Scoot sostituirà i 777-200 con un mix di 787-8 e 787-9


Già la scelta degli aerei voleranno coi 777 denota una notevole differenza, normalmente le low cost usano solo NB e fanno voli di breve raggio. Loro useranno WB e voli di lungo raggio. Finora l'unica a fare qualcosa del genere è Air Asia X
Anche JetStar se è per quello.
Saranno sicuramente a 10 posti per fila, se poi il pitch sarà limitato si prospetta un posto da incubo, altro che low cost di livello.
 
La nuova low cost di SIA potra' chiamarsi 'Scoot Airlines'

DATE:24/08/11
SOURCE:Flight International
SIA appears to consider 'Scoot' as low-cost brand name
By Siva Govindasamy

Singapore Airlines appears to be considering naming its new long-haul low-cost subsidiary Scoot Airlines.
The domain name 'scootairlines.com' was registered in Singapore by TBWA, SIA's advertising agency, on 28 June.
SIA says that an announcement on the name and branding of the new airline, which will be managed separately from the full-service carrier, will be made in due course.
"Several names have been under consideration but the management of the new airline is not able to confirm details of the branding at this stage. Details will be announced by the management of the new airline in due course," said an SIA spokesman.
The airline is due to start operations in 2012 using some of SIA's existing Boeing 777-200s that will be retrofitted.
Campbell Wilson, a SIA executive, has been named as its CEO. Details on the network have not been made available.
 
Scoot Airlines

... da piangere :-/ speriamo non sia questo il nome definitivo!!
 
Non capisco il senso di affiancare le low cost alla compagnia madre Qantas- Jet Star; Singapore Air - Singapore low cost, si fanno concorrenza tra loro? Qualche persona per favore può spiegare, secondo me se una compagnia nasce in un certo modo deve rimanere tale o trasformarsi, non può affiancare una con prezzo diverso o si tratta di un fatto snob di alcune persone che dicono di volare con Singapore low cost, per far vedere che hanno scelto una delle prime.
 
Semplice frutto di 2 strategie di mercato atte al dominio del mercato stesso e differenziazione della clientela. E' lo stesso motivo del perchè la maggior parte di case produttrici di beni di prima necessità hanno un doppio marchio... vedi SAN BENEDETTO e GUIZZA o DIESEL e DISQUARED,MARTIN MARGELA, STAFF INTERNATIONAL... e cosi via....
 
Sia, quattro aerei nel 2012 per la filiale low budget
La flotta del vettore dovrebbe arrivare a 14 B777-200s entro fine 2016

La filiale a basso costo di Singapore Airlines, Scoot Airlines, dovrebbe partire ad aprile 2012 ed avere in servizio quattro aerei operativi verso Australia, Cina e Europa. La flotta dovrebbe arrivare ad avere 14 Boeing 777-200s entro la fine del 2016, si apprende dalla stampa straniera. TTG
 
Semplice frutto di 2 strategie di mercato atte al dominio del mercato stesso e differenziazione della clientela. E' lo stesso motivo del perchè la maggior parte di case produttrici di beni di prima necessità hanno un doppio marchio... vedi SAN BENEDETTO e GUIZZA o DIESEL e DISQUARED,MARTIN MARGELA, STAFF INTERNATIONAL... e cosi via....

Basta guardare le grandi catene alberghiere (IHG, Starwood, Marriott, Hilton, Accor,...) che hanno ognuna 8-10 brand differenti per servire clientele diverse.
 
Scoot to launch services by mid-2012

Singapore Airlines' (SIA) new long-haul low-cost carrier Scoot will launch services by the first half of 2012.

The carrier will start operations with four Boeing 777-200s and grow to a fleet of 14 aircraft by 2016, said CEO Campbell Wilson.
He added that the aircraft will be purchased from SIA and that the airline will fly to at least four destinations initially, including cities in Australia and China.
Scoot will also be purchasing 777-200ERs, which have a longer range, and therefore be able to offer services to destinations in Europe, Africa and the Middle East, said Wilson.
The purchased aircraft will go through heavy maintenance checks, with the interiors refurbished and retrofitted for Scoot, Wilson told reporters.
The aircraft will have a two-class cabin with 32 to 40 premium seats and about 370 economy seats in a 3-4-3 configuration.
Scoot will operate out of Singapore's Changi Airport Terminal 2 as the Budget Terminal is unable to accommodate widebodies, added Wilson.
The low-cost carrier, which will be managed separately from SIA, expects to receive its Air Operator's Certificate by the first quarter of 2012.
"We are not a substitution of SIA, the mission is to bring incremental numbers to grow the SIA group. Whether it is new routes or targeting new markets on existing routes, we are incrementing," said Wilson.
He added that Scoot will also be able to leverage on SIA's expertise and experience in fuel hedging and currency hedging, but that the airline has the mandate to make independent decisions when necessary.
Kuala Lumpur-based AirAsia X, in which Malaysian low-cost carrier AirAsia has a 16% stake, pioneered the long-haul low-cost model in Southeast Asia in 2007 and its network now includes London, Paris, Tehran, Gold Coast, Melbourne, Christchurch, New Delhi, Mumbai, Chengdu, Tianjin, Hangzhou, Taipei, Seoul, Tokyo and Perth.
Scoot will differentiate itself from its competitors with its "short, sharp, catchy" name and attitude, said Wilson.

http://www.flightglobal.com/news/articles/scoot-to-launch-services-by-mid-2012-364124/

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Sembra la pubblicità della Lemonsoda!, Tutto su qualsiasi bevanda al linone fino la Citrosodina!
 
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