Una multa di inizio 2014 se ne parla ancora?
Sbarcare a MUC sarebbe clamorso dove c'è una presenza di low cost molto ridotta. Tuttavia come viene citato nel secondo articolo non ci sono slot disponibili negli orari piu' richiesti principalmente mattino e sera. E aprire una base senza avere slot in questi orari diventa molto difficile se non impossibile.
.Ryanair passengers will soon be able to watch films during flights....for free
Ryanair passengers will soon be able to watch movies and tv shows on their mobile devices during flights, with the airline planning to trial an onboard streaming service this summer.
The airline - which operates about 1,600 flights a day - will also start trialling a wifi service later this year, as it tries to boost its credentials with business passengers.
Ryanair chief technology officer John Hurley said this morning that the on-board movie and TV show service will be free to passengers, and paid for by advertising. It won't be installing seat back screens on its aircraft though.
The streaming service is likely to be trialled on a few holiday routes during the summer. If it's received well by customers, it could be rolled out across its fleet of more than 300 aircraft.
If wifi is made available in key Ryanair routes, it could be free for business travellers. It's not clear yet what the pricing structure might be for passengers, however.
Ryanair is also hoping that the planned introduction of more sophisticated on-board electronic point of sale devices by cabin crew could help it increase its in-flight ancillary sales.
http://www.independent.ie/business/...ch-films-during-flightsfor-free-30903215.html
Ecco la prima: RYANAIR is upping its game at East Midlands Airport – promising extra flights for the summer to exotic locations including Alicante, Tenerife, Ibiza and Berlin.
Volevo dire MonacoSai mica se intendono aprire anche Colonia?
Ryanair si avvicina ad Amsterdam, ma volerà dal piccolo aeroporto di Lelystad, sempre della Schiphol Group.
Distante 38km , è il più grande aeroporto olandese di aviazione generale........c'è un piccolo "ma": la pista su wikipedia è di soli 1250 mt. (Il sito proprio dell'apt non funziona...lo staranno aggiustando?)
http://fd.nl/ondernemen/1088585/ryanair-wil-vliegen-vanaf-lelystad
È arrivata anche a me un paio di giorni fa, direi Ryanair old style....Appena arrivata:
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http://www.ch-aviation.com/portal/n...ers-lelystad-netherlands-operations-next-yearRyanair considers Lelystad, Netherlands operations next year
Ryanair (FR, Dublin Int'l) Chief Marketing Officer, Kenny Jacobs, says his airline is now looking to begin flights out of the southeastern Dutch city of Lelystad, to compliment its planned operations out of Amsterdam.
"One scenario is that we will operate business routes from Amsterdam Schipol while Lelystad will focus more on tourist routes," Jacobs was quoted as saying by the Zakenreis Nieuws site.
The Netherlands' largest general aviation airport, Lelystad's runway and passenger terminal are currently being upgraded to allow for the operation of both A320 and B737 aircraft. The improved infrastructure is expected to lure more charter and budget carriers to the airport, which is to then act as a relief airport for Amsterdam.
Concerning talks with Amsterdam operator, Schiphol Group, which opened late last year, Jacobs said Ryanair was still pushing for a reduction in handling charges which, despite Schipol Group's offer of a 7% cut, are still perceived as being too high. Other outstanding issues include securing a turnaround-time limit of 25 minutes and access to Schipol's Pier H - home to rivals easyJet (U2,London Luton) and Norwegian (DY, Oslo Gardermoen).
Overall, Ryanair is looking to increase its Dutch market share which currently stands at just 4%, he said. This year, the LCC will base a third B737-800 out of Eindhoven to better cater to the city's growing business market.
E per quale motivo un pax dovrebbe acquistare biglietti FR separati per i voli feed senza accordi di intelinee e quindi biglietto unico?Il segreto di Ryanair: nei grandi aeroporti per diventare feeder delle major
L'ingresso in sordina di Ryanair nei grandi aeroporti, come nel caso di Fiumicino, potrebbe nascondere un segreto: trasformare il ruolo del vettore low cost in feeder delle major per smistare i passeggeri dei voli a lungo raggio.
L'idea è stata rilanciata dallo stesso ceo della compagnia Michael O'Leary (nella foto) nel corso di una conferenza stampa tenuta ieri a Londra. Il teorema del top manager parte dal presupposto che i big del trasporto aereo debbano sostenere costi troppo elevati per effettuare i collegamenti brevi all'interno del Vecchio Continente e potrebbero appoggiarsi invece alla fitta rete di Ryanair. "Del resto - commenta O'Leary - se Gruppi come Lufthansa o Air France-Klm stanno creando rami low cost dedicati a questo tipo di voli un motivo ci sarà". Il problema vero, però, secondo il ceo, è che in ogni caso non sono in grado di creare strutture con costi bassi come quelli della sua compagnia.
Messa in campo la proposta, Ryanair mette però in chiaro che non aprirà le porte ad alcun accordo di interlinee: "Saranno le altre compagnie a dovere mettere a punto i loro orari per sfruttare le coincidenze con i nostri collegamenti" aggiunge O'Leary. E per rendere questo meccanismo ancora più efficace sarebbe disposto anche a rompere un altro tabù: l'ingresso a Londra Heathrow.
TTG
E per quale motivo un pax dovrebbe acquistare biglietti FR separati per i voli feed senza accordi di intelinee e quindi biglietto unico?