News flotta & destinazioni British Airways

13900

Well-known member
Utente Registrato
26 Aprile 2012
5,985
174
Apro questo thread per contenere le notizie su BA in materia di aerei e rotte. Inizio subito col botto:

Boeing, British Airways Announce Commitment for Three 777 Airplanes

Three aircraft will increase capacity and flexibility across British Airways network
FARNBOROUGH, United Kingdom, July 19, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] and British Airways today announced a commitment for three 777-300ER (Extended Range) airplanes. British Airways will take the 777s on an operating lease with a leasing company.

"We are delighted that British Airways, one of the world's leading airlines, has again chosen the Boeing 777 for its long-haul fleet," said Ihssane Mounir, senior vice president of Commercial Sales & Marketing for The Boeing Company. "This agreement is a testament to the enduring value of the 777, its superior range, outstanding efficiency and popularity among passengers."

British Airways is one of the world's largest operators of the long-range jet, operating 58 777-200ER and 777-300ER airplanes across its global network. British Airways also flies 28 787 Dreamliners and more than 30 747-400s.

The 777-300ER can seat up to 386 passengers in a three-class configuration and has a maximum range of 7,930 nautical miles (14,685 km). The airplane is the most reliable twin aisle flying today with the highest schedule reliability of any twin aisle airplane at 99.5 percent.

British Airways, part of International Airlines Group, is one of the world's leading global premium airlines and the largest international carrier in the U.K. The carrier has its home base at London Heathrow, the world's busiest international airport, and flies to more than 200 destinations in 75 countries across the globe. British Airways has a fleet of more than 280 aircraft.
http://boeing.mediaroom.com/2018-07...s-Announce-Commitment-for-Three-777-Airplanes
 

13900

Well-known member
Utente Registrato
26 Aprile 2012
5,985
174
All'andata 70 paia di sci, al ritorno almeno in 20 con l'assistenza medica... classico.
 

bebix

Well-known member
Utente Registrato
3 Giugno 2015
535
0
Pisa
All'andata 70 paia di sci, al ritorno almeno in 20 con l'assistenza medica... classico.
In effetti andando spesso a sciare in Piemonte, dove la quantità di inglesi è alta, dopo averli visti all’opera non ho motivo di dubitare quanto dici!
 

Renato

Well-known member
Utente Registrato
21 Marzo 2009
382
0
Non è “curioso” che BA non abbia LHR-LIM? Mi ha stupito questa mancanza
 

13900

Well-known member
Utente Registrato
26 Aprile 2012
5,985
174
BA annuncia l'apertura di PIT (Pittsburgh) dal 2 aprile 2019, operativo come segue:


Immagino sia lo slot di Luanda, o quello di Calgary. Però mobbastaveramente con 'ste rotte americane... Manca più solo Akron e le abbiamo tutte...

Non è “curioso” che BA non abbia LHR-LIM? Mi ha stupito questa mancanza
Alcuni motivi:
1) I visti per i peruviani sono difficili da prendere
2) Alla stragrande maggioranza degli inglesi ciò che non è America, Dubai o Australia non interessa
3) Non ci sono grandi legami industriali

E' già qualcosa che ci sia la rotta su LGW stagionale, anche se mi sa che dubito resisterà col completamento della densificazione dei 777 di LGW; aprire l'ennesima Miami, o qualsiasi altro buco di cxxo in Florida, ha un ritorno sull'investimento enorme in confronto a Lima. Purtroppo.
 

mggt

Well-known member
Utente Registrato
27 Settembre 2016
310
4
plus ultra
Alcuni motivi:
1) I visti per i peruviani sono difficili da prendere
2) Alla stragrande maggioranza degli inglesi ciò che non è America, Dubai o Australia non interessa
3) Non ci sono grandi legami industriali
Canada=America, Peru=America
 

BHA 604

Socio 2015
Utente Registrato
3 Giugno 2010
2,949
0
Vienna
Immagino sia lo slot di Luanda, o quello di Calgary. Però mobbastaveramente con 'ste rotte americane... Manca più solo Akron e le abbiamo tutte...
Davvero non volate piú su Luanda? Immagino sia colpa della crisi nel settore offshore, sbaglio?
 

