Lufthansa potrebbe disfarsi della flotta cargo

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Lufthansa Cargo would consider giving up some or all of its fleet of 19 freighters if night flights are banned at Frankfurt, CEO Carsten Spohr told Reuters. A German court recently ruled that the Hesse state government should decide on whether to reduce or ban night flights. The state made a reduction to 17 flights per night part of its agreement to permit construction of a fourth runway at FRA in 2011. LH said it would require 23 nightly flights by 2020 for both passenger and cargo service, Reuters reported. "Everything that goes toward a single-digit number [of night flights] would mean that it no longer pays off to have our own cargo fleet," Spohr said.

ATWOnline
 
Frankfurt, 27.08.2009


Dear Mr.,

Only a few days ago we again grounded one of our MD-11 cargo aircraft - and another one will follow in the coming weeks. That means that a total of four of our freighters will soon be parked in the Californian desert. By the end of September, we will have further reduced our freighter capacities by about 30 per cent. We have never witnessed anything like this before in the long history of our company, and it will not be without consequences for our business model.

The massive slump in demand has, of course, affected everyone involved in the transport chain - forwarders, shippers and airlines. But we, the carriers, have been hit particularly hard. The International Air Transport Association (IATA) predicts that the world's airlines will collectively post a record full-year loss of at least nine billion US dollars for 2009.

At present, the drastic fall in demand for airfreight capacity is accompanied by a dramatic decline in rates. In the last six months, the ten largest IATA cargo carriers have together returned a loss of well over a billion euros. Lufthansa Cargo alone recorded a loss of 134 million euros in the first half of 2009.

This is why we face unprecedented pressure. If current market trends continue, we expect that, in the medium term, the majority of the world's freighter fleet will have to be permanently grounded because there will simply be no economic justification for keeping these aircraft in service.

In order to meet the current market challenges, we will gradually raise our rates over the coming weeks by an average of 25 percent worldwide. But even this increase will only partially compensate for the dramatic decline in rates in the last few months.

In addition, your personal Lufthansa Cargo customer representative will provide you with detailed information for your specific market.

We ask for your understanding - these measures are unavoidable in view of the unprecedented market conditions. At the same time, we hope that you will stand by our side, particularly in these difficult times. Our close, longstanding partnership and the established relationship of mutual trust will help us to weather this crisis and to emerge from it jointly stronger than before.

Yours sincerely,

Dr. Andreas Otto
 
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Aggiungo, che anche AF stia andando in quella direzione.
Forse per la prima volta nella sua vita AZ ha anticipato, suo malgrado, quello che molte major stanno facendo o valutando di fare, a causa della contrazione del traffico merci.
 
Aggiungo, che anche AF stia andando in quella direzione.
Forse per la prima volta nella sua vita AZ ha anticipato, suo malgrado, quello che molte major stanno facendo o valutando di fare, a causa della contrazione del traffico merci.

Ehm non vorrei sottolineare ma qui è un discorso, per AZ è un'altro non mescoliamo le due storie per piacere
 
il caso di alitalia è fuori ogni concetto. Le branche cargo AF e LH almeno gli utili li facevano, ed ora solo con la crisi stanno avendo problemi.
Az Cargo invece è sempre stato un buco nero mangia-soldi.
Non è paragonabile la cosa. Non hanno anticipato nulla.
Fine OT
 
il caso di alitalia è fuori ogni concetto. Le branche cargo AF e LH almeno gli utili li facevano, ed ora solo con la crisi stanno avendo problemi.
Az Cargo invece è sempre stato un buco nero mangia-soldi.
Non è paragonabile la cosa. Non hanno anticipato nulla.
Fine OT

Come già scritto, la mia voleva essere solo una battuta.
 
c'è odore di CARGOLUX ? :)

dubito, dall'autunno la flotta scende da 16 a 14 aeromobili, 2 B744F motorizzazione GE passano a UPS (l'accordo era del 2007, in questo periodo sarebbe dovuto arrivare il primo B748F, tuttavia l'aereo nuovo è in ritardo, ma la riduzione di capacità provvidenziale!)
 
Se il problema fosse davvero la limitazione ai voli notturni a FRA potrebbero spostare la base cargo a MUC, DUS o qualche altro aeroporto tedesco
 
Lufthansa Cargo have placed D-ALCS into long term store at Victorville, CA. D-ALCO/P are to join it in the Autumn. All 3 are ex passenger examples and Lufthansa have found then to be quite expensive to maintain. It is not known if they will fly again. These 3 join D-ALCE which is currently stored in Germany.

Fonte: http://md-eleven.net/Latest-News-
 
Era tempo che pensavo che LH avrebbe potuto tranquillamente disfarsi della flotta cargo, d'altra parte non dimentichiamo che possiede mezza AeroLogic e ha una partecipazione pure in Jade Cargo
 
Ultima modifica:
Lufthansa Cargo have placed D-ALCS into long term store at Victorville, CA. D-ALCO/P are to join it in the Autumn. All 3 are ex passenger examples and Lufthansa have found then to be quite expensive to maintain. It is not known if they will fly again. These 3 join D-ALCE which is currently stored in Germany.
Diversi MD11 sono ex-Alitalia.
 
Se il problema fosse davvero la limitazione ai voli notturni a FRA potrebbero spostare la base cargo a MUC, DUS o qualche altro aeroporto tedesco

Oltre al night ban, che è presente anch.e a MUC e DUS, ci sarebbe il problema del belly cargo. Il cargo non viaggia solo in aerei appositi, ma anche nella stiva di tanti aerei che effettuano servizio passeggeri: spostare a MUC significherebbe perdere molta capacità belly.