Presentato il primo MC-21-300


GOAviator

Utente Registrato
2 Aprile 2008
342
0
.
È stato presentato un'ora fa il primo MC-21-300 della russa Irkut in collaborazione con Yakovlev.
Si tratta di un bimotore a corto medio raggio con l'obiettivo di sostituire i vecchi Tu154 e Tu-204.
 

denisjp

Utente Registrato
2 Gennaio 2015
28
0
Sbaglio o la fusoliera dovrebbe essere più larga rispetto all'A320?

Inviato dal mio LG-D722 utilizzando Tapatalk
 

Shogun

Utente Registrato
18 Novembre 2010
1,164
9
Sbaglio o la fusoliera dovrebbe essere più larga rispetto all'A320?

Inviato dal mio LG-D722 utilizzando Tapatalk
Sì, è esatto. La larghezza interna dovrebbe essere di m 3,81 contro i 3,70 della famiglia A320 e i 3,53 del 737.
 

i-ffss

Utente Registrato
30 Agosto 2010
1,430
7
LIMF
L'industria aeronautica russa cerca di recuperare posizioni;


Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk
 

Alitalia Fan

Socio AIAC
Utente Registrato
5 Novembre 2005
14,900
26
33
Abu Dhabi
Mi sembra estremamente tozzo e spanciato ma credo che la generosa larghezza della fusoliera non abbia lasciato molte scelte stilistiche.
 

braluca

Utente Registrato
24 Ottobre 2010
333
0
Germania
All'aviazione civile russa, in particolare il gruppo Aeroflot, è stato caldamente suggerito di investire in aeromobili di produzione nazionale.
direi che fanno solo bene
avevano una industria nazionale con IL e TU poi Eltsin per compiacere gli amichetti...
Ora il quesito e´, tecnicamente questo aereo e´ valido?
Puo´ essere acquistato solo per motivi politici (in Russia o all´ estero) o ha il suo perche´?
 

i-ffss

Utente Registrato
30 Agosto 2010
1,430
7
LIMF
credo che il quid stia proprio in quello che dice braluca: è un'operazione per dotare gli operatori delle repubbliche ex-URSS di un velivolo autarchico o vogliono entrare in concorrenza con boeing e airbus nel resto del mondo? Irkut ha le "capacità" industriali/produttive per costruire esemplari? qualcuno sa se EASA lo ha certificato?
 

Gerbil

Utente Registrato
26 Aprile 2016
20
0
Aaaargh;non lo avevo capito! Quindi come pensano di produrre nel 2017?


Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk
Infatti mi sa che, se va bene, faranno il primo volo a fine 2016 ed inizieranno le prime consegne a fine 2018.

Sulla carta comunque sembra un progetto valido. Magari hanno fatto tesoro del know how del progetto Superjet (anche se il MC-21 è dello Yakovlev Design Bureau, sono tutti sotto l'ombrello UAC).

https://www.uacrussia.ru/en/aircraft/lineup/civil/ms-21/design-features/

View attachment 8768
 

AZ209

Socio AIAC
Utente Registrato
24 Ottobre 2006
16,948
69
Londra.
Effettuato il primo volo

Irkut MC-21 makes first flight




Gallery: Irkut MC-21's first flight

Russia’s entry into the most fiercely contested area of the commercial airliner market, the single-aisle sector dominated by Airbus and Boeing, made its first flight May 28.
Without prior notice, Irkut’s MC-21-300 took off from Irkutsk Aviation Plant for a 30-minute sortie, flying at an altitude of 1,000 m, at 300 km/hr. As is traditional with first flights, the aircraft’s undercarriage remained down throughout the flight.
Irkut said the flight plan included checking of in-flight stability and controllability both of the aircraft as a whole and of its Pratt & Whitney PW1400G engine.
During the flight a simulated landing approach was performed, followed by a flight over the runway, climbing and turning.
The aircraft was piloted by crew commander Oleg Kononenko, and co-pilot Roman Taskayev.
“Flight mission is accomplished. The flight went in the normal mode. There are no obstacles revealed preventing the tests continuation,” Kononenko reported on his return.
Taskayev added that the ''characteristics and operational modes of the power plant are confirmed, all aircraft systems operated without glitches.''
Irkut Corp. president Oleg Demchenko described the first flight as an “historic day” for the team behind the aircraft, which was rolled out almost exactly a year ago.
The MC-21-300 will carry between163-211 passengers in a six-abreast economy cabin and four-abreast business section.
Its builders say that having the widest fuselage diameter in its category will give passengers new levels of "living space," as well as making it easier for crews to operate service trolleys during flight, with the wider aisle also helping shorten airport turnarounds.
Among advanced construction techniques, the MC-21-300 has a wing made of polymer composites that is cured in an oven, rather than the more normal autoclave, a world first for an airliner and a path that considerably reduces costs. Composites make up more than 30% of the total aircraft design.
The aircraft is being offered with a choice of engines—P&W’s PW1400G or Russia’s United Aircraft Corp.’s PD-14.
Irkut says the aircraft will have direct operational costs that will be 12%-15% lower than its competitors. The company has 175 firm orders for the type so far.
The MC-21-300 was rolled out on June 8, 2016. The aircraft type is available in two versions—the -200 and -300—which seat 132 and 163, respectively, in a standard two-class layout, or a 165 and 211 in high-capacity configuration.
Several international companies—including Thales, Honeywell, Goodrich and Zodiac Aerospace—have been chosen as component suppliers for the MC-21.
To see a video of the first flight, click here.
http://atwonline.com/airframes/irkut-mc-21-makes-first-flight

Video della presentazione e primo volo: https://www.youtube.com/watch?v=E53sxNTQ9Q8
 

i-ffss

Utente Registrato
30 Agosto 2010
1,430
7
LIMF
E dopo l'ailbus tleventi l'airbusev. Qualcuno si farà male [cit.]


Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk
 

AZ209

Socio AIAC
Utente Registrato
24 Ottobre 2006
16,948
69
Londra.