13900

Well-known member
Utente Registrato
26 Aprile 2012
5,985
174
Canada=America, Peru=America
Passo subito l'informazione al dipartimento di scheduling, ecco come mai non aprivano Bogotà!

Davvero non volate piú su Luanda? Immagino sia colpa della crisi nel settore offshore, sbaglio?
Si, chiusa abbastanza in fretta. Sapendo quando costa (in mazzette) uno slot, e quanti soldi sono rimasti là credo che le prospettive siano grigie.
 

13900

Well-known member
Utente Registrato
26 Aprile 2012
5,985
174
Q2 Results per BA:

£497m
OPERATING PROFIT
before exceptional items
Q2 2017: £422m*
*Restated for IFRS 9 & 15

15.8%
LEASE ADJUSTED
OPERATING MARGIN
before exceptional items
Q2 2017: 14.2%*
*restated for IFRS 9 & 15


4.5%
better vLY
UNDERLYING NON-FUEL CASK*
Annual target: 1.7%
improvement vLY

*Non-fuel costs per ASK adjusted for FX, severance, BA Holidays, GDS, HAL, ownership costs, Openskies and exceptional items

16.9%
RETURN ON INVESTED CAPITAL (ROIC)
Annual target 15%
 

AZ209

Socio AIAC
Utente Registrato
24 Ottobre 2006
16,920
57
Londra.
Alex Cruz ha scritto una lettera al Times in merito alla farsa delle code di 2 ore in arrivo per i pax a LHR.

BA chief complains of 'border farce' at Heathrow

British Airways chief executive Alex Cruz has warned that "unacceptable" queues for passengers arriving at London Heathrow airport pose a threat to the UK's post-Brexit aspirations.
In a letter to UK newspaper The Times, Cruz writes that for passengers visiting from outside the European Economic Area, two-hour wait times are "fast becoming the norm" – despite a target to keep them within 45 minutes.
"Even EEA citizens wait almost an hour," adds Cruz. "This is unacceptable."
He goes on to note comments by the UK Border Force's Heathrow director Nick Jariwalla, recently quoted by London's Evening Standard as having argued that breaches of the time limits were inevitable. "To stop it happening, I don't think is a sensible ambition," Jariwalla told the Standard.
Cruz believes that queues at Heathrow are "significantly worse than at many other major world airports", and asks: "What kind of message does this send, as we try to build links outside the EU?"
In reference to a Times report that prime minster Theresa May is considering designated lanes for UK passport holders at the nation's airports, Cruz writes: "Whether this is a good idea for Britain as it enters the post-Brexit era is a matter for government."
But he asserts: "We need more than UK-only lanes to show Britain is open for business, and that includes [home secretary] Sajid Javid taking immediate action to address this border farce once and for all." FG

 

BAlorMXP

Well-known member
Utente Registrato
27 Febbraio 2006
14,882
12
Milano/Antwerpen
Re: BA potenzia LCY e inizia LCY-FCO da Novembre

Speriamo possa avere più fortuna rispetto alla defunta tratta AZ.

BA07349 LCY 10 50 - 14 20 FCO E190 12345--
BA07349 LCY 15 05 - 18 35 FCO E190 ------7
BA07348 FCO 15 05 - 16 40 LCY E190 12345--
BA07348 FCO 19 25 - 21 00 LCY E190 ------7
 

filippo.c

Well-known member
Utente Registrato
10 Ottobre 2013
560
0
28
BRI
Re: BA potenzia LCY e inizia LCY-FCO da Novembre

BA vola da LCY anche per IBZ, AGP, PMI e altre destinazioni leisure come JMK, GRX ecc... per cui l'utenza BIZ continuerà a volare per LHR
Capito. Avevo un'idea di business airport di LCY. Grazie come sempre.