British Airways Global System Outage

AirW MXP

Principiante
Utente Registrato
15 Maggio 2010
145
8
0
Ci risiamo?
Mail ricevuta da BA

Global system outage - Customer Guidelines
Answer Id 4681 | Updated 07/08/2019 09.32 AM (BST)
Summary

There has been a global system outage currently affecting our airport systems and reservation systems. The guidelines below are available to assist our customers who may be affected.

Check in times at the airport are being restricted to 3 hours before departure for longhaul flights and 2 hours before departure for shorthaul flights.

The following flights have been cancelled:

0800-0900z
BA950/1 LHR-MUC-LHR 0800
BA1438/9 LHR-EDI-LHR 0805
BA1326/7 LHR-NCL-LHR 0820
BA576/7 LHR-MXP-LHR 0820
BA728/9 LHR-GVA-LHR 0825
BA484/5 LHR-BCN-LHR 0825
BA346/7 LHR-NCE-LHR 0845
BA862/3 LHR-PRG-LHR 0855
BA814/5 LHR-CPH-LHR 0855

0900-1000z
BA1386/1391 LHR-MAN-LHR 0910
BA1476/1483 LHR-GLA-LHR 0910
BA378/9 LHR-TLS-LHR 0925
BA834/5 LHR-DUB-LHR 0935
BA938/9 LHR-DUS-LHR 0945
BA992/3 LHR-TXL-LHR 0950

1000-1100z
BA308/315 LHR-CDG-LHR 1000
BA904/5 LHR-FRA-LHR 1000
BA702/3 LHR-VIE-LHR 1035
BA490/1 LHR-GIB-LHR 1035

1100-1200z
BA394/5 LHR-BRU-LHR 1120

And also the following flights:

0800-0900z
BA848/9 LHR-ZAG-LHR 0805
BA878/9 LHR-LED-LHR 0820
BA712/3 LHR-ZRH-LHR 0835
BA496/7 LHR-PMI-LHR 0850

0900-1000z
BA700/1 LHR-VIE-LHR 0900
BA676/7 LHR-IST-LHR 0925
BA962/969 LHR-HAM-LHR 0940
BA546/7 LHR-FCO-LHR 0945
BA474/5 LHR-BCN-LHR 0950

1000-1100z
BA778/9 LHR-ARN-LHR 1025
BA1442/1445 LHR-EDI-LHR 1040
BA886/7 LHR-OTP-LHR 1040
BA434/5 LHR-AMS-LHR 1045

The only services we will operate during this period will be -
BA452/3 LHR-IBZ-LHR
BA650/1 LHR-JMK-LHR
BA652/3 LHR-JTR-LHR
BA654/5 LHR-CFU-LHR

More information

Update 2 issued 7 August at 0755 hours (UK time)

Advice for British Airways-125 ticketed customers whose BA flight is still OPERATING

Rebook onto

British Airways

Airports affected

SHORTHAUL BA operated services to/from

All London airports (LHR/LGW/LCY)

Tickets issued by

6 August 2019

Ticket travel dates

7 August 2019

New travel dates

8 – 13 August 2019

Rebooking Allowance

Rebook any British Airways operated service on the same routing into the same class as the original flight or lowest available in the same cabin

Origin/Destination/Stopover changes

No

Refunds Allowed

Yes

Redemptions included

Yes

Available for Trade

Yes

Important Information

One involuntary ticket change allowed from the above options
Change of airports to/from the same city allowed
Includes BA CityFlyer, BA Comair and SUN-AIR services
Includes any Longhaul feeder/connecting BA/JB flight issued on the same ticket, e.g. LBA-LHR-JFK or JFK-LHR-LBA
For customers on cancelled flights, please follow the standard customer guidelines
Adherence to commercial policies/conditions of carriage guidelines remains entirely the responsibility of the user. BA reserves the right to withdraw guidelines at any time

Update 1 issued 7 August at 0730 hours (UK time)

Advice for British Airways-125 ticketed customers whose BA flight is still OPERATING

Rebook onto

British Airways

Airports affected

SHORTHAUL BA operated services to/from

London (LHR/LGW)

