Malaysian inizia a tagliare rotte (nuovo thread)


I-DISE

Bannato
10 Novembre 2005
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Roma, Lazio.
Citando AleLanding su POL:

MAS will get reply in 3 months, says Khazanah MD

KUALA LUMPUR: Malaysia Airlines (MAS) can expect to receive a reply to its request for RM2bil funding in as soon as three months, said Khazanah Nasional managing director Datuk Azman Mokhtar.

“The timeline of the restructuring plan is very intense. It will need to have (the funding) in place in the short run,” he told reporters after the forum on New Approach by GLCs to Build SMEs organised by Bumiputra Manufacturers & Services Industry Association yesterday.

He said, however, that the financial support would be “at arm’s length basis; so (there's) no free lunch or bail-out. We are going to make money on it,” he said, adding that MAS needed to perform.

Azman said the airline's proposed restructuring plan was well thought of and that the direction was clear. “The government has given it the room even to take the tough action,” he added.

MAS managing director Idris Jala said part of the route rationalisation plan for Europe involved focusing on four trunk lines - London, Paris, Amsterdam and Rome - instead of point-to-point routes.

The airline is expected to begin talks next week to join the global alliance, SkyTeam.

On the delay in implementing the domestic rationalisation plan, Idris said it would take time to restructure MAS' network; hence the airline could only take over domestic operations from the government beginning 2007. MAS also plans to reduce flying unprofitable domestic routes.

Idris said the airline had proposed a 10% increase in domestic fares, which would be MAS' first fare increase in 13 years. “We also want to implement an administration fee of RM14 per passenger domestically, which is already being implemented by AirAsia,” he added.


- the star online-

FRA salta FCO resta (anche se non penso salterà nemmeno FRA) [8)]
 
Citazione:Messaggio inserito da skyrobbie

Non è per nulla una updated. Al momento nessun comunicato ufficiale aveva parlato di questa ipotesi, ergo...

FCO salta o no?No...FCO doveva saltare o no?No...io cosa voglio dire...che FCO non doveva saltare e non salterà...ma siete tutti avvocati frustati che usano il forum per esercitarsi? [V]

Ma non capite proprio o provate piacere a polemizzare? certe volte me lo chiedo [:237]
 
@ I-DISE

ma ti senti bene? hai mangiato pesante a cena stasera?[:303]

LHR, AMS, CDG e FCO sono le destinazioni europee che non verranno interessate ai tagli, citate dal comunicato ufficiale di MH. Se non sai leggere l'inglese sei scusato, ma se ne parla da giorni![:0]
 
Citazione:Messaggio inserito da skyrobbie
[br
LHR, AMS, CDG e FCO sono le destinazioni europee che non verranno interessate ai tagli, citate dal comunicato ufficiale di MH. Se non sai leggere l'inglese sei scusato, ma se ne parla da giorni![:0]

non ho parole [:0]

E IO COSA STO CERCANDO DI DIRE???? [:142]

Mangiato pesante...no...anzi ho fame...l'inglese lo so leggere grazie [:301]
 
Se le premesse sono quelle di un accordo con skyteam sarebbe suicida abbandonare l'Italia
la differenza tra Milano e Roma la faranno i clienti e la rete di feedering.
Credo che Malpensa sia favorita rispetto a Roma in quanto c'è più spazio sui feeder (naz ed internaz) e la clientela business, prevalentemente petrolifera, ha come origine Milano.
A favore di roma posono esserci politiche di pricing vantaggiose e maggiore spazio per le manovre.
 
Tranquilli raga !;) FCO non rischia di essere tagliata, anche perchè sarebbe stupido da parte di MH, tagliare quegli scali "Skyteam" dove non subisce nemmeno concorrenza diretta (a differenza di VIE e FRA).