Distribuzione nuovi slot a Parigi-Orly per la prossima W11/12, anche Alitalia


DusCgn

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ORY - 03/06/2011 New slot pool allocation

Some air carriers have stopped their operations and other air carriers have lost some or totality of their historic slots.
A pool of 3752 slots at Paris-Orly airport was then made available for reallocation.

COHOR, appointed as Paris-Orly airport co-ordinator by the modified French Minister of Transport Order of August 27th, 1996 and in accordance with the amended Council Regulation 95/93 of January 18th, 1993 on common rules for the allocation of slots at Community airports, distributed the entire pool on an annual basis considering the waiting list made of requests filed for the aeronautical Winter 2011/2012 season (W11).

The Council Regulation 95/93 which was amended in July 2004 stipulates that carriers must clearly request themselves the new entrant status and that half of the pool must be allocated between carriers' requests with new entrant status.

The carriers having claimed this new entrant status (and which are entitled to it) are:
Air Berlin (1 weekly flight to Berlin-Tegel), EasyJet Switzerland (1 daily flight to Pisa), Air Arabia Maroc (1 daily flight to Casablanca, 2 weekly flights to Marrakech et 2 weekly flights to Rabat ), Niki (12 weekly flights to Vienna),
Pegasus Airlines (1 daily flight to Istanbul), Transavia.com (1 weekly flight to Grenade), Vueling Airlines (1 daily flight to Bilbao, 2 daily flights to Bordeaux, 2 daily flights to Toulouse et 2 daily flights to Zurich), Wizzair (4 weekly flights to Sofia, 4 weekly flights to Vilnius et 4 weekly flights to Warsaw).

The airlines that have benefited from the distribution of the slot pool are (please click on "Attached Document" for further details):

As new entrant (1 876 slots):
• Vueling Airlines (1460 slots) : 2 daily flights to Zurich (ZRH) [article 2b ii) of the Slot Regulation]
• Wizzair (416 slots) : 4 weekly flights to SOFIA (SOF) [article 2b ii) of the Slot Regulation]

As incumbents (1 876 slots):
• British Airways (730 slots): equivalent to 1 daily flight
• Alitalia (730 slots): equivalent to 1 daily flight
• Corsairfly (416 slots) : equivalent to 4 weekly flights


These slots were allocated on the basis of submissions received for the aeronautical Winter 2011 season (W11). However, the carriers which have been allocated these new slots on an annual basis and willing to start their year round operations already before the end of the current aeronautical Summer 2011 season (S11) will be allowed to do so.

The reserved number of slots for year-round services will be allocated for the aeronautical summer 2012 season (S12) provided that the new services will really start for the winter 2011 season (W11) and that the year round operation requests are duly confirmed by carriers by the industry submission deadline for S12.


June 3rd, 2011


Eric HERBANE
Managing Director, COHOR
 
Alitalia non farebbe meglio ad usare quegli slot in ottica Air One?
 
Ultima modifica da un moderatore:
Cosa ci va AZ con un daily in piu' su ORY? Aumenta LIN-ORY da 2 a 3 daily? Oppure potrebbe arrivare Airone sulla MXP-ORY?
 
AZ ha già 3 daily feriali sulla LIN-ORY.

Potrebbero rimodulare l'offerta per esempio 2 LIN-ORY e 2 FCO-ORY.

AP da MXP mi sembra senza senso perchè in competizione con gli stessi voli AZ da LIN.
 
Tra l'altro non è nemmeno da escludere che AF dia alcuni suoi slot ad AZ per ulteriori voli da ORY. Un 3xd LIN-ORY e in aggiunta un 3xd FCO-ORY a mio avviso potrebbero reggere bene.
Dobbiamo solo aspettare e vedere a cosa serviranno questi slot.
 
Tra l'altro non è nemmeno da escludere che AF dia alcuni suoi slot ad AZ per ulteriori voli da ORY. Un 3xd LIN-ORY e in aggiunta un 3xd FCO-ORY a mio avviso potrebbero reggere bene.
Dobbiamo solo aspettare e vedere a cosa serviranno questi slot.

6xd Italia-ORY + i voli su CDG?? Mamma mia! Forse a questo punto la cosa migliore sarebbe lasciare ad AF i voli Italia-CDG (anche perchè da CDG AF ha un network invidiabile) e ad AZ i voli Italia-ORY (così che i francesi che atterrano a FCO possano usufruire del network AZ).. credo che così sarebbe tutto molto più razionale..
 
Forse a questo punto la cosa migliore sarebbe lasciare ad AF i voli Italia-CDG (anche perchè da CDG AF ha un network invidiabile) e ad AZ i voli Italia-ORY (così che i francesi che atterrano a FCO possano usufruire del network AZ).. credo che così sarebbe tutto molto più razionale..

Per quale oscura ragione si dovrebbe operare una scelta simile? :doubt:
Allora si potrebbe tagliare LHR e aprire LGW per la stessa ragione, e come questa, tante altre rotte...
 
Per quale oscura ragione si dovrebbe operare una scelta simile? :doubt:
Allora si potrebbe tagliare LHR e aprire LGW per la stessa ragione, e come questa, tante altre rotte...

Perchè alla situazione attuale tra i 6xd Italia-ORY, più i voli FCO-CDG e Italia-CDG si rischia la sovraccapacità!
 
Onestamente non vedo il problema, i voli per ORY sarebbero solo da Milano e Roma che movimentano parecchi passeggeri per Parigi.
Da tutto il resto d'Italia si continua a volare su CDG (intendo con AZ-AF).
 
Però LIN e FCO sono stra-coperte col volo per CDG (solo oggi ne ho contati rispettivamente 7 e 12). Non sarebbe male spostare ORY nelle destinazioni di Air One da MXP (o, volendo, da altre città)
 
Bisogna però capire precisamente quale sarà il ruolo e il futuro di AP.

Questo è ovvio. Non sarebbe nemmeno male metterlo come volo AZ da qualche città tipo NAP (dove Parigi è coperta da giusto due voli giornalieri in croce: uno di easyJet per ORY, sempre pienissimo, e uno di Air France verso CDG, che funge soprattutto per le prosecuzioni)