*Does not include LCY*

Tickets issued by

6 August 2019

Ticket travel dates

7 August 2019

New travel dates

8 – 13 August 2019

Rebooking Allowance

Rebook any British Airways operated service on the same routing into the same class as the original flight or lowest available in the same cabin

Origin/Destination/Stopover changes

No

Refunds Allowed

Yes

Redemptions included

Yes

Important Information

One involuntary ticket change allowed from the above options
Change of airports to/from the same city allowed
Includes BA Comair and SUN-AIR services
Does not include London City (LCY) BA CityFlyer services
Includes any Longhaul feeder/connecting BA/JB flight issued on the same ticket, e.g. LBA-LHR-JFK or JFK-LHR-LBA
For customers on cancelled flights, please follow the standard customer guidelines
Adherence to commercial policies/conditions of carriage guidelines remains entirely the responsibility of the user. BA reserves the right to withdraw guidelines at any time

Certo che ci risiamo. Da amici ancora 'dentro' la SIP ha avuto problemi tutta la settimana.

SIP e' la Single Interface Platform, ossia la meraviglia che IT ha costruito per separare front e back end del DCS Altea. Da un lato FLY (nelle sue applicazioni per passeggeri, weight & balance), dall'altro il 'back-end': CM, FM, Res, Inventory. Quando la SIP va a passeggiatrici, perdi FLY.

Considerando che quelli che hanno pensato, costruito e mantenuto la SIP sono stati mandati a stendere dalla stessa, illuminatissima mente che ha pensato bene di rimpiazzarli con i contractor meno costosi, e considerando che la stessa illuminatissima mente non ha ancora iniziato per bene il lavoro di esternalizzare l'hardware (unico caso al mondo in cui licenzi i manutentori ma mantieni cio' che deve essere mantenuto, quasi tutta roba legacy)... ti ritrovi con questi casini. A ripetizione. Ma mi dicono che la Mente, Bill Francis, se ne va in pensione a fine anno, forte di un curriculum di successi di tutto rilievo che include almeno una mezza dozzina di outages, una delle quali totali, e un hacking.

Ma non preoccupiamoci, tra poco Cruzie apparira' su Youtube colla sua pettorina gialla dell'ANAS e tutto andra' bene.

Mi dicono tutti i voli shorthaul da LHR fino alle 12 sono cancellati.

dal sito BA

Systems issue affecting check-in and flight departures

Answer Id 7638 Updated 07/08/2019 10.40 AM (UK time)

SummaryWe are very sorry to our customers for the disruption to their travel plans.
We are working as quickly as possible to resolve a systems issue which has resulted in some short-haul cancellations and delays from London airports.

More information
A number of flights continue to operate but we are advising customers to check manage my booking before coming to the airport.
We are offering customers booked on short-haul services departing from Heathrow, Gatwick and London City today, the opportunity to rebook to another day.

What to do if your flight has been cancelled
If your flight has been cancelled, please do not travel to the airport. We have a policy in place outlining the options available to you and how to make changes to your booking.

ba.com

Certo che ci risiamo. Da amici ancora 'dentro' la SIP ha avuto problemi tutta la settimana.

SIP e' la Single Interface Platform, ossia la meraviglia che IT ha costruito per separare front e back end del DCS Altea. Da un lato FLY (nelle sue applicazioni per passeggeri, weight & balance), dall'altro il 'back-end': CM, FM, Res, Inventory. Quando la SIP va a passeggiatrici, perdi FLY.

Considerando che quelli che hanno pensato, costruito e mantenuto la SIP sono stati mandati a stendere dalla stessa, illuminatissima mente che ha pensato bene di rimpiazzarli con i contractor meno costosi, e considerando che la stessa illuminatissima mente non ha ancora iniziato per bene il lavoro di esternalizzare l'hardware (unico caso al mondo in cui licenzi i manutentori ma mantieni cio' che deve essere mantenuto, quasi tutta roba legacy)... ti ritrovi con questi casini. A ripetizione. Ma mi dicono che la Mente, Bill Francis, se ne va in pensione a fine anno, forte di un curriculum di successi di tutto rilievo che include almeno una mezza dozzina di outages, una delle quali totali, e un hacking.

