MadDog 2006


io amo il mad dog . potete dirmi se lo sapete per quale simulatore va bene ?? intendo l'anno. io ho il 98. non va bene lo so [V][V]
io ho una versione di 7 anni fa '' mad dog '' , molto carino , siamo onesti : quando si pilota non e' possibile guardare il paesaggio oppure tutta la strumentazione ..... siamo concentrati !!!!
 
@ virata : ho notato un particolare su l'immagine che hai inserito all'inizio : la gabina di pilotaggio : vedo la pista di fronte , leggermente a sx , ma se fossimo nel gioco mai e poi mai potrei atterrare , almeno diciamo che non si potrebbe , perche' ???? ho notato la velocita' , i speed bug , si chiamano cosi' ??? se sono posizionati per l'atteraggio siamo propio fuori , saremo a 180 miglia di velocita' , giusta considerazione oppure no ???!!! nella realta' o meglio nel simulatore a quella altezza e distanza dovremmo essere a 150 miglia 160 non di piu' sbaglio ???? Grazie [:306]
 
allora...l'immagine è il banner ufficiale del MD2006 quindi non l'ho fatta io. Premetto che è l'img è stata fatta per pubblicizzare il prodotto, quindi non si è badato molto ai dettagli tecnici. Comunque sia, l'aereo non è in una configurazione normale di atterraggio: puoi notare Flaps 15 (si atterra con Flaps 40, o in alcuni casi particolari con Flaps 28), e la velocità è quella idonea per volare con Flaps 15 (superiore alla Vman 15). Gli speed bugs per l'atterraggio sono cosi disposti: Vman UP/RET, Vman 0/EXT, Vman15/EXT e Vman28/EXT (le diciture UP/RET etc. rappresentano lo stato di slats/flaps), (Le Vman sono le manouvering speed, velocità al di sotto delle quali non si deve andare con quella configurazione di slats/flaps). A quella distanza dalla pista l'aereo dovrebbe essere configurato per l'atterraggio (Flaps 40 e Vth). La Vth (V thresold, sarebbe Vref+5) dipende dal peso e va integrata in base al vento, oscilla tra i 113 e i 146 nodi.

Se hai altri dubbi, chiedi...

ciao
 
Citazione:Messaggio inserito da linate

chi e' che mi risponde ???? i slat sono cosi' importanti ???? !!!!! grazie per la risposta. [:306][:304]


Beh direi proprio sì, sono importanti, sono un primo sistema o step, che dir si voglia, insieme poi a flaps per aumentare la portanza dell'ala elemento fondamentale ed imprescindibile come ben saprai per atterraggio e decollo:D:D
 
Citazione:Messaggio inserito da maddoc

Citazione:Messaggio inserito da linate

chi e' che mi risponde ???? i slat sono cosi' importanti ???? !!!!! grazie per la risposta. [:306][:304]


Beh direi proprio sì, sono importanti, sono un primo sistema o step, che dir si voglia, insieme poi a flaps per aumentare la portanza dell'ala elemento fondamentale ed imprescindibile come ben saprai per atterraggio e decollo:D:D
grazie [:304]
 
Citazione:Messaggio inserito da maverik

aaaah, figo, me lo procuro in qualche modo (magari comprandolo) dati tecnici a parte la grafica della cabina è davvero bella.

Available for FS9 and FSX The maddog 2006 is one of the most sophisticated and complete add-on ever developed for Microsoft Flight Simulator. The accuracy of cockpit and system simulation is very high and there are many features which add realism to the simulation and are not present in standard FS aircrafts.

Key features
- Highly detailed 2D panels, up to 1600x1200, with vector graphics displays (GDI+).
- Realistic flight dynamics, tested by active MD80 pilots.
- Complete CM-1 and CM-2 instrument panels with functionally separated instruments.
- Dual/multiple systems simulation (DFGS, FD, CADC, EFIS, AHRS) with switching.
- Full electrical system simulation including working overhead breakers.
- FMS – Flight Management System.
- DFDR – Digital Flight Data Recorder.
- TCAS – Traffic Collision Avoidance System.
- WAGS – Windshear Alert and Guidance System.
- EGPWS – Enhanced Ground proximity Warning System.
- Weather Radar.
- Full dimmable cockpit lightning and backlighting.
- Brake degradation with wet or frozen runway and with brake overheating.
- Realistic icing on flight.
- Auto/Manual pressurization system.
- More accurate flight model and engine parameters.
- Integrated Load Manager and Route Planner application.
- Control Panel application for ground services, failures and instructor control.
- Multi crew operation between two PCs connected via TCP/IP.
- Possibility to save and reload the panel state (even in flight).
- Customizable panel (main color, FD style, FMA arm modes, etc.).
- Digital sounds set recorded from the real plane: engine, APU, batteries, air conditioning, passenger signs, clicks, cockpit noise, boarding simulation...a true immersive sound experience!

Aircraft model
- Realistic control surfaces (the pilot act on the control tabs and the main surface will move for aerodynamic effect, i.e. when IAS >0).
- Working elevator power.
- Realistic rudder movement: powered/manual/restricted.
- Realistic spoiler (each tab is assigned to the correct hyd system and the max angle is controlled by the wow).
- Separate left/right reverse syncronized with the cockpit lights.
- Working autoslat with test.
- Butterfly/nozzle valve animation (related to the panel pressurization system).
- Working apu doors (including manual operation).
- Separate lights (landing, wing, flood, nacelle), separate extension of landing light and double intensity nose light, each light is connected to the correct electrical bus.
- Working cockpit door (related to the cockpit door switch in the overhead).
- Working wipers.
- Doors/stairs: fwd cabin door, aft cabin door, aft stair, fwd stair, fFwd/aft service door, fwd/mid/aft cargo doors.

FMS
- Horizontal and vertical navigation (NAV and VNAV).
- Calculated speed ECON/LRC/ENG OUT.
- 5 different types of user defined waypoints.
- Two indipendent routes.
- Winds aloft forecast entries (FORECASTS page).
- Sid/star and navdata custom database updated montly.

FGS
- Fully functional and accurate FGCP: all the real MD80 autopilot functions are simulated, including autothrottle, autoland, IAS/MACH, NAV/VNAV e TURB.
- All FMA messages.
- Cross-bar or single cue flight director.

Systems
- Complete CM-1 and CM-2 instrument panels with functionally separated instruments.
- Dual/multiple systems simulation (DFGS, FD, CADC, EFIS, AHRS) with switching.
- Full electrical system simulation including working overhead breakers.
- FMS – Flight Management System.
- DFDR – Digital Flight Data Recorder.
- TCAS – Traffic Collision Avoidance System.
- WAGS – Windshear Alert and Guidance System.
- EGPWS – Enhanced Ground proximity Warning System.
- Weather Radar.
- Instruments and systems test.

Flight model
- Realistic flight performances, tested by real MD80 pilots.
- Weight and balance calculations by fuel and load manager.

Multicrew
- TCP/IP connection.
- Ultra-realistic crew coordination using C/M-1 and C/M-2 panels.
- Dual controls (yoke/throttle/pedals).

Control panel and Failures module
- TCP/IP connection.
- Instructor panel with realtime aircraft data.
- Ground operation panel.
- Failure panel with dozens of realistic failures simulation.

Misc
- Engine smoke effects.
- Reflective textures effects.
- Cabin crew and flight attendants simulation.
- More custom configuration options.
- Route planner, fuel planner and load manager. Printable flight plans.
- Detailed operation manual included.