Due info su compagnie USA


vce145

Utente Registrato
4 Giugno 2007
979
36
Ho provato a cercare nel forum quel topic che riguardava le compagnie "extra europee" ma non sono riuscito. Mi scuso e quindi se i moderatori vogliono chiudere questa mia discussione oppure spostarla in quell'altra (se la trovano!!!!)

posto due piccole news sul mercato airline USA:

Delta acquires more MD-90s from Japan Air Lines

[TABLE="width: 100"]
[TR]
[TD]April 18, 2012
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Delta has acquired seven more MD-90 aircraft from Japan Air Lines, as it continues to replace older, less-efficient planes in its fleet with more flexible, cost-efficient models. These seven MD-90s are in addition to nine MD-90s that were purchased from JAL last year.
The aircraft will be delivered between October 2012 and March 2013, and all will enter service by the end of 2013. The planes will be added on a capacity-neutral basis, replacing less-efficient mainline and regional aircraft, including 50-seat regional jets.
Delta has purchased 49 MD-90s during the past three years, and will have a fleet of 65 of the aircraft once all are delivered. All the aircraft undergo extensive modifications before entering service, including refurbishing and upgrading the passenger cabins to match Delta’ domestic fleet.
“Our latest MD-90 acquisitions continue our strategy of deploying the most efficient aircraft to specific routes whenever possible,” said Nat Pieper, v.p.-Fleet Strategy and Transactions. “That helps Delta succeed despite high fuel prices and the uncertain economy.”
That strategy will continue next year, when Delta will begin accepting deliveries of new Boeing 737-900ER aircraft, which will be used on domestic routes.

source: press release

[h=1]
[/h]JetBlue and Japan Airlines reach codeshare deal
NEW YORK

JetBlueAirways Corp. and Japan Airlines said Tuesday that they reached a deal on acodeshare agreement that will make it easier for travelers to book flightsbetween the U.S. East Coast and Japan.
StartingWednesday for travel on or after Sunday, customers making reservations will seeJapan Airlines' code on JetBlue-operated flights, the airlines said.
Theagreement coincides with the Japanese airline starting flights between Boston and Tokyowith the new Boeing 787 aircraft. Japan Airlines also currently offers dailynonstop service to Tokyo from New York.
Customerscan also book tickets for combined travel on the two airlines through Los Angeles, where theycan catch Japan Airlines flights to several major Asian cities, the companiessaid.
Travelersflying to or from Tokyo through Bostonwill be able to connect to JetBlue flights to 13 U.S.cities, while travelers flying through New Yorkcan transfer to 16 U.S.destinations.

Source: associated press
 
Jetblue era nata ed e' una low-cost, ma non e' una no-frills. Anzi, il suo servizio e' uno dei migliori e sorpassa compagnie come Delta, AA o United (Skytrax la valuta 4 stelle, il voto piu' alto negli USA). Sempre ieri, Jetblue ha anche siglato un code-sharing agreement con Emirates per 12 destinazioni via JFK. Tutti questi code-share sono a senso unico: codice JL e EK su voli B6 ma non viceversa. Rigurdo i fondatori, so che molti some ex-Southwest. Non so niente di Vueling.
 
Riguardo la notizia di Delta: saranno felici tutti gli amanti degli MD, vedendo che in USA questi aerei vengo comperati, sistemati e riutilizzati alla grande! dopotutto gli md90 della JAL hanno solo tre o quattro anni in meno rispetto gli 80 AZ, che in molti (a mio avviso sbagliando) definiscono vecchi catorci da rottamare.
 
Mi sa che allora è il primo caso di code-sharing tra major e low cost!

C'e' almeno anche Air Berlin con Etihad, anche se sia Air Berlin sia Jetblue sono da considerarsi "ibride". C'e' poi il caso di Iberia Express e Jetstar, che hanno code-sharing con Iberia e Qantas. Penso che anche tra Silk Air e Singapore Airlines ci sia un qualche agreement.
 
Riguardo la notizia di Delta: saranno felici tutti gli amanti degli MD, vedendo che in USA questi aerei vengo comperati, sistemati e riutilizzati alla grande! dopotutto gli md90 della JAL hanno solo tre o quattro anni in meno rispetto gli 80 AZ, che in molti (a mio avviso sbagliando) definiscono vecchi catorci da rottamare.

Pero' non dimenticare che i motori del MD90 sono un evoluzione di quelli del MD80 e quindi piu' efficienti. Inoltre l'MD90 e'e dotato di glass cockpit.
 
Jetblue era nata ed e' una low-cost, ma non e' una no-frills. Anzi, il suo servizio e' uno dei migliori e sorpassa compagnie come Delta, AA o United (Skytrax la valuta 4 stelle, il voto piu' alto negli USA). Sempre ieri, Jetblue ha anche siglato un code-sharing agreement con Emirates per 12 destinazioni via JFK. Tutti questi code-share sono a senso unico: codice JL e EK su voli B6 ma non viceversa. Rigurdo i fondatori, so che molti some ex-Southwest. Non so niente di Vueling.

Per esperienza personale quindi IMHO non ho notato grosse differenze a livello "on board service" tra Jetblue e DL o AA....Mi è sembrato sempre il solito servizio made in USA, non comparabile a mio avviso con niente "outside US".

Per quanto riguarda gli MD90....ritengo come avevo già espresso che mi sembra una furbata avere aerei di buona se non ottima tecnologia, amati dal pubblico a prezzi sicuramente molto ma molto inferiori a 737NG e 320family.
E' bello a mio avviso vedere come il progetto MD8X/9X sia veramente stato ben fatto e ben eseguito. Complimenti alla "fu" McDonnel Douglas.