BA annuncia la peggiore perdita dopo la privatizzazione


AlicorporateUK

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9 Marzo 2009
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Sarajevo
Fonte:
The Times Online

British Airways (BA) today announced its first first-quarterly loss since privatisation in 1987 as passenger numbers continue to plunge.

The £94 million operating loss for the three months to the end of June was better than forecast, sending shares in the company up 3.8 per cent to 139.4p in early trading, but BA warned that trading conditions remained “very challenging”. Pre-tax losses for the period reached £148 million.

The loss is the worst since BA was privatised in February 1987 and its shares listed on the London Stock Exchange at 125p.

BA said its revenues were down 12.2 per cent in its first quarter to £1.98 billion, although the decline would have been 16.8 per cent without a positive impact from exchange rates.

The airline had guided at its annual general meeting earlier in July that it would lose about £100 million but was able to marginally improve on that through cost reduction of 6.6 per cent during the quarter. In the same quarter last year it made a profit of £35 million.

Willie Walsh, the chief executive of BA, has launched a cost-cutting drive that has reduced manpower by the equivalent of 1,450 jobs since March.

The airline will also stop serving meals to economy class passengers on short-haul flights of two and a half hours or less to save a further £22 million.

To boost its balance sheet, BA raised £680 million two weeks ago by issuing a convertible bond and increasing debt.

Mr Walsh said: "Trading conditions continue to be very challenging with underlying revenue down 16.8 per cent and no visible signs of improvement.

“While traffic volumes are down considerably compared to last year, they have stabilised during the quarter and show some signs of improvement for the peak summer months."

Mr Walsh added that there remained considerable uncertainty in the timing of an economic recovery and the airline's yields - the amount it earns for each seat flown. BA's yield declined by 9.7 per cent in the first quarter due to lower ticket prices and a greater concentration on economy-class sales.

The airline has announced plans to reduce its capacity by 3.5 per cent this summer to cope with the drop in demand and this will increase to 5 per cent in the winter. By winter 2010, BA expects to have grounded 22 aircraft from its fleet.

However, there was some good news as Mr Walsh said that sales and yields were expected to increase during the peak summer months and accounting changes to debt and fuel hedging instruments led to a non-cash increase in reserves of £467 million.
 
No io volo lh :-),
tornando seri i dati non sono certo entusiasmanti e i grafici che ho visto non dovrebbero di certo aiutare Ba.
Soprattutto se pensi che oramai c'è un assalto di molte compagnie su lhr, pensa agli incrementi di capacità di emirates e singapore.
 
No io volo lh :-),
tornando seri i dati non sono certo entusiasmanti e i grafici che ho visto non dovrebbero di certo aiutare Ba.
Soprattutto se pensi che oramai c'è un assalto di molte compagnie su lhr, pensa agli incrementi di capacità di emirates e singapore.

BA purtroppo è prigioniera del suo più grande aeroporto e non solo... ma da qui al fallimento...
 
BA purtroppo è prigioniera del suo più grande aeroporto e non solo... ma da qui al fallimento...

Stamane su qualche canale d'informazione inglese si parlava addirittura dell'intervento del governo, che d'altronde ha già fatto la sua parte per alcune banche sull'orlo del tracollo (Northern Rock, RBS ecc.), ma personalmente ritengo siano solo illazioni.
 
Stamane su qualche canale d'informazione inglese si parlava addirittura dell'intervento del governo, che d'altronde ha già fatto la sua parte per alcune banche sull'orlo del tracollo (Northern Rock, RBS ecc.), ma personalmente ritengo siano solo illazioni.
Mi sembrerebbe molto "unfair" verso le altre compagnie.

Più che tante sciocchezze sentite, varrebbe la pena riflettere che il Nord America pesa moltissimo tra le rotte BA, ovvio quindi che la crisi abbia colpito loro più che altri.
 
Più che tante sciocchezze sentite, varrebbe la pena riflettere che il Nord America pesa moltissimo tra le rotte BA, ovvio quindi che la crisi abbia colpito loro più che altri.

Concordo fino ad un certo punto, visto che a mio parere il pugno allo stomaco per BA è stato il crollo verticale dei proventi sulle classi Premium, Business e First.
 
Uno dei principali problemi di BA e' appunto il crollo del traffico premium!
Si pensi che molti dei 747 BA hanno una configurazione F14 J70, cioe' ben 84 posti dedicati al traffico premium di cui 14 in First. In totale si aggiungono 32 posti Premium Econ e 177 Economy, per un totale di soli (per un 747) 293 passeggeri.
Sullo stesso B747 Virgin Atlantic, ad esempio, ne trasporta 344 di cui Y228 e W62 (in questo periodo di crisi la Premium Economy sembra andare molto bene).
Idem sul B777 4 classi con F14 J48 (62 posti premium) W40 e solo Y127, pochissimi posti in economy; il totale fa 229pax contro, ad esempio, 270 pax di American Airlines.
Ecco quindi che anche riempiendo a tappo gli aerei, ma con tariffe scontatissime, BA non riesce a guadagnare quanto le rivali...