Dobbiamo essere stati i primi ad accorgerci di ciò visto il surge delle nostre vendite.
P. S. Chi non legge is Sun... Mente
@13900
Chiaro segnale che è ora di adottare la winning attitude dell'IT di AZ (#sarcasticremark)
G
Nice try. Ho parlato di surge... Tra l'altro in molti stanno sfruttando la situazione. Ma qualcuno a waterside monitora Google?
https://www.theregister.co.uk/2017/04/11/british_airways_website_down/As you stare at the dead British Airways website, remember the hundreds of tech staff it laid off
Advance check-in is down too. If only there was a team that could fix it...
The ba.com and britishairways.com websites and online check-in system for British Airways have been down for the past seven hours or so.
The UK's major airline says it has people "at work" fixing the cockup, but as of 1800 GMT no resolution is in sight and BA has not provided an explanation beyond "technical issues." A trip to the britishairways.com website returns the following message:
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The message greeting BA visitors most of Tuesday
Meanwhile, BA marketing staff on Twitter are in damage control mode.
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British Airways
✔@British_Airways
@eskimowoman Hi, we're experiencing technical problems with our website. Sorry for the inconvenience. Please try later, or our airport 1/2
5:07 PM - 11 Apr 2017
At this point, it is worth noting that many of the very people who would have been charged with promptly resolving technical problems on the British Airways web portal were laid off from their jobs just months ago.
In 2016, the airline said it would, by December, cut hundreds of workers from its software division in an effort to save on staffing costs. Some of the jobs went overseas to an outsourcer in India.
Some of those laid-off workers attempted to appeal to the UK Home Office following the announcement, but were unable to stop the cuts.
No doubt BA could probably use more than a few of those workers today, as passengers remain unable to check in or book flights online from an outage that now looks to be approaching the eight-hour mark.
After about eight and a half hours of downtime, the BA website is back. We're told a database upgrade overnight caused the outage.
Dobbiamo essere stati i primi ad accorgerci di ciò visto il surge delle nostre vendite.
P. S. Chi non legge is Sun... Mente
Semplicemente quelli che fino all'anno scorso mantenevano in piedi l'infrastruttura sono stati mandati in mona perche', come diceva Mr Cruz, "in Vueling abbiamo solo una decina di dipendenti IT". Chi rimane sono i contractors, e non ti aspettare che i contractors conoscano l'infrastruttura cosi' bene come quelli che l'hanno costruita. Hai voluto risparmiare qualche milione in PPI? Ora ne bruci altrettanti per ogni ora di outage.
Ecco spiegato come mai quando contatto l'Help Desk di VY non risponde mai nessuno !!!
Certo che se ci si ispira a VY per l'IT siamo messi male, quando ho saputo che " il padre " del PRS era ..andato.. mi è venuta la tristezza , troppi tagli di sull'IT
Mi confonderò con qualche altro sistema ma il PRS me lo ricordo solo da inizio 2K , prima solo il DCS classic !!
Mi sai dire come mai è stato sviluppato FLY per poi tenersi come back-up Altea CM ? ha più funzionalità ? Ingloba il W&B ?
( parlo da ignorante in quanto non uso i DCS )