Accordi UE con Israele e Armenia

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EU and Israel sign civil aviation agreement

www.chinaview.cn 2008-12-10 04:34:25

BRUSSELS, Dec. 9 (Xinhua) -- The European Union (EU) signed an aviation agreement on Tuesday with Israel which will allow EU airlines to operate direct flights to Israel from anywhere in the 27-nation bloc.

"The agreement signed today is good news for Israeli and European airlines and passengers, as it removed the legal uncertainty from the bilateral air services agreements," said Antonio Tajani, vice president of the European Commission responsible for transport.

Currently, EU airlines can only fly from airports of their home country to Israel since the existing bilateral air services agreements were signed between EU member states and Israel.

The new agreement removed nationality restrictions in those bilateral deals.

"This so-called 'horizontal' aviation agreement does not replace the bilateral agreements in place between the Israel and 27 EU member states, but brings these in line with European law," the Commission said.

The EU has been negotiating with 38 countries worldwide on horizontal agreements. Nearly 800 bilateral air services agreements have already been modified.

The Commission said it also started negotiations with Israel on a more comprehensive aviation agreement, which will gradually open up the air transport market and provide for regulatory cooperation in the fields of aviation safety, security and environmental protection.




EU signs aviation agreement with Armenia

www.chinaview.cn 2008-12-10 04:31:26

BRUSSELS, Dec. 9 (Xinhua) -- The European Union (EU) and Armenia on Tuesday signed an aviation agreement which will allow all EU airlines to fly between Armenia and any EU member state.

The agreement removes nationality restrictions in the existing bilateral air services agreements between EU member states and Armenia. Now any EU airline can operate flights between any EU member state and Armenia.

The EU has negotiated 35 such horizontal agreements with partner countries and thereby removed nationality restrictions in more than 600 bilateral air services agreements.

"The agreement recognizes that airlines in the EU are not any longer national airlines, and all of them will thus have non-discriminatory access to the air transport market between the EU and Armenia. This is an important step in our external aviation policy and a further building block in our policy toward neighboring countries," said European Commission Vice President Antonio Tajani, who is responsible for transport policies.

The EU-Armenia agreement was a result of three years of negotiations.

Passenger numbers between the EU and Armenia increased from 166,000 in 2006 to 204,000 in 2007 with the main markets being France, Austria, Germany and the Czech Republic.
 
Dopo questa notizia l' interesse già manifestato da parte di Ryanair di volare da diverse città europee verso Israele penso diventerà presto realtà.

Considerando le attuali basi di FR, quali sono secondo voi le rotte piu' interessanti da aprire verso Israele (penso principalmente a TLV)
 
Non è un nuovo Open Skies, ma solo la rimozione della clausola di nazionalità dai bilaterali vigenti, quindi se ad esempio il bilaterale Italia-Israele ha delle frequenze inutilizzate, Ryanair può chiederle anche se è irlandese, ma se non ci sono frequenze inutilizzate non se ne fa nulla.

Se non sbaglio il bilaterale Italia-Israele è stato molto ampliato da poco e ci sono parecchie frequenze disponibili. Aggiungi che spesso i bilaterali indicano pure da quali apt si può volare a TLV e mi aspetto che non siano gli apt che FR usa di solito.
 
Dopo questa notizia l' interesse già manifestato da parte di Ryanair di volare da diverse città europee verso Israele penso diventerà presto realtà.

Considerando le attuali basi di FR, quali sono secondo voi le rotte piu' interessanti da aprire verso Israele (penso principalmente a TLV)


Beh, oltre a TLV c'è poca scelta...con i 738 si può atterrare praticamente solo a Ovda.

La destinazioni più profittevoli penso possano essere, in primis fra tutte, Luton, Beauvais e Roma.

Tieni conto che si tratta di voli molto lunghi e che penso indirizzeranno FR verso destinazioni "da sviluppare" o ancora poco servite da El Al e le altre israeliane.
 
Eilat potrebbe? Sarebbe una località chiave per anche la penisola del Sinai, la Giordania etc. Chissà se c'è interesse... Vedremo!

No. Ci sono troppe limitazioni di tipo tecnico-operativo.

I voli internazionali con aeromobili di capacità 100+ del tipo Boeing/Airbus vanno praticamente solo su Tel Aviv/Ben Gurion e Ovda.
 
Su Eilat ci operano i B757 di El Al e Arkia, ma è una pista particolarmente corta e con ostacoli in avvicinamento (si passa su un centro comemrciale e un albergo proprio in corto finale) oltre a richidere una certificazione dell'equipaggio che opera.

I vettori esteri usano la base di Ovda, a circa un ora di bus.
 
Due collegamenti diretti per l'Armenia
Operati da Armavia e Air Italy, rinforzati con più partenze settimanali

05.02.2010 ore 12:50: Sono stati rinforzati con più partenze settimanali per tutto il 2010 i due collegamenti aerei diretti operati da Armavia e Air Italy per l'Armenia. La prima compagnia, rappresentata in Italia da Urartu Travel di Roma, collega la capitale a Yerevan una volta la settimana in inverno, ma i voli di linea diventano due da metà marzo e tre dalla fine di marzo. A partire dal 2 aprile, invece, Air Italy collegherà Verona a Yerevan due volte la settimana, il martedì e il venerdì. Tra le novità si segnala anche la nuova sede dell'ambasciata armena a Roma.

www.guidaviaggi.it
 
L'Armenia è un posto che merita assolutamente. :)
Ci sono un sacco di luoghi assai interessanti.

Ciao
Massimo