Air Berlin apre Berlino (Tegel) - New York JFK


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Air Berlin flies non-stop from Berlin to New York
22.09.2010

• New service in preparation of BBI and oneworld®
• A total of eleven non-stop flights from Düsseldorf and Berlin to New York in summer 2011

With the start of the summer schedule in May 2011, airberlin will be offering four weekly non-stop services between Berlin and New York.

"airberlin will be strengthening its position in Berlin in the long term with the new route. The non-stop flight from Berlin to New York is another important step, both in view of the opening of the new BBI airport and airberlin's full membership of the oneworld® aviation alliance, which is planned for the start of 2012. The increase in the number of flights operated from Düsseldorf is a further key element in preparation of becoming a full member of oneworld®. By working with our partner, American Airlines, we can link our hubs on both sides of the Atlantic and achieve a major increase in our services using codeshare flights," said Joachim Hunold, CEO airberlin, in New York this evening.

The new service is interesting both for holidaymakers and business travellers. There are feeder flights from various German and other European cities. From New York there are connecting codeshare flights to various American Airlines destinations.

At the same time airberlin will be increasing the number of non-stop flights it operates between Düsseldorf and New York. Instead of being offered five flights a week, airberlin passengers from Düsseldorf will have a choice of daily flights to the USA’s largest city from summer 2011 onwards. The flights to New York are already available for booking. One-way fares start at 219 euros and include taxes, charges and topbonus miles (excluding aviation tax) and can be booked online (airberlin.com), by calling the airline’s Service Centre (tel. 01805–737 800; 0.14 €/min. from a landline, mobile phone charges 0.42 €/min. max.) and in travel agencies.
 
AB apre anche TXL-MIA il 1° novembre con 2 frequenze settimanali (diventeranno 3 da maggio).
 
Curioso che AB da TXL e AZ da MXP offriranno gli stessi collegamenti per gli USA e con le stesse frequenze.
 
Ottimo il TXL-JFK di AB finora una delle migliori compagnie sul lungo raggio con cui ho volato, inoltre hanno prezzi molto competitivi e cosa molto importante si può comprare anche il one way senza penalizzazioni tariffarie
 
Lo ignoro, mai preso AB in vita mia.

Ti consiglio di provarla è davvero una buona compagnia con un ottimo servizio di bordo anche in economy. :)

Anche sul lungo raggio hanno un buon servizio ad esempio per farti capire il livello, in economy danno un amenity kit che molte non danno neanche in business. L'unica pecca quando l'ho presa io nel 2008 sulla DUS-PEK era la mancanza di PVT ma li dovevano installare per questo chiedevo aggiornamenti.
 
S11 USA/Canada

Air Berlin's website has published it's 2011 summer schedule to the United States and Canada, which begins 1 May 2010. There will be a total of three daily flights from Düsseldorf and one daily flight from Berlin.

*Ft. Myers has been reduced to 3w (from 4w). Operates TuThSa from Düsseldorf.
*Los Angeles has been reduced to 3w (from 5w). Operates MoThSa from Düsseldorf.
*Miami has been increased to daily service (from 5w), however MIA-DUS itself is reduced from 5w to 4w while Berlin, which is a new route that launches on November 1, will operate 3w. Operates TuThSa from Berlin and MoWeFrSu from Düsseldorf.
*New York has been increased to 11w services. JFK-DUS is increased to daily (from 6w) and new JFK-TXL will operate on MoWeFrSu.
*San Francisco is unchanged at 2w from Düsseldorf (TuFr).
*Vancouver is unchaged at 2w from Düsseldorf (WeSu).

You'll notice the schedules perfectly compliment each other.

Düsseldorf will have a daily flight to Florida, alternating between RSW and MIA, and a daily flight to the West Coast, alternating between LAX, SFO and YVR.

Berlin will have a daily flight to the United States, alternating between JFK and MIA.


da airliners.net
 
Ora che AB è entrata in OW le frequenze di molte di queste rotte sarebbero da aumentare e sopratutto rendere i voli per gli USA annuali e non solamente stagionali estivi come adesso.
 
Sapete se il TXL-JFK sarà operato con A330? Hanno finalmente installato i PVT su questi aerei?

Sai se hanno finalmente installato i PVT sui 330?

L'unica pecca quando l'ho presa io nel 2008 sulla DUS-PEK era la mancanza di PVT

Cesare, sono i PTV (Personal TV)!!
Comunque non penso che AB abbia questa necessita' di installarli, visto che si rivolgono alla fascia bassa del mercato e un retrofit puo' costare anche 4-5 milioni di dollari...
 
Comunque non penso che AB abbia questa necessita' di installarli, visto che si rivolgono alla fascia bassa del mercato e un retrofit puo' costare anche 4-5 milioni di dollari...

Ho volato AB in economy sul lungo raggio e il servizio è buono, direi all' altezza delle compagnie europee e superiore a quelle americane, l'unico neo era appunto la mancanza del PTV che è una dotazione ormai base di qualsiasi compagnia voli sull' atlantico, specie adesso che entrano in un alleanza come OW che prevede determinati standard minini di servizio. Non è affatto vero che AB punti solo alla fascia bassa del servizio, hanno anche la business class e inoltre sono gli unici a offrire voli diretti di lungo raggio su alcune importati rotte da Berlino e da una città notoriamente business come Dusseldorf. Il fatto che AB faccia a volte prezzi da low cost non deve confondere, offre in tutto e per tutto un servizio da major.