LH cliente di lancio del 748i


LH si che ne capisce!! Spettacolo [8D]


Tra l'altro se leggessi che Alitalia ordina una manciata di questi 747 mi verrebbero doe o tre infarti ed inizierei a tremare così forte che sembrerebbe ballassi il cha-cha-cha.
 
Citazione:Messaggio inserito da Alitalia Fan

LH si che ne capisce!! Spettacolo [8D]

Tra l'altro se leggessi che Alitalia ordina una manciata di questi 747 mi verrebbero doe o tre infarti ed inizierei a tremare così forte che sembrerebbe ballassi il cha-cha-cha.

Vero, che sogno!!
 
Han trovato qualcuno che prende l'aereo che non vuole nessuno :D:D:D

Bella commonality di flotta :D:D:D
Spero almeno glieli abbiano regalati.
Quanto al fatto che saranno pronti nel 2010 credo che sarà tutto da ridere ....
 
Dai su ... oggettivamente è un ferrovecchio rimotorizzato ...:D:D:D
80% di parti in comune con il 744 che è dei primi anni '80, c'è poco da ridere ...
 
Citazione:Messaggio inserito da FlyIce

Han trovato qualcuno che prende l'aereo che non vuole nessuno :D:D:D

Bella commonality di flotta :D:D:D
Spero almeno glieli abbiano regalati.
Quanto al fatto che saranno pronti nel 2010 credo che sarà tutto da ridere ....

...anche 2011 dato che per quella data sul lungo raggio in LH ci sara' una ridistribuzione di aerei WB basati su FRA,MUC ed il nuovo BBIA.
 
mi risulano profilo alare nuovo,
materiali più leggeri e resistenti "is more than 10 percent lighter per seat than the A380", innovazioni dal lato tecnologico (applying the innovative new technologies of the 787 Dreamliner) e
rimotorizzazione (GEnx-2B67 )"10 percent more fuel efficient than the A380".


parlando della version cargo:
"The 747-8 Freighter's empty weight is 82 tonnes (90 tons) lighter than the A380 freighter. This results in a 24 percent lower fuel burn per ton, which translates into 20 percent lower trip costs and 23 percent lower ton-mile costs than the A380F."

--
tanto di cappello invece alla airbus per continuare con la loro mentalità "similar flight deck)" ; ...sidestick control: The A380 may be the largest airliner ever built, but a pilot who has flown an aircraft of the A320 or A330/A340 Families will feel at home in the cockpit. The sidestick control, for example, introduced with full fly-by-wire by Airbus with the A320, is the same distance from the throttle as on other Airbus passenger aircraft.
 
Mi fa piacere pensare che il 747 passeggeri continui a volare a lungo negli anni; forse sulla scia di LH qualche altro ordine potrebbe arrivare (BA su tutte).

La macchina per certi versi è molto moderna: ha motori di una generazione piu' avanti di quelli che monta il concorrente 380, avrà soluzioni aerodinamiche innovativo come solo il 787 le avrà nei prossimi anni, credo anche che sarà incisivo l'uso di materiali compositi. Poi ha un punto di forza: è un Boeing; Boeing non sbaglia quando si fa un macchina nuova (anche se il 748 non è totalemnte nuovo), le aspettative sono sempre rispettate (ciò l'ha distinta sempre da Airbus McDonnell-Douglas e Lockheed quando c'era).

Tuttavia l'aereo è si quasi del tutto nuovo, ma nasce comunque sulle basi di una macchina del 1969. Sotto alcuni punti di vista: capacità di carico, capacità merci, volumetria e confort di cabina sia per pax che per crew parte già sorpassato (e di molto!) dal 380.

Una scommessa da parte di Boeing ma soprattutto da parte di LH. Da evidenziare che comunque in casa LH (sebbene sempre sotto la pressione di Airbus via Governo Tedesco) hanno sempre molto chiaro lo stato dell'arte delle macchine e gli sviluppi futuri.
 
