SQ ordina A350 e altri 380

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FlyIce

Guest
Citazione:Messaggio inserito da I-DAVE
Per ora prendetela con le molle...
Perché ?
C'è tanto di comunicato stampa sulla "Letter of Intent" ...

Eccolo:

<div align="right">21 July 2006</div id="right"><center>SINGAPORE AIRLINES ORDERS
20 AIRBUS A350 XWB-900s AND 9 AIRBUS A380s</center>

Singapore Airlines has signed a Letter of Intent to purchase 20 Airbus A350 XWB-900s and nine additional Airbus A380-800s, with options on another 20 A350 XWB-900s and six A380-800s.
The A350 XWB family of twin-engine next-generation aircraft is the newest offering from Airbus and was unveiled this week at the Farnborough Air Show in the UK.
At manufacturer catalogue prices, the value of the 29 aircraft on firm order is US$ 7.5 billion.
Deliveries for the A350 XWB-900s are scheduled to begin in 2012 and run through to 2014. The deliveries for the nine additional A380s will commence in late 2008 and run until 2010 (see Note to Editors below).
The A350 XWB-900 can carry up to 314 passengers in a three class configuration, over a range of 8,500 nautical miles (approx 15,750 kilometres). It can also carry over 20 tonnes of cargo.
The range allows this aircraft to operate on routes to continental Europe, Australia, the Middle East and East Asia.
Apart from its extensive use of new technology, which will enhance operating efficiency and environmental performance, the A350 XWB-900 will enable Singapore Airlines to continue its strong commitment to innovation and improvement in providing service, comfort and entertainment to customers.
The decision to order nine more A380s comes after extensive discussions with Airbus about delivery positions, as well as existing and forward contractual obligations.
These orders follow the decision, announced in June, to order 20 Boeing 787-9s for delivery between 2011 and 2013, with purchase rights over another 20.
To fill the Airline’s capacity requirements on an interim basis until the delivery of new aircraft ordered from the two manufacturers, Singapore Airlines will enter into a lease arrangement with Airbus for 19 A330-300 aircraft for delivery from early 2009 until late 2010.
“It is heartening that Airbus has listened to customer airlines and has come up with a totally new design for the A350. The technical specifications and guaranteed performance will make it a very competitive aircraft in its class for the coming decades.
“Separately, Airbus has demonstrated to Singapore Airlines’ satisfaction that the engineering design of the A380 is sound. It has performed well in flight and certification tests, and the delays in its delivery have been caused more by production, rather than technical, issues.
“This latest order, together with Singapore Airlines’ order in June for 20 Boeing 787s, will position the Airline well for future growth and uphold our policy of continuous fleet renewal and modernisation,” Singapore Airlines Chief Executive Officer, Mr Chew Choon Seng said.
The engines to power the new aircraft on order will be selected at a later date.
Singapore Airlines will be able to fund all the acquisitions by cash flow generated from airline operations.
 
Citazione:Messaggio inserito da airblue

Citazione:Messaggio inserito da asessa

e cosi supera B in ordini ... [:304]
non è un ordine, ma una lettera d'intenti...
Quasi metà degli "ordini" che ha ricevuto B. per il 787 sono in realtà LoI o impegnative varie ...;)
 
Citazione:Messaggio inserito da Canuck

Firmare una lettera di intenti come questa con una comagnia come la Singapore è un grande colpo alla rivale.

questo potrebbe perannunciare l'inizio di ordini da parte di altre compagnie.

Andiamoci piano. Hanno detto che rifanno l' ala però operatori di leasing come ILFC dicono che ci sono molti punti da chiarire quali i materiali utilizzati per la fusoliera. ILFC punta all' abbandono dell' Al-Li in favore di compositi. E' un atto di fiducia questo ordine però ci sono molte questioni aperte. Per esempio lo spillamento d' aria dai motori, i sottosistemi: idraulici o elettrici. Un rendering con fusoliera più grande vuol dire poco.
 
Bene, adesso SQ ha:

1) LOI con Boeing per 20 B789 + 20 opzioni (annunciata un mese fa)
2) LOI con Airbus per 20 A359 + 20 opzioni

Anche se la differenza di posti tra i due aerei c'è, una delle 2 LOI penso proprio sarà stracciata nei prossimi mesi/anni.
 
Quanto riporta JP-4 a pag. 40 Airbus sta lavorando ad un maggior uso dei compositi risparmiando il 20% sui 773ER nella versione 1000.

Ma credo che oggi giorno anche x Airbus è chiaro che l'utilizzo di nouvi materiale specialmente compositi (cmq restano delicati, e non si sa quanto durano) è la strada da seguire.

Per i sistemi i opterei per la nuova generazione di attuatori eletrici anche se al momento sono usanti solo su alcuni esemplari di UAVC tipo il Barracuda Prodoto da EDAS. Certamente i sistemi idraulici sono + affidabili ma sono anche + pesanti.

L'aria che spilla dai motori e un discorso un + complesso. che genera sempre forti conflitti nei team.
 
Citazione:Messaggio inserito da B787-FLR

Bene, adesso SQ ha:

1) LOI con Boeing per 20 B789 + 20 opzioni (annunciata un mese fa)
2) LOI con Airbus per 20 A359 + 20 opzioni

Anche se la differenza di posti tra i due aerei c'è, una delle 2 LOI penso proprio sarà stracciata nei prossimi mesi/anni.

Sta tenendosi degli slot di produzione su quello che arriverà prima. Se quello che viene dopo è meglio li butterà via come ha fatto con i 343 o 345. Non è certo una compagnia che si fa problemi a sostituire aerei anche molto giovani.
Interessante sarà la prospettiva della versione 900R. Se la versione base arriva a 8500nm la versione a lungo raggio penso che rasenterà facilmente i 9500nm. A quel punto diventerebbero fattibili senza grandi limiti di carico voli extra lunghi.