Rollout 747-8

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First Boeing 747-8 Freighter Leaves Factory
The airplane begins preparations for flight test

EVERETT, Wash., Nov. 12 /PRNewswire-FirstCall/ -- Boeing (NYSE: BA), on Thursday afternoon, towed the first 747-8 Freighter out of the factory in Everett, Wash. The airplane, ultimately destined for Cargolux, will be painted and begin preparations for flight test.

"It is very rewarding to see this airplane transition to the flight test phase," said Mo Yahyavi, 747 program vice president and general manager. "Our employees, suppliers and customers have put a lot of work into making the 747-8 Freighter a reality."

The 747-8 Freighter is the new high-capacity 747 that will give cargo operators the lowest operating costs and best economics of any freighter airplane while providing enhanced environmental performance. It is 250 feet, 2 inches (76.3 m) long, which is 18 feet and 4 inches (5.6 m) longer than the 747-400 Freighter. The stretch provides customers with 16 percent more revenue cargo volume compared to its predecessor. That translates to four additional main-deck pallets and three additional lower-hold pallets.

Boeing has secured 105 orders for the 747-8, 78 of which are orders for the new freighter. Cargolux, Nippon Cargo Airlines, AirBridgeCargo Airlines, Atlas Air, Cathay Pacific, Dubai Aerospace Enterprise, Emirates SkyCargo, Guggenheim and Korean Air all have placed orders for the 747-8 Freighter.

Contact:
Tim Bader
747 Communications
+1 425-342-4771
tim.s.bader@boeing.com

More information: http://www.boeing.com/commercial/747family/747-8_facts.html

Un pò di foto qui:
http://www.flickr.com/photos/moonm/

E qui:
http://www.flickr.com/photos/paulycoug92/sets/72157622668255847/
 
Boeing ha reso noto che, martedì scorso, il primo Boeing 747-8 Freighter è uscito dalla fabbrica di Everett, e ora verrà verniciato e preparato per la campagna di testing. L'aereo sarà quindi destinato alla compagnia aerea Cargolux, cliente di lancio del programma.
Attualmente Boeing ha ricevuto 105 ordini per la nuova famiglia di aerei 747-8, tra questi 78 ordini sono stati ricevuti per la versione freighter.

ilvolo
 
E' piu' lungo di 5 metri, ma la "gobba" mi pare quella della serie Classic...
Mi aspettavo un upper deck piu' lungo, soprattutto in previsione della versione passeggeri
 
E' piu' lungo di 5 metri, ma la "gobba" mi pare quella della serie Classic...
Mi aspettavo un upper deck piu' lungo, soprattutto in previsione della versione passeggeri

L'UD del 747-8intercontinental (ovvero la versione pax, semmai verrà prodotta ;)) sarà più lungo della versione cargo e più lungo del 747-400, un po' come accade già tra il 747F e il 400 pax. Stesso aereo ma per il cargo un UD così grande non serve.