A mio avviso la scelta di LH è legata anche alla futura versione cargo per la sua divisione che deve sostituire 19 MDD-11F
 
Citazione:Messaggio inserito da FlyIce

Dai su ... oggettivamente è un ferrovecchio rimotorizzato ...:D:D:D
80% di parti in comune con il 744 che è dei primi anni '80, c'è poco da ridere ...
sisi quello che vuoi, ma intanto beccati questo, da Lufthansa - Press Releases
Citazione:Lufthansa expands and modernises long-range fleet
Supervisory Board approves orders for 27 new aircraft

06.12.06
At its meeting today, the Lufthansa Supervisory Board approved orders for a total of 27 new aircraft. Twenty of those orders are for new long-range Boeing 747-8 jets, with deliveries scheduled to begin in 2010. A further seven Airbus A340-600 long-haul aircraft will be joining the fleet from 2008. Lufthansa has also taken out options on a further twenty of the B747-8 type. With the order placements, Lufthansa is underpinning its planned growth in intercontinental traffic and, simultaneously, replacing some of the existing aircraft in the fleet.

“With aircraft types in the B747 series from Boeing, on the one hand, and others from the A330/A340/A380 family from Airbus, on the other, Lufthansa is ideally equipped to strengthen and expand its leading position in intercontinental traffic,“ said Wolfgang Mayrhuber, Chairman of the Executive Board of Deutsche Lufthansa AG. The orders reflect Lufthansa’s growth and profitability targets. “By modernising the fleet, the new aircraft will bring further gains in efficiency as well as reduce fuel and operating costs. Both aircraft types are sustainable investments in ecological efficiency and add greater weight to Lufthansa’s active commitment to environmental protection,“ said Mayrhuber. And he emphasised: “Today’s decision on the fleet underscores Lufthansa’s clear commitment to customer orientation and profitable growth as well as the deep sense of responsibility it brings to bear on environmental issues and sustainability. With these new aircraft we will reduce emissions lastingly by 20 per cent compared with earlier models.“

Only profitable and sound companies are today in a position to invest in modern, fuel-saving, quiet and thereby environmentally friendly and economical long-haul aircraft for their customers. “Lufthansa is modernising, Lufthansa is growing and Lufthansa investing in further progress and a successful future,“ Wolfgang Mayrhuber emphasised. A modern and well-structured fleet forms the backbone of a service and market-driven airline.

Wolfgang Mayrhuber continued: “With the orders for the highly modern B747-8, Lufthansa is setting standards. The Boeing B747-8 is more than just a derivative of the successful Boeing B747 series.“ The airline will be the world’s first carrier to operate services with the new wide-body – the longest passenger jet in the world. In the Lufthansa configuration, the B747-8 will be capable of carrying around 400 passengers. “The B747-8 underlines our strategy of graded market-specific services and capacity expansion. It fits perfectly in our intercontinental fleet structure and slots neatly capacity-wise between the A380 with around 550 seats and the A340-600 with around 300 seats.“

Integration of this plane in the fleet highlights Lufthansa’s role as an innovation driver. “Lufthansa is an important partner for Boeing. The airline will play a critical role in helping us shape the future of the 747," said Scott Carson, President and Chief Executive Officer, Boeing Commercial Airplanes. "We are thrilled Lufthansa has chosen the 747-8 Intercontinental to be an integral part of their young and environmentally friendly fleet."

Lufthansa is equipping the 20 B747-8s with new General Electric GEnx-2B67 powerplants. "The GEnx engines incorporate advanced, proven technologies from our highly successful GE90 engines as well as new innovation from GE's ongoing research and development programs," said Tom Brisken, General Manager of the GEnx program. "These advancements provide customers with improved fuel efficiency and reductions in emissions and noise and engine weight, and a lower cost of ownership." The new B747-8 will burn an average of around 3.5 litres to fly one passenger 100 kilometres, setting new standards in fuel efficiency.



Deutsche Lufthansa AG
Corporate Communications
 
Se non pensassero che è il migliore aereo per fare le loro rotte nn lo ordinerebbero ... la mia opinione non è scalfita; c'è chi vola con i 727 e pensa che siano fantastici !!! (Succede in Africa e Sud America per lo più ;))
 
Si, ok, solo che qua non stiamo parlando di una compagnìa che è un miracolo se ha i soldi per far volare i 727, stiamo parlando di una compagnìa tra le più blasonate e più quotate al mondo e che può permettersi di comprare gli aerei che vuole: non ha preso il 748 perché non può permettersi il 380, ma ha preso sia l'uno sia l'altro, perché le interessano sia l'uno sia l'altro ;)

GODO GODO GODO :D
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[:0][:0][:0]
Incredibile come la famiglia del 747 possa rimanerew sulaa cresta dell'onda ancora oggi...
Grande Lufthansa e grande BOEING!!!!![:304][:304][:304]