Prime realtà sul futuro di HND


SkyTeam794

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24 Maggio 2006
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MXP
I preannunciati nuovi slot su Tokyo nel 2010 diventano realtà, grazie all'apertura della quarta pista di HND che darà sollievo alla congestionata NRT ormai satura e dove risulta impossibile aumentare la capacità finché la seconda pista non viene allungata.
AF è la prima compagnia europea ad operare il maggior numero di voli sul Giappone, con i suoi quasi 3 daily su NRT e 1 daily su KIX (+ 1 daily su NGO operato da JL).
Chissà, magari si libererà un po' di spazio su NRT per un bel daily su MXP e FCO con il triplo di JL... qui lo dico e qui lo nego eheh...

*da airlineroute

20081024
France/Japan new bilateral: Air France to Haneda
Japan and France has concluded new bilateral deal this week which marked new ground-breaking deal, a first for European carrier.

Tokyo Haneda - Paris CDG
1 carrier each from France and Japan will be able to offer Daily nonstop service from October 2010.

The time slot will be between 2200 and 0700 for the 4th runway

This is the first firm deal for European service out of Tokyo Haneda

A380 in Tokyo Narita
Air France is permitted to operate A380 aircraft to Tokyo Narita

Air France Osaka capacity increase
Starting the Summer 2011 timetable season, Air France will be increasing Osaka flight from 1 to 2 Daily

Codeshare Expansion
*Removal of codeshare restrictions for Japanese and French carriers
*Expansion of codesharing for carriers based outside Japan and France