Il gruppo LATAM inizia la dismissione di A330 e A340


FlyKing

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14 Aprile 2011
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Genova - LIMJ
LAN Airlines (LA, Santiago de Chile Int'l) will retire its fleet of A340-300s while sister carrier TAM Linhas Aéreas (JJ, São Paulo Congonhas) will dispose of its A330-200s as part of LATAM Airlines Group's fleet restructuring objectives.

Announcing a consolidated operating income of USD147million for the First Quarter of 2014, LATAM said its post-merger fleet plan and fleet requirements include plans to reduce the variety of aircraft operated by phasing out less efficient models and allocating aircraft best suited to each one of its markets.

Among the types to be retired are the Airbus A330, A340, Boeing 737s and Q400s. With LAN Colombia (4C, Bogotá) having recently retired its last B737-700 from its fleet and the Dash 8-400 having now left the Group completely, the only jets left for disposal on LATAM's list are sixteen A330-200s currently with TAM and three A340-300s currently with LAN.

The Chilean carrier currently operates the quadjet on flights to Auckland Int'l, Madrid Barajas, Sydney Kingford Smith, and Frankfurt Int'l while TAM uses its A330s on regional flights to Buenos Aires Ezeiza, Manaus, and Porto Alegre as well as long-haul flights to México City, Miami Int'l, Madrid, Milan Malpensa, New York JFK and Orlando Int'l.

At present, LAN has twenty-five B787s on order from Boeing (BOE, Chicago O'Hare) while TAM has thirty A350-900s on order from Airbus Industrie (AIB, Toulouse Blagnac).

Ch-aviation
 
5 o 6 sono motorizzati GE, i restanti PW, ed erano quello che si davano come papabili per l'ampliamento della flotta AZ voluta dal presentazione del piano Del Torchio.
Da luglio di acqua sotto i ponti ne è passata parecchia, ma non sia mai che l'ipotesi venga rispolverata.
 
5 o 6 sono motorizzati GE, i restanti PW, ed erano quello che si davano come papabili per l'ampliamento della flotta AZ voluta dal presentazione del piano Del Torchio.
Da luglio di acqua sotto i ponti ne è passata parecchia, ma non sia mai che l'ipotesi venga rispolverata.

Due dei 330 motorizzati GE son già stati presi in carico da TAP, il primo il 24 aprile mentre il secondo ha fatto il ferry flight a LIS cinque giorni fa. Ne restano ancora 3 motorizzati GE in TAM.
 
5 o 6 sono motorizzati GE, i restanti PW, ed erano quello che si davano come papabili per l'ampliamento della flotta AZ voluta dal presentazione del piano Del Torchio.
Da luglio di acqua sotto i ponti ne è passata parecchia, ma non sia mai che l'ipotesi venga rispolverata.
Così doveva essere... direi ormai superato dagli eventi.
 
Sono abbastanza sicuro del fatto che gli A330 troveranno presto una nuova casa.

Non ricordo il thread ma era stato scritto che alcuni A330 di TAM sono già stati opzionati da TK.

Piuttosto sarà interessante capire con che aerei verranno servite le rotte europee di TAM con la progressiva dismissione dei 330 e l' entrata in servizio dei 787 ancora lontana.