Czech govt approves CSA airline restructuring

aviationforever

Utente Registrato
15 Aprile 2008
193
0
0
PRAGUE, May 3 (Reuters) - The Czech government approved on Monday a plan to save struggling Czech Airlines by refocusing on the core business and reducing the fleet and network by up to 30 percent over the next three years.

The state-owned airline lost around 3.7 billion crowns ($193.6 million) last year, Finance Minister Eduard Janota said, hit by the economic crisis as well as an earlier ill-fated expansion.

'The plan calls for lowering the number of planes in the range of around 30 percent, cutting some destinations,' Janota told a news conference.

'Regarding personnel, the impact is significantly smaller, somewhere up to 10 percent,' he said.

Under the plan CSA will gradually stop using Boeing aircraft to confine its fleet to European Airbus and ATR planes. It currently operates 49 aircraft, including 18 Boeing 737s.

Janota said this year the airline expects to make a loss of 600 million crowns. The restructuring plan aims to bringing the airline back into profit in 2012.

The government had tried to sell the airline last year but rejected the sole bid from a Czech charter airline because the investor's conditions would have required a cash injection from the state.

The Sky Team alliance member has already received a loan from a state vehicle, which is being investigated by the European Commission.

Riduzione della flotta del 30% una bella botta, sono quindi in vista riduzioni di frequenze e chiusure di rotte.

Certo che quasi 200M€ persi in un anno sono davvero tanti per una compagnia così piccola. In bocca al lupo.

Se poi si pensa a una riduzione del 30% su soli 49 aerei.. la riduzione è notevole!

Ma hanno ancora gli A310 per il lungo raggio?

Se poi si pensa a una riduzione del 30% su soli 49 aerei.. la riduzione è notevole!

Ma hanno ancora gli A310 per il lungo raggio?

Nella loro rivista ne indicano 2 (se non ricordo male) di A310.

Per il resto la notizia mi rattrista molto. Io li considero davvero un'ottima compagnia ed il portale ideale per andarsene in Est Europa partendo da Bologna.

Se SkyTeam funzionasse come si deve, la riduzione della flotta potrebbe anche non impattare significamente sul servizio offerto ai pax...
giusto per fare un esempio potrebbero far operare tutte le ondate in night stop in Italia, Francia, Olanda e Spagna da AZ, AF, KL e UX con notevole abbattimento dei costi ma mantenimento di un ottimo servizio.

Non capisco però su quali rotte siano utilizzati, visto che guardando la loro routemap le rotte da loro servite sembrerebbero operabili con A32S.

Non capisco però su quali rotte siano utilizzati, visto che guardando la loro routemap le rotte da loro servite sembrerebbero operabili con A32S.

Non saprei risponderti, io non ho mai volato su 310 con loro. So che tempo fa volavano a JFK e non so se lo facciano ancora. Poi avevano anche in rotta Ekaterinenburg e non so nemmeno in merito a quello. Infine ricordo che hanno qualche volo in direzione dei paesi arabi, ma non se sia giustificabile per quella rotta.