40 passeggeri ubriachi creano il caos su un volo Thomas Cook


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6 Novembre 2005
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Airliner hell as 40 passengers - many drunk - 'run amok' on flight from Gatwick to Cuba

More than 40 passengers ran riot on a Thomas Cook flight from London Gatwick to Cuba, with one trying to open the emergency exit in mid-flight.

On the return flight on December 30, the same group were again drunk and 17 were stopped from reboarding for the second leg of their trip at Cuba's Varadero airport.

Police met their flight at Gatwick and Thomas Cook is investigating events with a view to a possible complaint to police.
Thomas Cook

Up 40 passengers run amok on the Thomas Cook flight from Gatwick to Cuba

The passengers, thought to be from Ireland, are said to have 'run amok' on the flight to Holguin in Cuba on December 16.

They are alleged to have caused more drunken mayhem at their all-inclusive hotel in the resort of Playa Pesquero.

Dozens of fellow holidaymakers complained about their behaviour on the outward flight and at the resort.

Fellow passenger Sue Brown, of Worcester Park, Surrey, said: 'On the outward flight, they were smoking, allowing children to run up and down and ignoring all instructions from the crew.'

She added: 'One of the children thumped a passenger for no reason. I was so scared that I left my seat and sat in the galley with the crew for five hours.'

(Daily Mail)
 
Ma in una situazione del genere il comandante non puo' interrompere il volo e consegnare i fenomeni alla polizia?

Forse sarebbe persino opportuno, ma ci sarebbero molte cose da capire (dove hanno preso l'alcool per ubriacarsi, per esempio - e dove si trovava l'aereo rispetto alla terra ferma e alla destinazione finale nel momento in cui la situazione è precipitata).
 
Ma in una situazione del genere il comandante non puo' interrompere il volo e consegnare i fenomeni alla polizia?
e che fa? scende in mezzo al mare?
Dipende dove è successa la cosa...sicuramente.
Ma certo che se dirotta su scalo vicino, son dolori per tutti...
Forse dovrebbero farlo una volta come deterrente perchè sono fenomeni abbastanza frequenti, non in assoluto, ma inzomma...
 
e che fa? scende in mezzo al mare?
Dipende dove è successa la cosa...sicuramente.
Ma certo che se dirotta su scalo vicino, son dolori per tutti...
Forse dovrebbero farlo una volta come deterrente perchè sono fenomeni abbastanza frequenti, non in assoluto, ma inzomma...

caro i-givo.....come era bello una volta...
con i giri di chiglia,si sistemavano anche un sacco di VERTENZE:D:D:D:D
 
I gruppi di inglesi all' estero alle volte hanno conportamenti che definire da teppisti è un complimento....
 
I gruppi di inglesi all' estero alle volte hanno conportamenti che definire da teppisti è un complimento....

diciamo originari delle British Islands....:) (anche perchè inglesi è veramente molto limitativo 9dove li metti i gallesi? gli scozzesi? gl rilandesi - del nord?)
se lo sanno...te menano!
 
durante i campionati del mondo di calcio in jap-korea (non me ne intendo)
ero in una amena isoletta tropicale in cui era uso la sera trasmettere su schermi gigans le pedate internazionali,per il tripudio delle tifoserie albioniche (ma onestamente anche tedesche)
le performances a cui ho assistito, in una quindicina di giorni ,da queste legioni birrarie non pensavo potesse esistere
 
cmq è impossibile aprire un uscita di emergenza in volo, la differenza di pressione semplicemente lo impedirebbe
 
cmq è impossibile aprire un uscita di emergenza in volo, la differenza di pressione semplicemente lo impedirebbe
non credo tanto per la differenza di pressione, quanto per - immagino -qualche blocco di sicurezza in volo.
In un velivolo in quota la pressione interna è superiore a quella esterna.
Tanto che è sconsigliabile sparare un colpo di pistola che fori la carlinga..:)
 
E' proprio il differenziale di pressione. Schiaccia l'uscita di emergenza contro il suo alloggiamento e rende impossibile la sua apertura.

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The main "cabin" doors on most commercial aeroplanes are classed as plug-type, which means that in the closed position the door is physically larger than the external aperture of the opening. Whilst this may, at first, seem to suggest that the door would be permanently inoperable, it should be noted that the doors are able to open and close by entering and leaving the opening at a slight angle. Generally, the doors are opened by rotating a handle, and pulling the door inward slightly first. The door can then be swung outward, either sideways or vertically depending on aircraft model, in such a way as to allow it to pass through the smaller opening and open fully. Likewise, using the reverse technique the door can be closed.

This simple mechanism means that no matter how hard someone pushes against the door, they would be unable to open it, as they wouldn't be able to force it through the smaller opening. For similar reasons, it would be impossible to push out the emergency exit doors/windows too, as these are generally designed to open inwards and have openings that are smaller than the door/window itself.

The doors being larger than their openings is, however, only one reason why they can't be opened mid-flight, and it may lead to the idea that they could simply be opened by pulling them inwards. This isn't, however, the case.

Commercial aeroplanes, tend to fly at cruising altitudes around 12,000m (35,000ft), where the outside air is very thin. In order to overcome this and allow passengers to breathe normally, the cabin is pressurized. This higher cabin pressure means that if an opening occurred in the fuselage, such as if a door were "theoretically" opened, the rush of air would be strong enough to suck people out.

In practice, however, it's due to the large pressure difference between the pressurized fuselage and the outside air, that the doors would be un-openable. As has already been stated, emergency doors/windows almost always open inwards, and main "cabin" doors need to initially open inwards before they can be rotated outward. The large pressure differential present, however, creates an outward acting force on the doors of such magnitude that even a very strong person, or even several would be incapable of pulling inward sufficiently to overcome it and allow the door to open, even if they rotate the door handle.

In other words, the doors are not only larger than the door opening, but they are also forced and sealed shut by an outward pressure caused by the pressurized cabin. As the cabin only becomes pressurized when the aircraft is moving, the doors are openable with relative ease when the plane is parked at an airport, as there is little or no pressure difference.

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durante i campionati del mondo di calcio in jap-korea (non me ne intendo)
ero in una amena isoletta tropicale in cui era uso la sera trasmettere su schermi gigans le pedate internazionali,per il tripudio delle tifoserie albioniche (ma onestamente anche tedesche)
le performances a cui ho assistito, in una quindicina di giorni ,da queste legioni birrarie non pensavo potesse esistere

e non sei mai stato a Roma per il Six nations...birra come se piovesse...