Ma non preoccupiamoci, tra poco Cruzie apparira' su Youtube colla sua pettorina gialla dell'ANAS e tutto andra' bene.

in BA sono a dir poco imbarazzanti.

mi attengo a quanto hai scritto, la gestione dei sistemi IT sembra a dir poco agghiacciante. Evidentemente non tutti i 40.000 dipendenti sono coinvolti in questo.

No, non ti attieni a quanto ho scritto. Io parlo, ho sempre parlato di leadership. In IAG per iniziare, poi IAG GBS e BA. Tu butti giu' un giudizio alla carlona su chiunque ci lavori, e non e' ne' giusto ne' corretto.

Aggiornamento dal Cargo. In piena peak season :mad:

SYSTEMS ISSUES AFFECTING IAG CARGO OPERATIONS
We are experiencing some systems issues this morning which are affecting our cargo operations.

We have implemented manual processes to ensure we can continue to keep customers shipments moving as far as possible.

In the meantime, our teams are working hard to rectify the problem. We will automatically rebook any customers shipments that may be affected.

In order to protect the operation and aid its recovery, we are implementing temporary restrictions on some general and premium freight. Optima has been updated, our customers are being informed and we are closely monitoring the situation in order to resume normal operations as quickly as possible.

Thank you for your support and understanding.

Mi dicono tutti i voli shorthaul da LHR fino alle 12 sono cancellati.
Mi giungono rogne anche a proposito di un NAP-LGW, in cui hanno proposto venerdì come prima possibile data, o in alternativa il rimborso.

Gesendet von meinem Mi A2 mit Tapatalk

No, non ti attieni a quanto ho scritto. Io parlo, ho sempre parlato di leadership. In IAG per iniziare, poi IAG GBS e BA. Tu butti giu' un giudizio alla carlona su chiunque ci lavori, e non e' ne' giusto ne' corretto.

non ho mai detto che sono "tutti" imbarazzanti, e' una conclusione che hai tratto te.

Certo che c'è un piano, anzi si potrebbe dire che il problema è appunto il piano.

L'architettura IT di BA è molto convoluta, complessa, con un misto di sistemi legacy - spesso costruiti internamente - e sistemi nuovi, tutti comunque comunicanti tra loro. Ci sono programmi di sviluppo estremamente costosi e complessi che, nei prossimi 2-3 anni, introdurranno nuovi sistemi per il flight planning e management, crew planning e management, oltre a ridurre il rischio interente la SIP e la sua stabilità.

Il problema però è che già in una situazione 'normale' si rischia di fare danni, modificando qualcosa che è li da decenni; ma nel caso di BA si è persa una generazione di know-how, che ora si sta lentamente cercando di ripristinare. Di qui la mia critica ai capi. Si sarebbe potuto fare outsourcing, anzi era quasi inevitabile, ma mantenendo un 'core' di competenze e soprattutto dopo aver modernizzato e semplificato ed esternalizzato l'architettura. Qui invece s'è fatto il contrario.

Benvenuto nel club dei "fate schifo (tutti)!" :D:D:D

(ti mando un PM...)

Certo che c'è un piano, anzi si potrebbe dire che il problema è appunto il piano.

L'architettura IT di BA è molto convoluta, complessa, con un misto di sistemi legacy - spesso costruiti internamente - e sistemi nuovi, tutti comunque comunicanti tra loro. Ci sono programmi di sviluppo estremamente costosi e complessi che, nei prossimi 2-3 anni, introdurranno nuovi sistemi per il flight planning e management, crew planning e management, oltre a ridurre il rischio interente la SIP e la sua stabilità.

Il problema però è che già in una situazione 'normale' si rischia di fare danni, modificando qualcosa che è li da decenni; ma nel caso di BA si è persa una generazione di know-how, che ora si sta lentamente cercando di ripristinare. Di qui la mia critica ai capi. Si sarebbe potuto fare outsourcing, anzi era quasi inevitabile, ma mantenendo un 'core' di competenze e soprattutto dopo aver modernizzato e semplificato ed esternalizzato l'architettura. Qui invece s'è fatto il contrario.

Grazie mille della spiegazione.