Tegole per Airbus


Citazione:Messaggio inserito da AeroDream Design

Mah... dopo aver rifiutato i 346 ora hanno intenzione di fare lo stesso giochino con i mega marcioni?? Sento odore di paghi uno prendi tre [:301]

comunque creerebbe un danno non da poco ad Airbus. Prenderne 45 e pagarne 15!
 
In effetti non ha tutti i torti... E' il terzo rinvio consecutivo e una compagnia come Emirates, che ha investito alla grande sul progetto, si sente un po' presa per il cuxo. Se continua di questo passo prevedo che anche Singapore seguirà EK e per l'Airbus la vedo grigia. Spero di sbagliarmi.
 
Citazione:Messaggio inserito da BAlorMXP

In effetti non ha tutti i torti... E' il terzo rinvio consecutivo e una compagnia come Emirates, che ha investito alla grande sul progetto, si sente un po' presa per il cuxo. Se continua di questo passo prevedo che anche Singapore seguirà EK e per l'Airbus la vedo grigia. Spero di sbagliarmi.

Speriamo di no
 
Mamma mia.. ancora un altro ritardo...!!! Effettivamente EK (che tra l'altro non pensavo si chiamasse Dubai Airlines) ha investito molto, 45 macchine non sono per niente poche.. e sicuramente strà pagando a caro prezzo questi ritardi..!!! Cosa vorrebbe dire che le prime 10 macchine sono già gratis?? Spiegatevi meglio?
 
Beh a questo punto io direi che chi è causa del suo mal pianga se stesso.


In Airbus hanno fatto tanto le fighette dicendo "Noi ce l'abbiamo più grosso [8D]" e promettendo di consegnare gli aerei prestissimo. Ora che non ce la fanno a starci dentro coi tempi (perché per un aereo totalmente nuovo credo che sia quantomeno pianificabile il fatto di avere dei problemi) se la prendono dritta dritta nel cu...ore.
 
Citazione:Messaggio inserito da AZ 1699

Mamma mia.. ancora un altro ritardo...!!! Effettivamente EK (che tra l'altro non pensavo si chiamasse Dubai Airlines) ha investito molto, 45 macchine non sono per niente poche.. e sicuramente strà pagando a caro prezzo questi ritardi..!!! Cosa vorrebbe dire che le prime 10 macchine sono già gratis?? Spiegatevi meglio?

http://www.aviazionecivile.it/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8820

Le compagnie aeree hanno investito tempo e denaro per prepararsi all'arrivo del 380, contando nel rispetto dei tempi da parte di Airbus. I contratti prevedono sempre delle penali in caso di mancato rispetto dei termini previsti.
 
Fonte: Flight International

EADS confirms more delays on Airbus A380
By Nicholas Ionides
Airbus parent EADS has confirmed there will be further delays to A380 deliveries, although it is not yet providing specific details.

EADS says in a statement that “from what is known today, there will be further delays”.

It adds: “The current status is that we have not finalised the schedule of deliveries nor the financial impact of any delays.”

The statement comes in response to media reports in recent days that the A380 programme is facing delays beyond those that were announced earlier this year.

EADS is non-committal regarding the timeframe within which it will disclose the extent of delays to Airbus A380 deliveries, as it awaits the completion of a programme review.

While Airbus has maintained that the review will be completed towards the end of September, EADS says only that it will provide more detailed information “within four weeks”.

A spokeswoman for EADS insists that specific dates for receiving and assessing the review data are “not confirmed” beyond being narrowed to late September or early October.

Some reports have said early customers could face additional delays of up to half a year and that in 2007 Airbus may only be able to deliver four A380s.

In June Airbus said production complications meant the already delayed first A380 delivery, to Singapore Airlines, would be pushed back to the end of this year and that next year only nine A380s would be delivered, far fewer than originally planned.

The fallout from the June announcement, which came after several earlier delays in the programme, resulted in the removal of Airbus CEO Gustav Humbert and EADS co-CEO Noel Forgeard.

Forgeard was replaced by French railway chief Louis Gallois while Humbert was replaced by Christian Streiff, former deputy CEO of Saint-Gobain. The new management announced an extensive review of the A380 programme that would be completed around the end of September.

EADS says in its statement today that it “does not confirm nor deny specific information reported by various media relating to the A380 programme because the review of the programme is not completed yet”.

It adds: “Although [the] company’s assessment is still underway, continuing industrialisation challenges with the wiring of production aircraft have been identified and are being tackled.

“All appropriate resources are focused on bringing the ongoing assessment to maturity. EADS and Airbus will provide more detailed information within four weeks as Airbus is currently working on developing action plans and a solid delivery schedule to its customers. In the meantime flight testing milestones of the A380 are progressing as planned.”
 
Che palle, già mi pregustavo una cena al ristorante a 41.000 piedi poi una sauna e un idromassaggio rilassante prima di fare due giri alla roulette, vabbeh, dovrò aspettare ancora un po.