BA accelera il rinnovo flotta


kenyaprince

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20 Giugno 2008
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BA quickens retirement of 767 fleet


British Airways is to quicken the retirement of its Boeing 767s and has advanced slightly the delivery schedule of its Airbus A380 and Boeing 787 fleets.


The airline aims to have only four 767s in its long-haul fleet by the end of 2015, compared with seven previously.


Parent company IAG says that all the long-haul 767s will be retired by 2016. They will be replaced by 787s.


In a fleet schedule disclosed during an investor briefing, IAG shows that BA has slightly accelerated the 787 delivery schedule and will have 13 by the end of next year.


BA is to start introducing 787-9s in 2015 and will begin receiving Airbus A350s in 2018 and 787-10s in 2019.


The carrier has also brought forward an A380 delivery from the first quarter of 2016 to the fourth quarter of 2015, by which point it will have 10 of the type with two outstanding.


BA has a batch of 767s in its short-haul operation which will be retired by 2018, replaced with Airbus A320-family jets. The carrier will also remove its 737s by 2015.


Its short-haul A320-family fleet has been undergoing a revamp to higher-density configuration. BA executive chairman Keith Williams says it will finish the conversion of the 51 A320s involved next week, and then start on 11 A321s.


Work on the A321s will be finished by the end of the year, he says. BA will then turn to the A319s and complete the switch by next summer.


Williams says the cabin changes, which increase seat density by 6%, are proving “popular with customers”.


Flightglobal
 

B787

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VCE
Mi spiace come verranno tolti i 767 dalle rotte europee più lunghe come ATH e LCA (4-5 hrs) dove un WB dava sicuramente l'idea di più spazio e comfort!
Da LCA a LHR l'estate prossima oltre al solito giornaliero con 767 verrá aggiunto un 6xWeek con A319!
Da quando sono stati riconfigurati era piacevole volarci!
 

AZ209

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Londra.
Mi spiace come verranno tolti i 767 dalle rotte europee più lunghe come ATH e LCA (4-5 hrs) dove un WB dava sicuramente l'idea di più spazio e comfort!
Da quando sono stati riconfigurati era piacevole volarci!
Sono d'accordo. L'ho preso varie volte da/per FCO.
Mi e' capitato anche su un volo molto piu' breve come EDI un paio di mesi fa.
 

Dr Gio

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curiosita': ma come fanno ad accelerare il ritmo delle consegne del 787, visto che questo prodotto ha un backlog di anni e anni tutto gia' prenotato? Aumenti di capacita' della linea di produzione Boeing, o beneficiano di qualche cancellazione di altri operatori che erano prima di loro nell'ordine delle consegne?
 

Cesare.Caldi

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N/D
curiosita': ma come fanno ad accelerare il ritmo delle consegne del 787, visto che questo prodotto ha un backlog di anni e anni tutto gia' prenotato? Aumenti di capacita' della linea di produzione Boeing, o beneficiano di qualche cancellazione di altri operatori che erano prima di loro nell'ordine delle consegne?
Ci sono state diverse cancellazioni ad esempio Air berlin e Blue Panorama hanno cancellato tutti gli ordini di 787