BA elimina i pasti gratuiti sul corto raggio


SkySurfer

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6 Novembre 2005
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BA set to scrap short-haul meals

British Airways is to scrap all free meals, except breakfast, on its short-haul flights to save £22m a year.

Passengers on flights after 10am, which last less than two-and-half hours, will only be served drinks and snacks. They will not have the option to buy food.

The measure, starting next week, comes as the airline is trying to trim costs.

It is raising more than £600m to help weather the recession, while thousands of staff have agreed to take pay cuts or working part-time.

'Avoid waste'

Currently passengers on short-haul flights typically get a sandwich. This will be replaced by a bag of nuts or other snack.

But the carrier insisted it was still a "full service" airline, with those flying before 10am still being served breakfast.

"When you fly with British Airways, the in-flight catering is top-class and, unlike some other airlines, it is free," a BA spokesman said.

"It is not unusual to make small changes to avoid waste and save money where it makes sense and it meets customers' changing tastes."

Its research suggested that it was only after two-and-a-half hours in the air that passengers require more substantial refreshments, they added.

Revenue stream

Budget carriers have always sold food and drink as an optional extra.

Easyjet has revealed that the average passenger pays £10 per flight in so-called "ancillary revenues" - which includes items sold on board as well as checked-in baggage charges.

BA has been in negotiations for several weeks with unions over plans to cut costs and has asked thousands of employees to take pay cuts or work for nothing.

Earlier this month, BA pilots voted overwhelmingly to accept a 2.6% pay cut. Talks with unions representing cabin crew and ground staff are ongoing, but if no resolution is reached, the firm could face a summer of strikes by its 14,000 cabin crew

(BBC News)
 
Nooooo, e adesso come faro' senza i meravigliosi sandwich: "Ceasar salad and ham or cheese sandwich sir?"
Direi che si e' allineata, in peggio, con Alitalia... Rimane solo LH Italia adesso a offrire un servizio degno sulla Londra-Milano!
 
Nooooo, e adesso come faro' senza i meravigliosi sandwich: "Ceasar salad and ham or cheese sandwich sir?"
Direi che si e' allineata, in peggio, con Alitalia... Rimane solo LH Italia adesso a offrire un servizio degno sulla Londra-Milano!

a me su voli così brevi da solo fastidio il servizio
al giorno d'oggi ci sono già abbastanza occasioni per mangiare e farlo su un sedile sia esso di un pulman di un treno o un aereo la ritengo una cosa ridicola
anzi in aereo è fin peggio con quel lento rituale del carrello e spesso , sempre che ci sia , con la finta cortesia di un AV che sa benissimo che sei li per viaggiare e non per mangiare
 
A questo punto peró preferisco i LCC: almeno se veramente hai fame e vuoi mangiare, con i LCC puoi comprarti un panino quasi decente a bordo. Con BA, o é gratis, o devi andare avanti a noccioline.
Io preferisco poter scegliere, anche dovendo pagare a parte.
 
Ma che strano....proprio due settimane fa BA aveva stilato una lista di differenze tra i propri prodotti e quelli di due low cost carrier e un punto prevedeva il panino in economica.
 
T'immagini se BA comincia a chiedere €€ per fare i propri collegamenti e volare a 1€..... dopo si che non ci sarebbero differenze se non nel sedile....
 
I tagli riguardano anche il catering delle classi premium di lungo raggio !!!

BA dice che è per ridurre gli sprechi ma sono alla disperata ricerca di modi per ridurre l'emorragia di cash.
L'anno scorso hanno perso più di 400 mln£, quest'annno probabilmente se ne andranno altri 600 circa.
La situazione è davvero grigia.
 
I tagli riguardano anche il catering delle classi premium di lungo raggio !!!

BA dice che è per ridurre gli sprechi ma sono alla disperata ricerca di modi per ridurre l'emorragia di cash.
L'anno scorso hanno perso più di 400 mln£, quest'annno probabilmente se ne andranno altri 600 circa.
La situazione è davvero grigia.

E con la contrazione del mercato premium che c'è, i tagli anche al catering premium di lungo rischiano di provocare uno spostamento di clienti su altri vettori, non mi pare una mossa azzeccatissima...
 
E con la contrazione del mercato premium che c'è, i tagli anche al catering premium di lungo rischiano di provocare uno spostamento di clienti su altri vettori, non mi pare una mossa azzeccatissima...

Se confermato, sarebbe un cambiamento di rotta significativo.
D'altra parte nelle ultime dichiarazioni Willie aveva fatto capire che bisognerá imparare a vivere in un mondo in cui i livelli pre-crisi di premium traffic probabilmente non ritorneranno, almeno per un bel po' di tempo.

So che ci sono forumisti che la pensano diversamente, ma a me del catering gourmet é sempre fregato poco e nulla. La caratteristica piú importante del prodotto di bordo secondo me é la comoditá della poltrona. Poi, de gustibus...
 
Ulteriori tagli...

One bag allowance – World Traveller customers on Americas routes:

We currently allow one free bag for World Traveller customers on most routes except the Americas. We will now align the Americas (with the exception of Brazil) to the rest of the world and allow one free bag of up to 23kgs on those flights.

We will maintain a free two-bag allowance on flights to Nigeria, Kenya and Ghana due to customers predominantly taking two bags on those routes, and Brazil due to local legislation. Flights between India and USA/Canada /Bermuda will also be entitled to two bags in World Traveller.

Premier/Gold/Silver card holders will continue to be allowed two pieces of checked baggage when travelling in World Traveller, Euro Traveller or on a domestic route.

* Sporting goods:

Sporting items will now be included as part of the customers checked baggage allowance. Any bag that exceeds the free checked baggage allowance will incur an excess baggage fee.

The new sporting equipment policy applies to all customers on all routes. Most other airlines already charge for sporting equipment.

* Heavy Bag Charge (HBC) / Special Bag Charge (SBC):

Heavy Bag Charges for items over 23kg will increase from £25 to £30 per item. We will no longer be charging a special bag charge for oversize items.

* Maximum dimensions:

Our maximum dimensions will be reduced to 190cm x 75cm x 65cm (75in x 30in x 27in).
The new baggage dimensions remain generous and all normal size bags remain well
within these dimensions.

Any item above these dimensions will need to be carried as cargo, however we will continue to accept skis that are outside the maximum dimensions.

* Excess baggage charges:

Excess baggage charges on Domestic routes will increase from £25 to £35 per bag at the airport. This is aligned with our shorthaul excess baggage fee.

If travelling on a longhaul route the first piece of excess baggage will be charged at £40 and each subsequent bag will cost £90.

Customers can still receive a 20% discount by prepaying online at ba.com.

* Firearms:

Historically our firearm charges have not covered the specialist third party handling costs. We will increase our firearm charge from £25 to £50 each way and no customers will be exempt from this charge.