Gulf Air ordina 15 A320 e 20 A330-300


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Londra.
Gulf Air orders 35 Airbus single aisle widebody aircraft
28 May 2008

National carrier of Bahrain, Gulf Air has placed a firm order with Airbus for 35 aircraft. The order comprises 15 A320 single aisle aircraft and 20 A330-300s. The contract was signed by Björn Näf, Gulf Air CEO, and Tom Enders, Airbus President and CEO, at the Berlin Air show.

Gulf Air already operates 10 A320s, six A330-200s and nine A340-300s. The new order will more than double the number of Airbus aircraft in their fleet.

“Gulf Air is taking huge strides forward in its strategy to re-fleet and expand its network and this contract is a significant milestone in this direction as we aim to become the airline of choice and the pearl of the Gulf,” says Mr. Näf. “Expanding our fleet with Airbus will ensure a smooth introduction of the new aircraft into our existing fleet with the best operating economics in their class and our customers will appreciate the high levels of passenger room and comfort.”

The A320 will serve Gulf Air’s regional destinations, while the A330 will operate on the airline’s European routes and enhance its Far Eastern services.

Gulf Air launched services in 1950 and is one of the Middle East’s major international carriers serving over 40 destinations worldwide.

“Gulf Air is undergoing a rapid expansion and Airbus is delighted to partner the airline in their ambitions. It is a mark of the quality of our aircraft that Gulf Air has chosen aircraft from two of our Families of products. These aircraft not only offer unbeatable economics, but in today’s world where green issues are a concern, Gulf Air has chosen the world’s most fuel efficient and productive aircraft on the market”, said Tom Enders, Airbus President and CEO.

fonte: Airbus
 
Chissà quali rotte apriranno con tutti questi nuovi aerei? Vogliono fare concorrenza alle varie EK, QR e EY? Ci saranno possibiltà di vederli in futuro anche in Italia?
 
Chissà quali rotte apriranno con tutti questi nuovi aerei? Vogliono fare concorrenza alle varie EK, QR e EY? Ci saranno possibiltà di vederli in futuro anche in Italia?

Hanno ordinato tempo fa anche 16 B787, nei loro piani ci sarà quindi una notevole espansione.
 
Ma non era sull'orlo della bancarotta?

In effetti un anno fà era più di là che di qua, come si usa dire.
Ciò nonostante inaugurarono un nuovo centro di addestramento con dei simulatori nuovi, se non ricordo male 3-4 con lo spazio vuoto per un altro.
Ma la famiglia regnante non può permettersi di non avere una compagnia di bandiera e quindi con un aumento di capitale ha rimesso le cose un po' a posto. (Almeno usano soldi propri, non della popolazione!)
Non credo che ce la faranno a competere con DXB, visto che anche AUH e DOH sono oramai in stato più avanzato a livello di hub medio-orientale.
C'è da dire che Bahrain sta cercando di imporsi come centro finanziario del M.O. e quindi è prevedibile un incremento del traffico.
Resta pur sempre un paese da 800.000 abitanti.
L'aeroporto avrebbe bisogno di un deciso rinnovamento, così come la flotta GF.
Intanto parlano di fare una linea ferroviaria ad alta velocità (probabilmente solo un banale collegamento metro-ferroviario tra le due estremità dell'isola, ma annunciato in modo altisonante), un po' gelosi di cosa sta facendo Dubai e di cosa hanno fatto a Taiwan..:))