Nel numero di giugno di Airliner Word si parla in termini entusiastici del sistema Brake to Vacate:
"At Emirates, we use Brake to Vacate which uses the onboard aircraft navigation system charts - this requires an extra chart to add to the normal airport documents. A three-months evaluation with the assistance of air traffic control providers Eurocontrol and NATS has resulted in 20 seconds less runway occupancy for each our Airbus A380s."
"Prior to the top of descent point, once updated weahter and runway details are available for the destination airport, the information is entered into the A380's computer which will calculate the best exit taxiway - based on aircraft weight, windspeed, runway condition"
(fonte: Airliners World, Key Publishing)
Poi va avanti e spiega che automaticamente il computer di bordo frena e da' la reverse thrust giusta per raggiungere l'uscita selezionata. Dicono che in periodi di traffico elevato appunto riducono di 20 secondi ogni stazionamento in pista in fase di atterraggio: ma Dubai a parte non è stato ancora preso in considerazione negli hub giganteschi tipo Atlanta o JFK?
Nel TR di Jetstream sul 787 ci sono le foto di queste mappe della pista di atterraggio e delle varie taxiway, sapete se sono concepite per questo tipo di sistema?
"At Emirates, we use Brake to Vacate which uses the onboard aircraft navigation system charts - this requires an extra chart to add to the normal airport documents. A three-months evaluation with the assistance of air traffic control providers Eurocontrol and NATS has resulted in 20 seconds less runway occupancy for each our Airbus A380s."
"Prior to the top of descent point, once updated weahter and runway details are available for the destination airport, the information is entered into the A380's computer which will calculate the best exit taxiway - based on aircraft weight, windspeed, runway condition"
(fonte: Airliners World, Key Publishing)
Poi va avanti e spiega che automaticamente il computer di bordo frena e da' la reverse thrust giusta per raggiungere l'uscita selezionata. Dicono che in periodi di traffico elevato appunto riducono di 20 secondi ogni stazionamento in pista in fase di atterraggio: ma Dubai a parte non è stato ancora preso in considerazione negli hub giganteschi tipo Atlanta o JFK?
Nel TR di Jetstream sul 787 ci sono le foto di queste mappe della pista di atterraggio e delle varie taxiway, sapete se sono concepite per questo tipo di sistema?