Si è trattato di un guasto elettrico. Mi pare di capire che due generatori su tre fossero guasti.
Souls on board: 224 total.
Fuel remaining: 1.5 hours.
BOSAPP: AZ610 heavy say status of... ehm... we were advised of an electrical failure?
AZ610: That is affermative, AZ610.
BOSAPP: AZ610 heavy roger, any special assistance required? And may I have the souls on board and fuel remaining analysis?
AZ610: No special needs required, AZ610, and say again the rest.
BOSAPP: yes sir, how many souls on board and fuel remaining analysis?
Altro traffico
AZ610: Boston, AZ610.
BOSAPP: AZ610 heavy go ahead.
AZ610: 610 heavy, Sir we have 1.5, 1.5 hours endurance... of fuel, and total on board are 224, 224 total.
BOSAPP: AZ610 heavy roger. And what system is in failure please?
AZ610: We have electrical generators in failure* Sir, two out of three.
*Non sono sicurissimo che dica
failure ma credo di sì.
Le comunicazioni successive con Tower e Ground sono normali.
Dalla conversazione con BOS Ground emerge che l'aereo in questione era
EI-CRF.
L'atterraggio sulla 33L sembra essere stato normale (coi mezzi di soccorso schierati).
Qua sotto trovate il link per ascoltare la registrazione della conversazione col controllore su 118.25 (Boston Approach Nord). Questa parte è dopo il minuto 17.45. Notate l'ottimo inglese del pilota AZ.
http://archive-server.liveatc.net/kbos/KBOS-App-North-Dec-01-2007-2130Z.mp3