
 
Ryanair, possibile distribuzione del dividendo

Finanzaonline.com - 24.9.09/19:07

Ryanair, compagnia aerea low cost, sarebbe pronta a distribuire un dividendo a titolo eccezionale a seguito del forte rialzo degli utili attesi questo anno. Secondo alcune agenzie di stampa internazionali, Michael O'Leary, direttore generale della società irlandese, ha confermato, durante l'assemblea annuale del gruppo, una stima di utile netto adjusted due volte superiore a quello dell'anno scorso, in una forchetta compresa tra i 200 e i 300 milioni di euro. Ryanair non escluderebbe dunque la possibilità di utilizzare parte della liquidità per un acquisto di azioni proprie o un dividendo eccezionale.
 
Approfitto di questo thread 9che cade a fagiolo) per postare una email ricevuta ora da FR.
Premetto che essa fa seguito ad una mia richiesta di rimborso online a causa di un cambio d'orario di un volo da me prenotato in precedenza [..]
Rimborso tramite voucher.. che brutta cosa!

I signorotti di Ryanair son "furbi":
- non effettuano rimborso se la modifica è inferiore alle 3 ore :diavoletto:
- se è superiore alle 3 ore t'inviano prima una prima notifica in cui ti chiedono di accettare la variazione o eventualmente di richiedere un voucher; successivamente una seconda (mail) in cui, alle prime due opzioni aggiungono quella del "rimborso su carta di credito"..