Possibile ordine di 50 aeromobili per Air France-KLM entro l'anno


La partenza dell'ultimo 744 ora come ora è prevista per il 2016. Si sta già procedendo al rinnovo di qlcune cqbine, e all'introduzione dello schermo individuale in Y che non erano previste prima che la data di phase out fosse posticipata.
 
La partenza dell'ultimo 744 ora come ora è prevista per il 2016. Si sta già procedendo al rinnovo di qlcune cqbine, e all'introduzione dello schermo individuale in Y che non erano previste prima che la data di phase out fosse posticipata.

Sette 744 su dieci al 2016 neanche possono aspirare ad arrivarci...
 
Pare che siano in arrivo nuovi A330-300 per KLM, già dal 2011.

L'avevo letto anch'io su airliners; loro avrebbero altri 2 330-200 in ordine; quello che non capisco è come mai si prendono 333 al posto di 772, che tanto hanno praticamente la stessa capacità e di 772 ne hanno già 15...e in ogni caso dovrebbe essere una soluzione per qualche anno unicamente visto che dovrebbero decidere a breve se prendere il 787 oppure il 350...è anche vero che anche il 789 è meno capiente del 333...
 
L'avevo letto anch'io su airliners; loro avrebbero altri 2 330-200 in ordine; quello che non capisco è come mai si prendono 333 al posto di 772, che tanto hanno praticamente la stessa capacità e di 772 ne hanno già 15...e in ogni caso dovrebbe essere una soluzione per qualche anno unicamente visto che dovrebbero decidere a breve se prendere il 787 oppure il 350...è anche vero che anche il 789 è meno capiente del 333...

I 333 dovrebbero avere la funzione principale di rimpiazzare gli M11.
Comunque credo che, come AF, anche KL avrà un buon mix di Boeing e Airbus sul lungo raggio anche in futuro.
 
Si torna a parlare di ordinativi, si parla di addirittura di un centinaio di widebody


Air France-KLM Plans Large Order For Aircraft

By David Pearson

Published November 17, 2010


PARIS -(Dow Jones)- Franco-Dutch airline Air France-KLM (AF.FR, AFLYY) said Wednesday it expects to place an order for about 100 new wide-bodied aircraft soon as it anticipates its capacity needs for the middle of this decade and beyond.

The airline is in negotiations with Boeing Co. (BA: 62.54 ,-0.25 ,-0.40%) and its European rival Airbus, and the talks should be completed in the coming weeks or months, Chief Financial Officer Philippe Calavia said on the sidelines of a press conference.

It's not impossible for a deal to be reached by year-end, depending on how Air France-KLM's board views the proposals of the two airframe builders.

Air France-KLM needs to replace some of the wide-bodied Airbus A330 and A340s and Boeing 777-200s in its fleet and the discussions are focusing on the future Airbus A350 and Boeing's 787 Dreamliner. Air France-KLM is more interested in the 787-9 version of the Dreamliner that will be available a few years after the smaller, shorter-range 787-8 version.

Roughly three-quarters of the planned aircraft orders will replace existing planes and one-quarter will be for fleet expansion, Calavia said.


Airbus expects the A350 will go into service with airlines by the second half of 2013, while first deliveries of the 787 are planned for next year. Because both planes have backlogs of several hundred planes, Air France-KLM knows it won't get its hands on the new aircraft before 2016, Calavia said, and deliveries could be spread over the following five to 10 years.

Air France-KLM has announced it plans to grow its capacity by 3.3% over the winter season, and a further increase of roughly the same magnitude is likely for the 2011 summer season, he said, stressing that the increase will be much greater in terms of seats than in planes because it is adding larger planes, such as the Airbus A380 and Boeing 777-300s, in a bid to lower unit costs.

Analysts had been worried that the airline would expand its capacity to a greater degree than the winter increase.

Air France-KLM Chief Executive Pierre-Henri Gourgeon said his airline has also decided to postpone the replacement of 13 aircraft as part of its ongoing cost-reduction efforts. Deliveries of the aircraft were originally expected in the next two to three years, Calavia said. Nine of the aircraft destined for Air France and four for KLM will now be delivered in 2016, Gourgeon told a press conference. For the time being, the airline
is holding on to MD-11s operated by KLM and 747-400s operated by Air France are being refurbished.

Copyright © 2010 Dow Jones Newswires


Read more: http://www.foxbusiness.com/markets/...klm-plans-large-order-aircraft/#ixzz15a2sTAb4
 
Intando il 787 nel suo secondo giretto in Europa è casualmente passato a CDG e AMS, gli hub di AF-KLM
 
Pare che siano in arrivo nuovi A330-300 per KLM, già dal 2011.
Dovrebbe essere confermato l'arrivo di 3 A333 (non presenti in flotta attualmente, hanno solo dei 332) e altri 5 E190 tra 2011 e 2012. Quindi questi dovrebbero essere a prescindere dall'ordinativo dei 100 w-b di cui si parla nell'articolo precedente, anzi sono una soluzione ponte per rimpiazzare più velocemente alcune macchine anche se nell'immediato sono finalizzati all'espansione.


KLM today announced that they will lease 3 A330-300's, for a period of atleast 7 years. They are ment for expension, although it could very well be that they soon will order more as an MD-11 replacement. First delivery is planned for early 2012.

Furthermore they are going to order 5 extra ERJ-190's, to replace the last 5 F-100's in the fleet.

They also mentioned that this doesn't mean that KL will decide for the A350, but that its the only viable thing to order untill Boeing and Airbus can give them solide delivery dates and terms on either the 787 or A350.


http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=37063