Mayday fuel 388 EK dopo due riattaccate a LGW


OneShot

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
31 Dicembre 2015
4,223
3,726
161
Paris
Ieri mattina e pomeriggio c'era un vento piuttosto importante in zona: il ciccione di EK a lgw ha riattaccato 2 volte e poi ha dichiarato mayday fuel...

Mi autoquoto...

Incident: Emirates A388 at London and Manchester on Feb 8th 2019, fuel emergency

By Simon Hradecky, created Friday, Feb 15th 2019 18:33Z, last updated Friday, Feb 15th 2019 18:33Z

An Emirates Airbus A380-800, registration A6-EDL performing flight EK-15 from Dubai (United Arab Emirates) to London Gatwick,EN (UK), was on final approach to Gatwick's runway 26L at 11:56L (11:56Z) when the crew initiated a go around at about 1300 feet MSL due to weather. The aircraft entered a hold for about 20 minutes, then decided to divert to Manchester,EN (UK) and declared emergency due to low fuel. The aircraft landed safely on Manchester's runway 23R about 65 minutes after the go around.

The occurrence aircraft remained on the ground in Manchester for 27 hours, then continued flight EK-15 to Gatwick reaching Gatwick with a delay of about 28.5 hours.

On Feb 15th 2019 the UK AAIB reported the occurrence was rated a serious incident (editorial note: signifying the aircraft landed with less than the required fuel reserve), an investigation was opened. The AAIB wrote: "During diversion to AD Manchester / Int'l for meteorological conditions, crew declared a fuel emergency MAYDAY."
Fonte: AV H
 
Domanda tendenzialmente da ignorante: perché un episodio del genere viene classificato come serious incident?
 
Re: News flotta & destinazioni British Airways

Domanda tendenzialmente da ignorante: perché un episodio del genere viene classificato come serious incident?
Riporto dall'annesso 13:

Serious Incident

An incident involving circumstances indicating that there was a high probability of an*accident*and associated with the operation of an aircraft which, in the case of a manned aircraft, takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight until such time as all such persons have disembarked.

In questo caso il dichiarare un mayday fuel viene classificato come un serious incident poichè hai intaccato o andrai a intaccare la final reserve di carburante. Vedendo i bollettini di Manchester diciamo che anche lì il tempo non era idilliaco con un FEW033CB ed un FEW030TCU.

Un episodio molto simile, forse qualcuno ricorderà meglio, accadde a MXP con un airbus di LH qualche anno fa.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk
 
Re: News flotta & destinazioni British Airways

Domanda tendenzialmente da ignorante: perché un episodio del genere viene classificato come serious incident?

Riporto dall'annesso 13:

Serious Incident

An incident involving circumstances indicating that there was a high probability of an*accident*and associated with the operation of an aircraft which, in the case of a manned aircraft, takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight until such time as all such persons have disembarked.

In questo caso il dichiarare un mayday fuel viene classificato come un serious incident poichè hai intaccato o andrai a intaccare la final reserve di carburante. Vedendo i bollettini di Manchester diciamo che anche lì il tempo non era idilliaco con un FEW033CB ed un FEW030TCU.

Un episodio molto simile, forse qualcuno ricorderà meglio, accadde a MXP con un airbus di LH qualche anno fa.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

All'inizio degli anni '90 un B707 di Avianca si schiantò in avvicinamento a NY, dove imperversava una forte nevicata, perché finì il carburante. L'equipaggio non dichiarò mai Mayday, ma soltanto che erano in una situazione di "Urgency", non ben interpretato dal controllore che lo piazzò in coda come tutti gli altri. Quando i motori iniziarono a fare flame out uno dietro l'altro, era troppo tardi per dichiarare mayday...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Avianca_Flight_52
 
Re: News flotta & destinazioni British Airways

An incident involving circumstances indicating that there was a high probability of an*accident*and associated with the operation of an aircraft which, in the case of a manned aircraft, takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight until such time as all such persons have disembarked.
Sent from my SM-J530F using Tapatalk
Quindi viene classificato come serious incidenti tutto ciò che si sarebbe potuto trasformare in un incidente nel caso le cose non fossero andate per il verso giusto, per dirla in parole terrene. Dico bene?