O'Leary: Ryanair beneficerà del rallentamento dell'economia


Boeing747

Utente Registrato
5 Novembre 2005
6,954
0
43
Varese
Ryanair CEO Says Downturn Good for the Company

Speaking to CNBC, O’Leary said passengers would naturally turn to Ryanair and away from more expensive rivals as they tried to save money.

“I think we'll come out of this downturn significantly stronger, probably as Europe's largest airline,” he said. “If anything, we'll probably speed up the rate of growth during the downturn.”

Like most of its competitors, Ryanair is grappling with higher oil prices, which are biting into profit margins.

Shares in the Dublin-listed stock are down nearly 48 percent in the year, knocking the company’s market cap to some 6 billion euros.

Investors fear the airline is not sufficiently protected from further oil price shocks.

But some analysts say the carrier could benefit if prices do fall back below $100 per barrel, an event likely to be costly for those airlines that have put out expensive hedges at current levels.

O’Leary stressed the current market environment was not about improving profit margins but gaining market share.

“We'll lower the fares even more significantly during the downturn,” he said. “It does mean that profit margins are going to fall, it means profits will probably fall, certainly for the next 12 months. Frankly, shareholders are just going to have to take it on faith.”

Analysts agree Ryanair is well positioned to grow, especially as it still has unexecuted orders and options to buy dozens of Boeing planes over the next four years at prices well below current going rates.

The outspoken CEO added he’s also ready to invest more of his reported $3.2 billion cash pile back into the company too.

“We're investing in the future here, we're investing in building a much bigger Tesco of the skies here in Europe, and I think most [shareholders] will support what we're doing,” he said.

(www.cnbc.com)
 
Secondo me invece il fatto che il peso relativo del carburante sul costo totale aumenta, potrebbe ridurre, in percentuale, i suoi margini di competitivita' rispetto agli altri.

Spendere 30 invece di 50 e' ben diverso che spendere, che so, 100 invece di 120. Non so se si e' capito cosa intendo...

Un pax potrebbe dire, visto che devo spendere allora che sia comodo....

Comunque staremo a vedere, probabilmente i due effetti interagiranno...
 
MOL secondo me trascura una cosa: che invece un po' di gente potrebbe smettere di viaggiare, o comunque farne di meno: ok che i suoi prezzi siano più bassi rispetto agli altri, ma tutto il resto dove lo mettiamo? non è che per fare un viaggio uno si paga il volo e tutto il resto è gratis: alberghi, trasporti, cibo, eventuali musei, ecc...
risultato: i clienti biz, spesati dalle ditte, continueranno a viaggiare allo stesso modo e con le stesse compagnìe, i clienti leisure -che costituiscono la maggior parte dei clienti delle LC estreme- invece, potrebbero calare, quindi non so quanto questo sarà positivo per FR...
 
Shares in the Dublin-listed stock are down nearly 48 percent in the year, knocking the company’s market cap to some 6 billion euros.
...
“We'll lower the fares even more significantly during the downturn,” he said. “It does mean that profit margins are going to fall, it means profits will probably fall, certainly for the next 12 months. Frankly, shareholders are just going to have to take it on faith.”


Forse sarebbe piu addatto un titolo: FR soffrirà di meno dei competitors con il rallentamento dell'economia. :P

Perdere metà del valore in borsa nel giro di dodici mesi non è un beneficio per nessuno...
 
Quello che O'Leary non dice è che mentre Ryanair perde metà del suo valore la vera low cost Southwest è caduta solo del 7% in un anno.

E pensare che i costi di carburante in Euro non è salito cosi tanto come in $... :P

PS: Infatti negli ultimi 12 mesi gli aeroplani a stelle e strisce viaggiano nella stessa quota o peggio di quelli irlandesi:
American: -66%
United: -61%
Continental: -53%
Delta: -61%
USAirways: -76%