airasia volerà in europa,a breve

  • Autore Discussione Autore Discussione mostromarino
  • Data d'inizio Data d'inizio

M

mostromarino

Guest
http://www.etravelblackboardasia.com/article.asp?nav=2&id=54743



airasia da kuala lumpur a londra:

Air Asia X to Introduce New London-Kuala Lumpur Route Early Next Year
Monday, August 04, 2008


Air Asia X is set to introduce a new service from London Stansted Airport to Kuala Lumpur early next year, with fares starting from £350 return.
The airline had hoped to launch the service- which will operate six times a week- before Christmas, but an Air Asia X spokesman told The Telegraph that delays had been caused due to difficulties in finding suitable aircraft.

"It is looking good, we are just finalising negotiations," Air Asia CEO Tony Fernandes told the newspaper.

Mr Fernandes added that he plans to exploit the lack of competition on routes between the UK and Kuala Lumpur - currently only served by national carrier Malaysia Airlines.

He said that record fuel prices have failed to deter his plans, in spite of his optimism, however, he acknowledges that a planned £300 fare had to be revised upwards.

Air Asia X is targeting business travellers to fill a front cabin of 58 premium economy seats to offset the lower-priced economy seats at the back of the aircraft.

Sir Richard Branson currently owns 20 per cent of Asia X, which is a subsidiary of Malaysia’s biggest no-frills airline, Air Asia.

Air Asia offers more than 40 onward connections from its base in Kuala Lumpur.
 
http://www.etravelblackboardasia.com/article.asp?nav=2&id=54743



airasia da kuala lumpur a londra:

Air Asia X to Introduce New London-Kuala Lumpur Route Early Next Year
Monday, August 04, 2008


Air Asia X is set to introduce a new service from London Stansted Airport to Kuala Lumpur early next year, with fares starting from £350 return.
The airline had hoped to launch the service- which will operate six times a week- before Christmas, but an Air Asia X spokesman told The Telegraph that delays had been caused due to difficulties in finding suitable aircraft.

"It is looking good, we are just finalising negotiations," Air Asia CEO Tony Fernandes told the newspaper.

Mr Fernandes added that he plans to exploit the lack of competition on routes between the UK and Kuala Lumpur - currently only served by national carrier Malaysia Airlines.

He said that record fuel prices have failed to deter his plans, in spite of his optimism, however, he acknowledges that a planned £300 fare had to be revised upwards.

Air Asia X is targeting business travellers to fill a front cabin of 58 premium economy seats to offset the lower-priced economy seats at the back of the aircraft.

Sir Richard Branson currently owns 20 per cent of Asia X, which is a subsidiary of Malaysia’s biggest no-frills airline, Air Asia.

Air Asia offers more than 40 onward connections from its base in Kuala Lumpur.

Non mi sembrano degli "stra-prezzi". Non conosco quelli MAS da LHR, ma partire da circa 500€ (a salire), pur essendo di meno rispetto ad altre majors verso l'Asia, non è molto low fare.
Soprattutto se si deve poi andare altrove rispetto a KUL...
 
Non mi sembrano degli "stra-prezzi". Non conosco quelli MAS da LHR, ma partire da circa 500€ (a salire), pur essendo di meno rispetto ad altre majors verso l'Asia, non è molto low fare.
Soprattutto se si deve poi andare altrove rispetto a KUL...
Il fatto è che le tariffe base in Y di BA o LH sul lungo raggio sono già lowcost. Se una lowcost propriamente detta arriva a competere fa fatica: in media non può prarticare prezzi inferiori, e rischia non avendo massa critica (di struttura e di clientela premium).
 
Il fatto è che le tariffe base in Y di BA o LH sul lungo raggio sono già lowcost. Se una lowcost propriamente detta arriva a competere fa fatica: in media non può prarticare prezzi inferiori, e rischia non avendo massa critica (di struttura e di clientela premium).

certamente

premesso che non mi è chiaro se il prezzo indicato tiene conto di tax

varie e fuel surcharge(non credo proprio)

anche china airlines ,in codeshare AZ,su bkk
con 700-800 eu,allincluded,ti ci ha volare
poi,con pochi eu da bkk a kul,ci vai,con airasia
 
Il fatto è che le tariffe base in Y di BA o LH sul lungo raggio sono già lowcost. Se una lowcost propriamente detta arriva a competere fa fatica: in media non può prarticare prezzi inferiori, e rischia non avendo massa critica (di struttura e di clientela premium).
Appunto e comunque sia con LH o BA o altra major, ho i servizi delle major in tutti i sensi, comprese protezioni, connessioni ecc. ecc.
Ho volato in J con Air Transat (low fare su YUL da CDG): prezzo ottimo: circa 900€, servizio a bordo direi più che discreto, ma comfort delle poltrone del 330 pari a zero!
Per il prox viaggio vado con una major...
 
Appunto e comunque sia con LH o BA o altra major, ho i servizi delle major in tutti i sensi, comprese protezioni, connessioni ecc. ecc.
Ho volato in J con Air Transat (low fare su YUL da CDG): prezzo ottimo: circa 900€, servizio a bordo direi più che discreto, ma comfort delle poltrone del 330 pari a zero!
Per il prox viaggio vado con una major...

anche airasia dovrebbe usare 330-300

ma hanno autonomia sufficiente per non fare scalo??

a memoria hanno 5500 m.....devo andare a vedere